Suzuki DR600 topic

Kan hij door verkeerde olie gaan slippen dan? (zit ook niet iets teveel in)

Oja, wel leuk om te zeggen, het voorlicht doet het al weer, stekkertje zat gewoon los O-) Achter zal hoop ik hetzelfde zijn.
 
Laatst bewerkt:
In autoolie zitten geen additieven voor een natte koppeling, omdat een auto een droge koppeling heeft. Daardoor zou de koppeling van een motor kunnen slippen. Echter heb ik in een z650 die ik een paar maanden heb gehad ook gewoon autoolie in gedaan, dit gaf geen problemen.

Vandaar dat de meningen verdeeld zijn. Waarschijnlijk is het wel beter om er motor(fiets)olie in te doen :)
 
Je koppelingskorf kan ook ingeslagen zijn,

resultaat; zwaar ontkoppelen en slecht koppelen = slippen

Heb ik ooit eens gehad op een DR 600 uit 86.

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)
 
Steek eerst eens een nieuwe koppelingskabel. Als ie stroef gaat, is het fout. De koppeling van de DR's staat niet echt als overbemeten bekend... Heeft alles nodig vaak..
Maargoed, als je een keer het koppelingsdeksel er af hebt de korf nazien is een kleintje.
 
Nieuwe koppelingskabel (en gaskabel, liep ook stroef) zijn besteld. Ik had de koppelingskabel eraf gehaald, er was geen beweging in te krijgen. Moest echt met een tang de kabel pakken voordat hij wat kon bewegen t.o.v. de buitenkabel.
Hoop dat dit het probleem dus is, maarja als je in zn 4-5 een gangetje of 50 rijd en je trekt hem vol open dan trekt ie eerst wel, maar bij toerengebied met meer koppel gaat ie toch slippen uiteindelijk. (dan is ie dus al lang gekoppeld.. zou je denken)

Hoe bedoel je trouwens ingeslagen?
 
Laatst bewerkt:
Van mij geweest......
Goed om er even bij te zetten dat hij daartussen nog anderhalf jaar of een jaar bij iemand anders geweest is.....
Slim trouwens die goedkope auto olie enz.
 
Ten eerste:
Heb gister van een vriend van me een suzuki DR600 gekocht. Was daarvoor nog van "michel aku tsxdude" hier op het forum.

Ten tweede:
Goedkope auto olie is tijdelijk en word vervangen, beter dan er meteen dure olie in gooien en er achter komen dat ie lekt of niet dan?
 
Auto olie.... als je pech hebt zijn je koppelingsplaten (gevoerde) al verpest, door de aditieven die er in zitten, die dus niet in een motorfiets olie zijn toegevoegd.

Dan zul je dus ook nieuwe platen moeten kopen, ik gooi dus liever 2.5 liter olie "weg"
dan een nieuw setje koppelingsplaten.....

Maar goed, ieder zijn keuze.

Ingeslagen koppelingskorf:

De uitstekende delen waar de platen tussen zitten behoren "glad" te zijn, een kleine afdruk kan geen kwaad, wordt dit te diep dan komen de koppelings platen niet goed genoeg "vrij" om te kunnen ontkoppelen, en voelt de koppelingshandel zwaar aan,

of niet meer goed genoeg bij elkaar om een goede druk te krijgen om het vermogen over te brengen.

Grtzzz Simon. 8-)
full
 
Laatst bewerkt:
Aah mooi gepaint, snap wat je bedoeld (denk ik :9)

Zal zo'n vaart toch niet lopen met die koppelingsplaten, ik heb er amper 10 km mee gereden..
 
Wat voor olie is het beste voor mijn 1 pitter? Iemand advies?
Ik lees net dat vol syntetische olie pakkingen en afdichtingen naar de )(*&@#% kan helpen.

Ik zal niet meer gaan rijden met de auto olie. (heb zelf ff huiswerk gedaan:P)
 
Zoek maar eens in de topics van RSV31

Die weet gruwelijk veel van olie ( is zijn werk )

Grtzzz Simon. 8-)
 
Olie probleem opgelost, heb het vandaag vervangen door half syntetisch motorfiets-motorolie á 10 euro de liter.
Resultaat: Slipt niet meer :)

Trouwens over die tekening, snap nu echt wat je bedoeld, je kan het koppelingshuis zien als je oliebijvuldopje eraf hebt. Ziet er nog goed uit ook.

Vanmiddag ook even luchtfilter schoon gemaakt
:X Half de sahara kwam eruit :X

En ook maar meteen achterspatbord erop want al de rommel van het achterwiel kon regelrecht de luchtfilterbox in vliegen.... verbaasd me dat hij nog zo mooi liep. Het filter zelf zag ook zwart.
 
Laatst bewerkt:
Kabels gas en koppeling vervangen.
Ben afgelopen zaterdag op de rollerbank geweest.
Koppeling slipte toch nog een klein beetje (dus een klein bultje te zien op grafiek) maar grootste deel is wel goed.
Vermogen is maar liefst 18pk... geloof het alleen niet, hij trekt nu weer autowheelies.. dat doet ie vast niet met zn halve vermogen kwijt.
 
Heb ff opgezocht, volgens RDW heeft ie 33kW=44pk

Andere site vertelt mij dat ie 19kW/27pk zou moeten hebben..

Heb de gaskabel niet voor niets vervangen O-) Dat ding ging echt zwaar, misschien heeft de beste man het gas niet helemaal open gedraaid toen.. (3 runs gedaan)
Zonet weer ff gereden.. wereld van verschil :) Koppeling is ook weer stukken beter.
 
Laatst bewerkt:
Knip de deksel van je luchtfilter een stukkie open (zie mijn topic) en plaats een paar maatjes grotere hoofdsproeier. Wereld van verschil, maar misschien wel beter om eerst alles op orde te krijgen en met een goed lopende motor te beginnen.
 
Lopen doet ie wel hoor.. wat bedoel je met openknippen :P In je topic zie ik alleen maar dat je die hele bovenkap eraf hebt gehaald.

Ik weet niet hoe het normaal zit, maar de buis waardoor de lucht naar binnen gaat is helemaal leeg. sproeier 135 is origineel?

Heb geen kmteller, maar ben vanochtend voor het eerst naar school gegaan met de motor +- 15km, ging prima. Er is een stukje dat loopt naast de snelweg, ik ging even vol gas en haalde auto's dus in :Y dus 130-140 doet ie wel, maar heb geen noppen.
 
Laatst bewerkt:
Idd 135 is standaard. Heb nu de snorkel met nog wat plastig open geknipt, komt er wat minder drap in en is toch open genoeg.
Je kan ook eens na een stuk volgas je bougie(s) bekijken, zwart rijk, wit arm, koffie met melk ok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan