Heren (en dames),
Begin dit jaar heb ik een CB750 gekocht uit 1977. Het ding is tot nu toe niet super betrouwbaar gebleken maar lijkt nu toch eindelijk te gaan werken. Hier kan ik dus lekker mee toeren.
Nu is het tijd voor het volgende avontuur. De juiste hoeveelheid motoren is natuurlijk altijd de huidige hoeveelheid +1. Zo ook bij mij, voor de volgende motor zou ik graag iets willen wat wat meer offroad kan. Ik heb daarom mijn zinnen gezet op een lichte allroad motor
De eisen zijn:
Ik zat wat te googelen en kwam toen op een DR650 uit. 147kg droog, eencilinder en het schijnt dat je met een setje agressieve banden vrij ver komt.
In mijn zoektocht naar een betaalbaar exemplaar kwam ik er achter dat er nogal wat varianten zijn waar ik uit kan kiezen. Nu kom ik er niet echt meer uit wat ik zou moeten halen.
Ik vind de DR600 dakar uitvoering van eind jaren 80 heel gaaf maar heb geen idee of er veel verschil tussen een 600 en een 650 zit. (ja, 50cc, dat snap ik).
Ook kwam ik een DR650R/S tegen. Die lijkt er verdacht veel op maar is overal waar ik er een tegen kom een stuk duurder.
De vraag is daarom, wat zijn de verschilen tussen een DR600 en DR650 en hoe zit het met al de uitvoeringen (r/s, re, se, rse)?
Begin dit jaar heb ik een CB750 gekocht uit 1977. Het ding is tot nu toe niet super betrouwbaar gebleken maar lijkt nu toch eindelijk te gaan werken. Hier kan ik dus lekker mee toeren.
Nu is het tijd voor het volgende avontuur. De juiste hoeveelheid motoren is natuurlijk altijd de huidige hoeveelheid +1. Zo ook bij mij, voor de volgende motor zou ik graag iets willen wat wat meer offroad kan. Ik heb daarom mijn zinnen gezet op een lichte allroad motor
De eisen zijn:
- Eenvoudige, betrouwbare techniek
- Een of twee cilinder
- Zo licht mogelijk
- Moet redelijk offroad kunnen
- Moet redelijk onroad kunnen
- Mag niet veel kosten (1000-2500 euro)
- Moet er leuk uit zien, alles nieuwer dan 1995 valt daarmee in mijn optiek automatisch af
- Moet voldoende bagage op meegenomen kunnen worden voor een flinke europa rondreis
Ik zat wat te googelen en kwam toen op een DR650 uit. 147kg droog, eencilinder en het schijnt dat je met een setje agressieve banden vrij ver komt.
In mijn zoektocht naar een betaalbaar exemplaar kwam ik er achter dat er nogal wat varianten zijn waar ik uit kan kiezen. Nu kom ik er niet echt meer uit wat ik zou moeten halen.
Ik vind de DR600 dakar uitvoering van eind jaren 80 heel gaaf maar heb geen idee of er veel verschil tussen een 600 en een 650 zit. (ja, 50cc, dat snap ik).
Ook kwam ik een DR650R/S tegen. Die lijkt er verdacht veel op maar is overal waar ik er een tegen kom een stuk duurder.
De vraag is daarom, wat zijn de verschilen tussen een DR600 en DR650 en hoe zit het met al de uitvoeringen (r/s, re, se, rse)?