Suzuki DR 2 jaar stilgestaan

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Buurman heeft een Soes gekregen en we wilden eens kijken of dat ding nog loopt.

Maar hij heeft 2 jaar stilgestaan.

Normaal zou ik zeggen, nieuwe olie, nieuw filter, ff de pit nakijken, beetje olie in het bougiegat, nieuwe peut er in en eens kijken of het beestje uberhaupt loopt :Y

Maar heb niet zo veel ervaring met 1 cilinders. Sla ik iets over in bovenstaand lijstje, zijn er nog meer zaken die ik ff moet controleren en wat voor olie gaat er eigenlijk in zo'n DR :?
 
Buurman heeft een Soes gekregen en we wilden eens kijken of dat ding nog loopt.

Maar hij heeft 2 jaar stilgestaan.

Normaal zou ik zeggen, nieuwe olie, nieuw filter, ff de pit nakijken, beetje olie in het bougiegat, nieuwe peut er in en eens kijken of het beestje uberhaupt loopt :Y

Maar heb niet zo veel ervaring met 1 cilinders. Sla ik iets over in bovenstaand lijstje, zijn er nog meer zaken die ik ff moet controleren en wat voor olie gaat er eigenlijk in zo'n DR :?
ik zou nieuwe benzine erin gooien en inplaats van olie in je bougiegat klein beetje benzine dan kijken wat hij doet en daarna als die goed warm is geweest pas de beurt uitvoeren
 
vloeistof boven de zuiger is tricky.
de ene bedoelt met een beetje olie een cola glas en de ander een paar druppels.

als dat ding soepel draait, gewoon starten, wat is nou twee jaar??
 
24 maanden
730 dagen
17520 uur
1051200 minuten
63072000 seconden

enz.

:P

Zal eens kijken of ie uberhuapt rondgaat

Thnx heren voor de info :Y
 
Buurman heeft een Soes gekregen en we wilden eens kijken of dat ding nog loopt.

Maar hij heeft 2 jaar stilgestaan.

Normaal zou ik zeggen, nieuwe olie, nieuw filter, ff de pit nakijken, beetje olie in het bougiegat, nieuwe peut er in en eens kijken of het beestje uberhaupt loopt :Y

Maar heb niet zo veel ervaring met 1 cilinders. Sla ik iets over in bovenstaand lijstje, zijn er nog meer zaken die ik ff moet controleren en wat voor olie gaat er eigenlijk in zo'n DR :?


Beetje olie, eetlepel vol ofzo) kan geen kwaad. Paar keer doorkicken en met wat verse benzine aan de gang helpen.

10W40, ongeveer 2 liter. Mineraal mag, halfsyntheet ook, voor volsyntheet moet je je koppeling wat aanpassen :P
 
Buurman heeft een Soes gekregen en we wilden eens kijken of dat ding nog loopt.

Maar hij heeft 2 jaar stilgestaan.

Normaal zou ik zeggen, nieuwe olie, nieuw filter, ff de pit nakijken, beetje olie in het bougiegat, nieuwe peut er in en eens kijken of het beestje uberhaupt loopt :Y

Maar heb niet zo veel ervaring met 1 cilinders. Sla ik iets over in bovenstaand lijstje, zijn er nog meer zaken die ik ff moet controleren en wat voor olie gaat er eigenlijk in zo'n DR :?

controleer het luchtfilter op nieuw soort FUNGUS }) })

bij m'n CB was dat al na een paar maanden
en een eetlepel olie in je bougiegat is meer dan genoeg..
kicken hoef je maar eem keer of 10 te doen...(olie door je systeem)
dan pas benzine kraan open en twee keer kicken, dan pas je contact aan..

suus is gevoelig in z'n koppie wat betreft olie :Y
 
controleer het luchtfilter op nieuw soort FUNGUS }) })

bij m'n CB was dat al na een paar maanden
en een eetlepel olie in je bougiegat is meer dan genoeg..
kicken hoef je maar eem keer of 10 te doen...(olie door je systeem)
dan pas benzine kraan open en twee keer kicken, dan pas je contact aan..

suus is gevoelig in z'n koppie wat betreft olie :Y


Good tip, thnx :Y
 
Zorg ook voor verse benzine in je carb, anders trap je je een ongeluk. De lichtere delen van de benzine zijn na 2 jaar allang verdampt, en die heb je juist nodig om de zaak weer aan de gang te krijgen. Succes.
 
- Smeer je keerringen in met siliconen. Na twee jaar kunnen ze uitgedroogd zijn en dan zal de olie er uit spuiten bij de eerste serieuse hobbel. Met siliconen heb je kans dat de keerringen gewoon weer soepel worden.

- Check ook je remmen voordat je gaat rijden. Lijkt me duidelijk waarom.

- Vlotterbak ff door stromen.

- bandenspanning controleren

- ff checken of alle kabels (gas open/dicht, koppeling) goed bewegen.

- have fun
 
heeeeeee buurman nijlpaard thanks dat je hem aan het lopen hebt gekregen leuk forumpie trouwens.
mensen thanks for the advise

greets
 
He Swah, alles goed :W

Hij loopt idd weer *O*

Kwestie van oude benzine er af en nieuwe er op, even aan de stroom en daarna maar trappen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan