suzuki DR 500

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr Q

Ouwe lul
In memoriam
21 jun 2004
47.491
41
midden des lands
vraagje van mij aan jullie.
ik kan een dr 500 kopen voor weinig, maar omdat ik alleen maar rus
rijd weet ik weinig danwel niks van deze fietsen.
nu wil ik hem aanschaffen als woon/werk/gooi/smijt/fun fiets.

is dit wijs of kan dit, wat is jullie mening over deze motor???
 
Waarvoor jij hem wil gebruiken is die voor gemaakt, geen lange afstanden motor.
Belangrijkste waar je op moet letten is het blok, geen tikken, nergens zwarte smurie op de cilinder en mooi regelmatig lopen.
Dat hij goed loopt en rijd hoeft nog niet altijd te betekenen dat het blok goed is :N

Dat is het belangrijkste, als je geen goed blok hebt ben je nergens of heeeel wat euro`s verder, mss wel het dubbele van je goedkope aankoopprijs :)
 
Als je een rus gewend bent zal het zeker niet tegenvallen denk ik :) tenzij het blok echt helemaal verrot is
 
Heb er een gehad , een paar jaar geleden. Met veel geluk koop je een gezond exemplaar maar ze worden zeldzaam... Bij mij ging na een tijdje het big end lager stuk , heb m toen zo verkocht.

Succes ermee.
 
begin nu wel te twijfelen hoor.
hij is van 1983 en volgens de teller pas 19000km erop zitten

oja dit is um.

full




zeg het maar, wat te doen???

ik weet het niet meer
 
Tja ligt aan de prijs, en t is normaal als er wel ns iets stuk gaat, zeker als je m gebruikt om mee te raggen
 
oja helemaal door m'n hoofd gegaan.
vraagprijs was €800, maar mag hem mee hebben
voor €500.

zit nu op 60-40 % wat twijfel betrefd |( |(
 
Hey,

Ik ben ook trotse eigenaar van een DR500S
Leuke motor alleen mijn achter vering is gaar nieuwe Vering kost € 200,- per stuk :(
imitatie € 80,- per 2 :?
Wat je ook vaak hoort is dat de cilinderkop scheurt zelf geen last van!

Dus kijk of die vering goed is anders weet je direct wat je kwijt bent

Echt leuke motor :}
 
begin nu wel te twijfelen hoor.
hij is van 1983 en volgens de teller pas 19000km erop zitten

oja dit is um.

(Afbeelding)



zeg het maar, wat te doen???

ik weet het niet meer

Die lijkt mij in een byzonder goede staat.

Wat ik al zei en wat er net ookal aangeven werd, kijk naar olieplekken op de cilinder/kop en luister even goed naar het blok.

Verder zeker de prijs waard
 
okee dan , ik ben over de streep, morgen ga ik hem
even helemaal onderzoeken en proberen.
als ie bevalt is d'r weer een soes rijder bij.. :P

maarruh, de rus blijft toch m'n liefie ;)
 
hoi ik heb ook een paar dr 500 's gehad leuke dingen voor weinig, wel inderdaad op het blok letten maar daartegen kosten de onderdelen of sloopfietsen niks. Ik kocht er een voor 150 euro met redelijk blok, gpz 500 rijwielgedeelte erbij gekocht voor 75 euro, voorvork kun je compleet overzetten schuif je er zo in, alleen remslan verlengen 50 euro op maat gemaakt bij safe, achterwiel mini aanpassen, bandje bij de brommerhandel voor 60 euro(gaat toch niet hard) En je hebt een leuke gooi smijt fiets met schijfrem voor voor ong. 300 euro. Ik lachte me gek op dat ding. wou er een iets hogere voorvork in zetten maar ben er niet aan toe gekomen. Hie reen paar foto's

Bijlage: dr ombouw.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan