Suzuki DR 125 vraagje

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Een vriend van mij wil een low-budget enduro kopen. Hij heeft echter geen motor rijbewijs en kan dus enkel met een 125 cc rijden.

Zijn oog is gevallen op een suzuki dr 125 bj 83 ( oldtimer).

Nu was onze vraag , om toch wat meer vermogen te hebben..

Kan er ook een 250cc blok onder deze DR125 ?
 
Ik kan je niet helpen met de vraag over de dr maar er is wel een andere manier om een dikke fiets te rijden met licht rijbewijs. Je hebt verschillende zware enduro motoren die als licht op kenteken staan. Sommige husqvarna's 610 en ktm's (ik geloof 620) staan als lichte motorfiets op kenteken terwijl ze vol vermogen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen met de vraag over de dr maar er is wel een andere manier om een dikke fiets te rijden met licht rijbewijs. Je hebt verschillende zware enduro motoren die als licht op kenteken staan. Sommige husqvarna's 610 en ktm's (ik geloof 620) staan als lichte motorfiets op kenteken terwijl ze vol vermogen hebben.
Volgens mij is TS een Belg, daar mogen ze met een autorijbewijs op een 125cc rijden...

Zou het niet doen, denk dat je probs krijgt met de verzekering als je wat overkomt.
 
Hier in Nl geld dat je alleen problemen zou krijgen als ze m op een vermogensbank zetten. Dus als je ergens tegenaan rijd moet je t gewoon meteen goed doen :)
+ als de motor als licht op kenteken staat vanaf t moment dat ie ons land binnen is gekomen wil ik nog wel eens weten wie er aan het korste eind zou trekken als je ergens op zou rijden.... Je kunt t risico uitsluiten maar als ik een licht rijbewijs zou hebben wist ik het wel.
 
het is inderdaad in belgie dat we wonen ,

Hij gaat wel niet veel op de weg toeren dus dat risico neemt hij er graag bij.

Wat me vooral interesseert is als er bv een 250 blok onder kan.

Natuurlijk gaat alles wel maar het zou moeten kunnen zonder heel het frame te verbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan