Suzuki C800 final drive vervangen voor C1500

<deleted>

Die hard MF'er
6 mei 2019
757
369
Zuid Limburg
Beste,

Op Amerikaanse fora heb ik gelezen dat er eigenaren van de Suzuki C800 (Amerikaans C50) hun final drive hebben vervangen voor de final drive van een C1500 (daar C90). Ik vroeg me af of er in Nederland ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben en of dit hier in NL aangeraden of (sterk) afgeraden wordt.
De redenen om dit te doen:
  • Lager toerental bij hogere snelheden;
  • Lager benzineverbruik;
  • Relaxter rijden op de auto(snel)wegen.
Ik heb zelf een Suzuki Intruder C800 uit 2006.

Ik hoor graag van jullie.
 
De DJ drive modification?
Heb er indertijd toen ikzelf nog een M800 had ook over gelezen op motorcyle forums. Ik kan me niet voorstellen dat als het daar een goed idee wordt gevonden dat het hier anders zou zijn.
Ik vond het te hoge toerental bij het cruisen ook best wel een minpuntje van dat model:

 
De DJ drive modification?
Heb er indertijd toen ikzelf nog een M800 had ook over gelezen op motorcyle forums. Ik kan me niet voorstellen dat als het daar een goed idee wordt gevonden dat het hier anders zou zijn.
Ik vond het te hoge toerental bij het cruisen ook best wel een minpuntje van dat model:

Dankjewel voor je reactie. Ik ben inderdaad hier naar opzoek. Weet jij toevallig iemand hier in NL die dit soort zaken doet? Of zou elke garage me hiermee kunnen helpen?
 
Geen idee. Heb je dan al een C1500 aandrijving op de kop getikt?
Ik heb helaas geen C1500 aandrijving gevonden. Daarom dat ik me afvroeg of een garage hierbij van A tot Z zou helpen, of dat je zelf alle onderdelen moet aanleveren en dat zij dan de montage doen.
 
Ik heb helaas geen C1500 aandrijving gevonden. Daarom dat ik me afvroeg of een garage hierbij van A tot Z zou helpen, of dat je zelf alle onderdelen moet aanleveren en dat zij dan de montage doen.
Lijkt me een kostbare aanpassing worden als je de onderdelen ook nog nieuw moet aanschaffen naast de reparatie kosten.
En dat voor een C800 uit 2006 ? :?
 
Lijkt me een kostbare aanpassing worden als je de onderdelen ook nog nieuw moet aanschaffen naast de reparatie kosten.
En dat voor een C800 uit 2006 ? :?
Oké. Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling. Ik zal de C800 nog wel enkele jaren rijden als woon-werk motor aangezien ik deze sinds eind mei heb, dus de meeste modificaties zullen zich wel terug betalen. Voor nu staat in ieder geval een batwing op de lijst. Ik zal binnenkort eens gaan vragen bij mijn garage of zij ervaring hebben met deze modificatie en, indien ja, wat dit mij zou kosten. Het is o.a. een Suzuki dealer, dus who knows. In ieder geval bedankt voor de reactie(s)!
 
Terug
Bovenaan Onderaan