Suzuki Dr 350

js29

Rookie
15 okt 2014
12
5
Is hier iemand die weet waarom de ene Dr350 een gewicht van 130 kg heeft, en bij een ander staat 118 in de specs. Zag dat de enduro versie een plastic tank heeft maar dat geeft toch niet zo'n groot verschil? Mvg,Jerry.
 
Enduro versie heeft ook een lichter voorlicht, andere vering, andere tandwielverhouding, andere kont met achterlicht en nummerplaathouder plus een sterk versimpelde kabelboom en schakelaars, geen elektrische starter, subframe zonder handvatten en pinkerhouders, kleinere batterij, andere carbu en airbox, geen spiegels, andere banden, etc..

DR350 vs DR350S.
 
Laatst bewerkt:
1679512304934.png

1679512345232.png

1679512328004.png


1679512363578.png
 
Is hier iemand die weet waarom de ene Dr350 een gewicht van 130 kg heeft, en bij een ander staat 118 in de specs. Zag dat de enduro versie een plastic tank heeft maar dat geeft toch niet zo'n groot verschil? Mvg,Jerry.

Het is afhankelijk van de uitvoering.
De zwaarste is de SE uitvoering met elektrische start.
Daarna komt de S uitvoering die iets lichter is dan de SE, 118 kg
Dan heb je nog de E uitvoering, deze heeft een lichter frame etc.
De S en SE werden overwegend hier aangeboden, en de E is voor zover ik weet nooit hier officieel verkocht.
Het meeste gewicht zit bovenin, en als je dat kan lichter maken scheelt dat heel veel.
De uitlaatdemper is ook erg zwaar.
Je kan het stuur door een alu versie vervangen, de tank voor een lichte eind jaren 80 xr600 plastic versie, de uitlaat voor een alu versie, en de zwaardere accu voor een lithium. Dat kan zo minimaal 7 of 8 kg aan topgewicht schelen.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat er een E was van de 350?

Officieel heet het het gewoon dr350.zonder s of se, dat kun je vergelijken met een e versie als drz, dus noemden we dat de e versie om verwarring te voorkomen.
Het frame daarvan was iig een stukje lichter. Ik sprak eens iemand die speciaal zo'n frame had laten verschepen uit de VS, en deze gebruikte tijdens de otr's.
 
Ok, zie hierboven dus.

Kan me wel niet voorstellen dat dat frame veel anders was. Geen handgrepen, geen voetsteunhouders en misschien een lichter subframe? Startmotor en batterij van de SE zullen wel veel verschil maken.

Verwar je niet met de drz? Daar heeft de e (en de niks) een alu subframe.

Mijn licht opgekuiste DR350S (kick only) woog overigens 137 kilo volgetankt op de weegschaal, exact hetzelfde als mijn DRZ400E, die zwaarder voelt.

p3pb21896531.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok, zie hierboven dus.

Kan me wel niet voorstellen dat dat frame veel anders was. Geen handgrepen en misschien een lichter subframe?

Verwar je niet met de drz? Daar heeft de e (en de niks) een alu subframe.

Nee, zeker weten. Ik kwam in havelte tijdens de otr een clubje dr350 rijders tegen en sprak ze. 1tje had een afwijkende dr en hij vertelde me over het lichtere geimporteerde frame. Ik had in die tijd toen net mijn oude dr weggedaan en zelf ook veel dingen aan het gewicht gedaan.
Maar als ik weer een luchtgekoelde oldschool zou willen, werd het een xr400 ipv dr350. Toch een betere offroader.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan