Suzuki DR600 vraagje !

yep Klei, ik herinner mij een rood-witte. Iemand van de organisatie dacht ik :X
Wie erop reed kan ik me niet meer herinneren :? M'n pilletjes tegen Alzheimer vergeten nemen. Er waren inderdaad een scheepslading AT's, maar slechts een handjevol TA's. At jij ook patat daar op het terrasje ? :]

Mijn eerste maagdelijke sleuteldag zit erop. Achterwiel verwisseld, alles gereinigd, nieuwe remschoenen besteld. Voorwiel idem. Megaleuk ! Staat nu op stevige noppensloffen ! Ik ontdekte toch geen sleet op de stuurlager of assen. Maar de gashendel klikt wat, dat geeft de indruk dat het hele voorwiel klikt.

Toch niet slecht voor een blik van bouwjaar 1984 !

De luchtdruk op de veerpoten is volgens het handboek nul komma niks, dus eigenlijk zou ik ze helemaal leeg kunnen laten lopen. Nu zal ik nog even moeten klooien om die schijf terug tussen die remblokken te krijgen. Trial and error.

En dan leren hoe een motorblok in elkaar zit. Geen flauw idee wat kleppen zijn, laat staan ze te stellen O-)
 
yep Klei, ik herinner mij een rood-witte. Iemand van de organisatie dacht ik :X
Wie erop reed kan ik me niet meer herinneren :? M'n pilletjes tegen Alzheimer vergeten nemen. Er waren inderdaad een scheepslading AT's, maar slechts een handjevol TA's. At jij ook patat daar op het terrasje ? :]

Ik, organisatie??
Het is zo dat ik dezelfde achternaam heb als Leo (één van de organisators) dus mijn naam wist ie nog perfect. Tevens heb ik een eerdere rit (beginnersrit) meegereden waardoor een aantal mensen voor mij ook al min of meer bekend waren...

Op het terrasje heb ik ook gezeten, inderdaad. Was overigens samen met N!co op een witachtige XT die olie lekte...

Maarja, wat maakt het uit...als je maar plezier hebt...
 
yep, ik herinner me die XT ook, die bij het aanzetten altijd een kleine wheely deed in tweede versnelling, haha. Ik dacht ook dat ie bij Leo hoorde, hehe. Ik kom je zeker nog wel eens tegen Zeeuwse ! :]
 
Klopt helemaal....

Maar jij kwam uit Belgie? Waar ergens uit Belgie dan? Sprak gisteren namelijk nog iemand die ook geregeld ging rijden daar in de buurt. Was in Haasdonk-Beveren vlakbij Antwerpen. Ik heb daar een aantal banden gekkocht en kreeg gelik een uitnodiging om daar te komen rijden. Misschien wat voor jou?

Over de kans op boetes heb ik het ook gehad met hem, maar dat viel volgens hem ontzettend mee....
 
Zeeuwse,
Ik ben uit Gent, en in deze buurt is bij mijn weten héél weinig te doen omtrent off-road. Voor Venlo reed ik 200km heen, 200km all-road en 200km terug, en daarna reed ik recht naar m'n werk 8-)
De eerste winkel in mijn buurt waar je een vraag kan proberen stellen omtrent off-road is al meteen 30km ver. Ook in Haasdonk weet ik niet wat waar gebeurt. Ik leerde voorbije weekend iemand kennen die soms wel eens wat organiseert, en ik ben van plan diens plannen in de gaten te houden. Als jij hoort van een rit ergens in België ben ik zeer geinteresseerd ! Ik hoorde van een enduro-reisje naar thailand in 't najaar. Ongeveer duizend euro, huurmotor inbegrepen. Dat lijkt me wel wat.
Wat betreft boetes in België....ik denk dat politiecontroles op dergelijke zaken zeer weinig voorvallen. Zolang er geen "verboden inrit" op staat mag je rijden, behalve in beschermd natuurgebied. Maar volgens mij zijn de weggetjes in België heel schaars, en vooral heel kort en meestal volkomen onverhard (modder dus). Ik vind hier in mijn buurt wel wat om te oefenen, maar een echte rit kan je er niet van maken.
Ben vandaag trouwens voor 't eerst in de smurrie gaan snorren met mijn antiek blik. Hééééééérrrlijk !
 
Hey Pete, ik ga nog eens informeren bij die man uit Beveren, echt een toffe vent. Zo gauw ik wat weet post ik het wel hierzo. Voor mij is het namelijk ivm. de afstand wel intressant om eens in Belgie te gaan spelen, maargoed, ik laat het wel weten...
 
OK Zeeuwse ! Hou me op de hoogte ! Beveren lijkt me wel wat ! :]

En nogmaals bedankt Pater, dankzij die tekeningen heb ik m'n fietsje terug netjes in elkaar kunnen zetten :)
 
Trouwens, Zeeuwse,

Je overweegde vorige maand om een lichtere speelfiets te zoeken. Om precies dezelfde redenen heb ik die ouwe DR gekocht, weegt zowat de helft van een Alp met beugels. Heb je nou al iets gevonden ? Of liggen de plannen in de kast ? Trouwens....voor die enduro-tocht naar Thailand in het najaar zijn er voor iedereen Yamaha's 250 voorzien....
 
Ik zag gisteren nog een mo0ie DR staan hier in de buurt, een 350. Is van N!co geweest en is in topstaat (9300 km) Toevallig sprak ik m op MSN en hij had het erover, ik wist m te staan bij een handelaar hier in de buurt.

Helaas geen budget, dus gaan de plannen voorlopig in de kast... maar als er centen zijn komt er ofwel een brute powermachine, of een lichte gooi en smijtfiets naast de DR. Als de DR op is, of ik ben m beu, komt er zeker een gelijkwaardige vervanger...
 
mmm, toch niet voor niks. Ziet er verdomd uitnodigend uit. Ik denk dat 350 zowat de idéale verhouding gewicht/kracht heeft om zowat àlles aan te kunnen.

In de toekomst zal ik waarschijnlijk mijn oude bakfiets verder uitkleden om het gewicht verder te verminderen. Lichten er af, een kleinere (plastic tank), een kleiner zadel. Het probleem is dat je aan een onderdeel niet zomaar kan zien of je het zal kunnen aanpassen, vooraleer het te proberen.
 
mmm, toch niet voor niks. Ziet er verdomd uitnodigend uit. Ik denk dat 350 zowat de idéale verhouding gewicht/kracht heeft om zowat àlles aan te kunnen.

In de toekomst zal ik waarschijnlijk mijn oude bakfiets verder uitkleden om het gewicht verder te verminderen. Lichten er af, een kleinere (plastic tank), een kleiner zadel. Het probleem is dat je aan een onderdeel niet zomaar kan zien of je het zal kunnen aanpassen, vooraleer het te proberen.


Die van The Rednas staat ook te koop... (net helemaal opgeknapt...)
Vermogen is meestal wel voldoende, maar je zit vaak tegen het maximum aan... Maarja, zo een ding weegt geen drol... en ze zijn gewoon goed..
 
ok, tnx Zeeuwse, dat probeer ik als ik de tijd kan vinden. Mijn werk slorpt me helemaal op, ik haaaaaaat dat. Morgen snor ik op het circuit van Axel, zeker weten....Kom langs als je zin hebt Zeeuwse !
 
ok, tnx Zeeuwse, dat probeer ik als ik de tijd kan vinden. Mijn werk slorpt me helemaal op, ik haaaaaaat dat. Morgen snor ik op het circuit van Axel, zeker weten....Kom langs als je zin hebt Zeeuwse !

Helaas, geen tijd, zaterdags altijd werken... Waarschijnlijk ben in zondag op het illegale crossterrein bij Vlissingen-Oost te vonden met een maatje van me. Is een groot zanddterrein waar crossers gedoogd worden omdat de crossbaan in moest krimpen, zeker een leuk plekkie, vanalles te vinden. Als het niks wordt zet ik de DR op de aanhangen en rij ik naar N-Brabant toe en ga daar in het zand rommelen.. Daar zijn zat leuke weggetjes, heb ik me laten vertellen...
 
hé, dat zandterrein in Vlissingen interesseerd me wel :] Het is zo'n 65km bij me vandaan, wel over het water met de boot. Ik zoek een systeem om m'n blik achter m'n wagen te kunnen binden, want hij is niet echt leuk op de weg.

In Axel was er volop wedstrijd, dus kon ik niet op het circuit. Heb het in de Wachtebeekse bossen ruimschoots goedgemaakt. Al is de DR 21 jaar oud, hij blijft verdomd goed meevallen. Hij schakelt als boter, het beste van m'n vier motors. Als hij koud of warm is draait ie met één trap. Als hij lauw is start hij slecht. En als hij gevallen is start ie hééééél slecht.

Weet dus iemand hoe je de carburator snel weer droog krijgt als ie verzopen is ? Zeg nu niet "wachten" :X
 
hmmmm ? Welke kant op houden ? Enne, is dat misschien de reden waarom hij zo moeilijk start als hij heeft platgelegen ? Wat doe ik in dat geval dan best ?
(In los zand neem ik namelijk wel graag eens een risicootje)
 
Dacht naar links, heb ik wel eens gedaan om te kijken wanneer de standaard tegen het asfalt kwam (onder het rijden gebeurde dat ook wel eens..), toen liep er benzine uit...

Maarre? Wachtebeekse bossen? anders kom ik eens die kant op, lijkt me tof... Jij kent de weg nu een beetje...
 
méér dan welkom, zeeuwse, maar de bossen zijn teleurstellend klein, je bent er meteen doorheen. En de paadjes die je in de buurt kan vinden zijn erg kort. 't is wel leuk om even los te rijen, maar je bent meteen rond.

Ben vandaag voor 't eerst gaan oefenen op het circuit van westdorpe (Axel). Man man, niet evident met zo'n gewicht, hoor. Maar een hééééle goeie oefening. Ga ik nog doen. Ik viel wat uit de toon bij die crossers met hun lichte fietsen, maar het ging. Ik was op één na de traagste *D Drie keer onderuit gegaan. En dan start ie niet meer gedurende twintig minuten, heel vervelend |( Mocht ik weten waarom hij na een val niet meer start dan kon ik het misschien verhelpen.

Kom eens langs op het circuit voor een koffietje, en misschien krijg je dan ook nog zin in dat woeste werk. op woensdag en donderdagavond open.
 
Toevallig net ff met Rubberfreter gemaild....hij wil ook eens het zand in... Zal binnenkort wel eens langskomen bij Axle e.o., heb net mezelf eens gruwelijk misdragen aan de Zeeuwse Kust samen met Motorfreak.... Was errug de moeite waard (en errug illegaal.. O-) }) )

Valt indedaad niet mee met 170 kg door los zand te ploeteren...maar het gaat...kwam tevallig nog een schoolkameraad tegen die daar reed met zijn 125je (illegaal natuurlijk...)

BTW, heb je MSN? Je staat in mn lijst...spreek je nog wel eens, kunnen we misschien eens gaan baggeren...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan