suzuki dealer gezelle gent :(

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
vandaag weer eens hard kunnen vloeken!

Ik had vanmiddag vanaf 3 uur tijd om aan mijn motor te sleutelen om:
1)ketting en tandwielen te vervangen
2)grote kuisbeurt

Dus eerst naar de suzuki dealer om de kettingset. Na 2 maal goed naar de doos te hebben gekeken en 3 keer te hebben gevraagd of het wel degelijk de JUISTE set was (ook jaartal ed.) betaald en huiswaarts.
Mijn archwaan was al groot na vele slechte ervaring bij deze dealer, ik krijg namelijk ALTIJD de verkeerde stukken mee. De enige keer dat het meteen juist was was bij de aankoop van een bus kettingolie die ik zelf uit de rekken ben gaan halen :( !


Thuis aan de slag. Achterwiel eraf gehaald en de velg beginnen kuisen met w40. Meer dan een uur geduurd voor 1 velg maar nu dus volledig proper. (was geleden van vorig jaar)
Dan aan de achterbrug begonnen,... etc.

In totaal UREN aan bezig geweest, en ook ben ik nog dopsleutels gaan kopen want die had ik nodig.

En dan, net op het moment dat je alles voor elkaar hebt.
Je humeur al totaal naar de knoppen want ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik haat kuisen!!!
Alles zit klaar, wiel erop met de nieuwe tandwielen, en het enige wat je nog moet doen is de ketting erop leggen...

en dan:
BLIJKT DAT DIE HUFTER VAN EEN DEALER JE WEERAL, JA WEERAL DE VERKEERDE STUKKEN IN UW POTEN HEEFT GESTOPT!!!!!!!!!!!!

Dan wordt ik boos,
want ondertussen is het namelijk al 9 uur en je kan niet terug om de juist stukken.
Dan word je nog bozer, want je beseft dat je morgen met de fiets moet, nog eens bozer want het is mooi weer...
en dan even later zou ik kunnen huilen ;(

DUS: vanaf heden boycot ik Suzuki dealer Gezelle in Gent. Morgen vraag ik mijn geld terug om er NOOIT meer weer te keren!

verdomme
 
Klinkt als een heel dubieuze tent, met absoluut geen verstand van zaken. Mijden als de pest, dus!

Maarrehhh, als je er al zoveel slechte ervaringen mee had gehad, waarom kwam je er überhaupt dan nog :?

BTW, "Belgisch Nederlands" is echt top! (en da's positief bedoeld! ;) )
 
Beste Jonas.
Ga eens naar Wauters Motoren in Eeklo. Ik denk dat je daar beter behandeld zal worden. Als je van Gent komt ga je in Eeklo zelf bij de eerste (Of zijn het nou de 2e) stoplichten. (In ieder geval die stoplichten juist in de bocht bij het station) rechtsaf richting het zwembad. Dan ca. 300 meter na het zwembad aan je rechterkant heb je Wauters. Succes.
 
hoe krijgt hij het voor elkaar, na 2x kijken en 3x vragen????

Wel balen voor je, ik hoop dat er een betere dealer in de buurt te vinden is.
je bedoeld, hoe krijg JIJ het voorelkaar....

je kan zelf ook kijken.... hoevaak ik een dealer niet moet corrigeren...

maarre..... wat was er nu niet goed aan die set?

en voordat je als mien dobbelsteen te keer gaat, zou ik toch eerst controleren of alles goed is, ivm omruilen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel wat op Safe ;) MAaruh gewoon idd zelf gewoon controleren. Vragen ernaar is niet voldoende. je moet ook zelf kijken. Als je het vraagt zeggen ze toch altijd wel 'ja' om je af te poeieren ;) Staat op de doos ook niet de vertanding en het merk/model/ en voor welk bouwjaar?

Is een kuisbeurt een schoonmaak beurt? :+
Zo leuk, die oude Nederlandsche taal die je soms hier tegen komt op het forum...
 
En dan, net op het moment dat je alles voor elkaar hebt.
Je humeur al totaal naar de knoppen want ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik haat kuisen!!!

Ik vind het niet eens al te erg. Als ik zie dat mijn motor weer mooi staat te wezen kan ik dat ook wel waarderen :) Tis alleen zo jammer als je dan weer een stukje gaat rijden en het hele ding is weer goor :( Heb ook voor de eerste keer diesel gebruikt om vettigheid te verwijderen. Dat werkt dus echt perfect :}
 
je bedoeld, hoe krijg JIJ het voorelkaar....

je kan zelf ook kijken.... hoevaak ik een dealer niet moet corrigeren...

maarre..... wat was er nu niet goed aan die set?

en voordat je als mien dobbelsteen te keer gaat, zou ik toch eerst controleren of alles goed is, ivm omruilen.

ik heb ook de doos gecontroleerd, en daar stond idd op: suzuki gs e 500 - jaartal 94-00

Dat klopt dus, maar thuisgekomen bleek dat de tandwielverhouding verschillend was. Achter en voor wat groter. Na alles goe te hebben bekeken (maar dus niet goed genoeg) bleek dat de tanden hetzelfde waren, en de tandwielen schoven ook meteen perfect op hun plaats. Maar dan moest die ketting erop. (en dat is wel de juiste, 100%)
Zijn die tandwielen toch net wat breder zeker... |( Past dus echt niet.

En wat ik voordien al ben tegen gekomen bij dezelfde dealer:
1) voor mijn broer zijn brommer stukken besteld (cilinder ed.) voor 12.000 Bef, 4.000 voorschot. "Volgende week heb je ze!" --> vergeet het 2 lange maanden voor ze binnen waren!
2) verkeerde remblokken, pas thuis ontdekt
3) gevraagd "lamp voor gs 500" en lamp voor een ts meegekregen
4)dan nogmaals remblokken, en toen ik in de winkel zelf nog vertelde dat het niet de juiste waren eerst boze blikken, en toen bleek dat ze inderdaad fout waren geen excuses maar "moet je in het vervolg maar wat duidelijker zijn". En dan had ik het al 4 keer gezegd.
5) hier moet nog wat komen maar mijn geheugen laat mij in de steek

edit: nr 5, oliefilter gaan halen en meer dan het 3 dubbele voor betaald van wat het elders is. (en dat natuurlijk pas achteraf gezien want je denkt een officiele dealer is wel te vertrouwen) Speciale winstmarges die winkel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet meer naar die dealer toe. Die gaan voor de centen ipv de kwaliteit van wat ze aanbieden.
Hier in de buurt van amersfoort zit ook een motorzaak, ze bestellen wel de juiste onderdelen, maar liegen dus ook echt alles bij elkaar. Dit stuk, dat stuk.. nou onzin toen ik het wilde vervangen ! En dan nog voet bij stuk houden he! En dingen die ze gezegd hebben ontkennen enz. :r
Das in elk geval een van de zaken waar ik nooit meer een voet binnen zal zetten. :j

Misschien tijd voor een Belgische www.motordealer.info ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan