Suzuki DR500s uit 1985 en aanschaf motor

29 apr 2003
10
0
Heesch
Ik zou graag wat meer specificaties over de Suzuki dr500s uit 1985 willen hebben. Eigenlijk is deze motor te zwaar en lomp om goed mee te kunnen crossen dus ik zoek eigenlijk een andere motor. Heeft iemand misschien een idee?

De motor moet geschikt zijn voor de openbare weg en hij moet genoeg vermogen hebben om mee te kunnen crossen en bij te blijven op de snelweg. Ook moet hij wendbaar genoeg zijn en de prijs mag niet hoger liggen dan 2500 euro.

Groeten
 
ik heb zelf een dr-400 uit 81, met zo'n 28 pk. genoeg om mee te crossen. maar met de huidige vertanding is het niet zo lekker om op de openbare weg boven de 80 te rijden.

ik geloof dat een dr-500 zo'n 36 pk schop en een mooie brede powerband heeft.
zie bijlage. drooggewicht is tussen de 130 en 140 kg. dus moet je wel mee op de weg kunnen met een goede tandwiel verhouding.

mijn dr-400 heeft nog een dual shock achtervering, ik geloof dat de dr 500 die ook nog heeft, mono- shock rijdt beter. voor mee te crossen is bijv een honda xr 600 beter geschikt.
de dr's beschikken wel over veel zogehete traktor power.

het zijn geen stoplicht racers, maar gewoon ouderwetse zware terrein beulen met een dikke powerband.
als je met een dr gaat crossen kan je stoppen met fitnissen, want van deze motor krijg je vanzelf brede pote 8-)
 
dr 500 powergraph:
full
 
Helemaal gelijk, na een paar rondjes crossen zweet je je kapot met die dr. Maar nog bedankt voor die grafiek.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan