Suzuki DR250S probleem

Vincent-34

MF veteraan
7 apr 2008
4.208
0
25
Hardenberg (Overijssel)
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, want ik ben nieuw.
Ik ben Vincent, en heb net een Suzuki DR250S 1985 gekocht.

Ik heb een probleem met het blok.
Ik heb het gevoel dat hij z'n 100% power niet gebruikt.
En er zit olie in de uitlaat en hij rookt heel erg.
Na ongeveer 10 minuten rijden, valt hij uit.
Dit komt doordat de bougie vies wordt van de olie.

Ik zou graag willen weten waar dit door komt.


Gr Vincent
 

gassen

MF veteraan
26 apr 2004
10.904
99
59
noord limboland
Welkom hier.

En ik ben bang dat of je richting zuiger en/of veren moet gaan denken, of je klepgeleider(s) is (zijn) te ruim.

Eerst maar eens compressie meten.
 

gassen

MF veteraan
26 apr 2004
10.904
99
59
noord limboland
Hij zal toch ergens moeten beginnen :Y

En wat is er dan beter dan een DR250 die al een probleem heeft :+
Het kan nog altijd 2 kanten op O-)

Ga eerst maar eens op zoek naar een werkplaatshandboek oid. en gebruik de zoekmachine bovenaan de pagina of een of andere google voor de antwoorden op je vragen.
Er staat ontzettend veel info op dit forum waar jij mee vooruit kunt de komende uren/dagen.
Wat je zelf zoekt vegeet je ook wat minder snel.




Wat zei ik net? :+
 

El Snorro

MF veteraan
19 jun 2007
24.455
0
ik zou eerst gaan voor de zuiger/zuigerveren.
Als deze schade/slijtage hebben dan zul je waarschijnlijk het probleem gevonden hebben.
 

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
1
Erica
Een beetje hulp is nooit weg,Ik kan je wel aan een service manual van een dr350 helpen daar kun je niet alles uithalen maar het is wel een schop in de goede richting.
 

Vincent-34

MF veteraan
7 apr 2008
4.208
0
25
Hardenberg (Overijssel)
Bedankt allemaal,
Ik heb het probleem gevonden.

Bij de vorige onderhoud is er een nieuwe zuiger in gekomen.
Die sukkel die het onderhoud heeft gedaan, heeft de zuiger verkeerd er in gedaan.
De uitlaat kleppen zijn groter dan die van de inlaat.
De inkepingen in de zuiger zaten dus verkeerd om. De inkepingen van de inlaat zijn kleiner
dan van de uitlaat. Dus de kleppen van de uitlaat zijn tegen de zuiger aan geslagen, en er zitten
nu dikke deuken in. Ik denk ook dat de kleppen zijn verbogen. En dat zal het probleem wel zijn.

Gr Vincent
 

gassen

MF veteraan
26 apr 2004
10.904
99
59
noord limboland
Bedankt allemaal,
Ik heb het probleem gevonden.

Bij de vorige onderhoud is er een nieuwe zuiger in gekomen.
Die sukkel die het onderhoud heeft gedaan, heeft de zuiger verkeerd er in gedaan.

De uitlaat kleppen zijn groter dan die van de inlaat.

De inkepingen in de zuiger zaten dus verkeerd om. De inkepingen van de inlaat zijn kleiner
dan van de uitlaat. Dus de kleppen van de uitlaat zijn tegen de zuiger aan geslagen, en er zitten
nu dikke deuken in. Ik denk ook dat de kleppen zijn verbogen. En dat zal het probleem wel zijn.

Gr Vincent

Nee joh, inlaat is groter :Y

De uitlaatkleppen zijn kleiner , de gassen kunnen er onder de hogere druk makkelijker uit .

Kijk meteen je klepgeleiders na of die niet zijn uitgeslagen/gebarsten

Bovenste zuigerveer zal ook wel vastzitten.
Losmaken, groef zuiver maken zodat deze weer goed past.
 
Laatst bewerkt:

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
1
Erica
inlaatkleppen zijn echt de grootste, hij bedoelt zeker klepuitsparingen zuiger verkeerd om.
 
Laatst bewerkt:

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
1
Erica
onderdelen: www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/suzuki-motorcycle-dr250f-1985/o/m5834
www.andersonvintageparts.com/index.php?crn=6...
 
Laatst bewerkt:

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.954
317
53
oirschot
Hallo,
De cilinder wordt binnekort uitgeboort.
Ik moet dus nu een overmaat suzuki dr250s zuiger hebben.
Weet iemand waar ik die kan bestellen?

Gr
Je moet zorgen dat je eerst een overmaat zuiger hebt want aan de hand van de diameter van de nieuwe zuiger boren ze de cilinder op.