suzuki dr 650

wrangler

Rookie
6 jun 2004
7
0
leiden
Hallo ben van plan een suzuki dr 650 te kopen hij is van '98
weten jullie mischien of dit een sterk motorblok is? hij heeft 25d km gereden en nog niet gereviseerd ofzo.
Zijn er nog andere aandachts puntjes waar je op moet leten bij aankoop?

bedankt :] :] :]
 
Hoi, bijna gefeli met je fiets. :+

leuke motor. Het blok van een DR 650 SE is zo goed als bulletproof en 25 duizend kilometer is niet veel. Ik heb er een uit 96 en deze staat nu op 45 duizend. Is mechanisch nog steeds heel erg stil en verbruikt geen olie. Zo'n beetje het enige dat je zou kunnen overkomen is een zwetende voetpakking, let er dus even op dat deze droog is. Voor de rest ken ik geen zwakke plekken.

Hoe ben je van plan deze motor te gan gebruiken? Alleen op straat, ombouwen naar SM? Of juist als offroadfietsje (ikke)?

Heb je misschien een fotooke?
 
Mooie brommert :P
Ik gebruik de mijne voornamelijk op straat en af en toe in het zand.
Op de snelweg wel redelijk last van de wind boven de 130, maargoed binnendoor heb je enorm veel lol met zo'n ding. Er staat nu 21k bij mij op de klok. Gewoon netjes je aan de onderhoudsintervallen houden, dan zal hij lang mee gaan.

Ben benieuwd hoe lang Max_Kool nog door kan rijden voor het zware onderhoud gaat beginnen, ze zeggen dat 1-pitters meestal rond de 50.000km aan revisie toe zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet... de NX250 van mn broer had ook iets van 70k op de klok en reed nog als nieuw.
 
N250 = sterk blok, weinig vermogen = niet te veel slijtage

650 is veel sterker, dus zal ook ff meer slijten (ok blok is er wel op ingesteld)

Geen idee over het blok zelf :W
 
Zo bedankt voor alle reaktie

Gewoon een goed blok dus van de suz
ik ben nog in onderhandeling met de eigenaar maar mischien heb ik hem van het weekend laat het natuurlijk wel even weten en dan post ik meteen een plaatje erbij

zijn er ook die hem om hebben gebouwd naar super motard?
 
Ben benieuwd hoe lang Max_Kool nog door kan rijden voor het zware onderhoud gaat beginnen, ze zeggen dat 1-pitters meestal rond de 50.000km aan revisie toe zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet...

Anders ik wel, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat ik hem niet stuk krijg. Ik ververs de olie wel wat vaker dan het boekje voorschrijft (elke 3-4000 km). Vind ik niet meer dan netjes voor de manier waarop ik hem gebruik. Verder is hij nog zó stil! Verbruikt niks aan olie en schakelt nog steeds best goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan