HKF
Rookie
- 4 jul 2017
- 233
- 44
Beste Forumleden.
Ik heb hier een euvel waarbij ik mij toch aardig achter de oren moet krabben omdat ik het niet begrijp.
Ik heb namelijk een suzuki dr 350 gekocht. Ik wilde deze motorisch een goedde beurt geven. Zodoende ben ik de kleppen gaan stellen met voelermaatjes. Ik kreeg de meest dunne voelermaat niet tussen de uitlaat kleppen. Daarnaast zag ik dat als ik de cilinder op de T. (Top dead center) stand zette, de uitlaat kleppen nog niet volledig russte tegen de klepdeksel (nog nier volledig gesloten dus).
Aha, dacht ik, timing misschien slecht? D.ketting versprongen?
Zodoende dus de kleppendeksel verwijderd. Wat zie ik? Een afwijking zo minimaal dat ik verwacht als ik de ketting 1 tandje opschuif dat hij weer scheef komt te staan in de andere kant.
De spanning is ook erg goed op de ketting.
Zie foto's. Daar staat die op top dead center. De afwijking is echt minimaal.
Iemand enig idee?
Bedankt!
Ik heb hier een euvel waarbij ik mij toch aardig achter de oren moet krabben omdat ik het niet begrijp.
Ik heb namelijk een suzuki dr 350 gekocht. Ik wilde deze motorisch een goedde beurt geven. Zodoende ben ik de kleppen gaan stellen met voelermaatjes. Ik kreeg de meest dunne voelermaat niet tussen de uitlaat kleppen. Daarnaast zag ik dat als ik de cilinder op de T. (Top dead center) stand zette, de uitlaat kleppen nog niet volledig russte tegen de klepdeksel (nog nier volledig gesloten dus).
Aha, dacht ik, timing misschien slecht? D.ketting versprongen?
Zodoende dus de kleppendeksel verwijderd. Wat zie ik? Een afwijking zo minimaal dat ik verwacht als ik de ketting 1 tandje opschuif dat hij weer scheef komt te staan in de andere kant.
De spanning is ook erg goed op de ketting.
Zie foto's. Daar staat die op top dead center. De afwijking is echt minimaal.
Iemand enig idee?
Bedankt!