Suzuki DR650 kopen?

lukastp

Rookie
9 apr 2020
17
18
Heren (en dames),

Begin dit jaar heb ik een CB750 gekocht uit 1977. Het ding is tot nu toe niet super betrouwbaar gebleken maar lijkt nu toch eindelijk te gaan werken. Hier kan ik dus lekker mee toeren.

Nu is het tijd voor het volgende avontuur. De juiste hoeveelheid motoren is natuurlijk altijd de huidige hoeveelheid +1. Zo ook bij mij, voor de volgende motor zou ik graag iets willen wat wat meer offroad kan. Ik heb daarom mijn zinnen gezet op een lichte allroad motor

De eisen zijn:
  • Eenvoudige, betrouwbare techniek
  • Een of twee cilinder
  • Zo licht mogelijk
  • Moet redelijk offroad kunnen
  • Moet redelijk onroad kunnen
  • Mag niet veel kosten (1000-2500 euro)
  • Moet er leuk uit zien, alles nieuwer dan 1995 valt daarmee in mijn optiek automatisch af
  • Moet voldoende bagage op meegenomen kunnen worden voor een flinke europa rondreis

Ik zat wat te googelen en kwam toen op een DR650 uit. 147kg droog, eencilinder en het schijnt dat je met een setje agressieve banden vrij ver komt.

In mijn zoektocht naar een betaalbaar exemplaar kwam ik er achter dat er nogal wat varianten zijn waar ik uit kan kiezen. Nu kom ik er niet echt meer uit wat ik zou moeten halen.

Ik vind de DR600 dakar uitvoering van eind jaren 80 heel gaaf maar heb geen idee of er veel verschil tussen een 600 en een 650 zit. (ja, 50cc, dat snap ik).

Ook kwam ik een DR650R/S tegen. Die lijkt er verdacht veel op maar is overal waar ik er een tegen kom een stuk duurder.

De vraag is daarom, wat zijn de verschilen tussen een DR600 en DR650 en hoe zit het met al de uitvoeringen (r/s, re, se, rse)?
 
Je zoekt een "bushpig" 8-) (ik ook btw) maar er zijn er niet veel te koop in Nederland. In duitsland iets meer en dan vooral de modellen voor 1997. De DR650 is na 1997 vrijwel ongewijzigd gebleven tot nu. Ze worden nog steeds gemaakt echter komen europa niet in door emissie standaarden en das balen. De modellen na 1997 (DR650SE) heeft dus veel aftermarket en onderdelen beschikbaar. De modellen er voor minder tot weinig. Mogelijk ook ff rekening mee houden?

Verschillen tussen de modellen voor 1997 heb ik me niet zo in verdiept. Mijn interesse gaat uit naar de SE. Door de beschikbaarheid van de DR650 in Europa, heb ik ook de Yamaha XT600E als 2e optie in gedachte. Meer beschikbaar, aftermarket en onderdelen weet ik zo niet ..
Een andere optie is de Suzuki DR-Z400E (of S). Deze is nog lichter en onderdelen is geen probleem. Je kan 'm helemaal naar hartenlust inrichten voor adventure. Grotere tank, ander zadel, verlagen noem maar op.

Succes met de zoektocht !

Edit: ik vond deze nog even .. Wat extra info van de DR modellen.
https://www.suzukicycles.org/DR-series/index.html?DR650.shtml~isoraami
 
Laatst bewerkt:
Edit: ik vond deze nog even .. Wat extra info van de DR modellen.
Ah, ik zie het al, de E staat voor elektrische start, de se is de meer naked variant en de rse lijkt meer op een toer motor.

Mijn voorkeur gaat zo te zien ook uit naar de se. De oudere dakar variant is echter wel een stuk fraaier. Helaas ook zwaarder.

Weet je of er veel verschil tussen de se en de rse zit behalve de kappenset? Hij lijkt flink meer te wegen dan enkel het gewicht van een kappenset.
 
Ikzelf heb dit jaar een DR650se uit '97 gekocht en geïmporteerd uit Duitsland. Ik ben nummer 6 in Nederland met een DR650se SP46B. Zo zeldzaam zijn ze dus in Nederland. Het probleem met dit model is dat ze sinds een jaar of 2 alleen maar duurder zijn geworden. Ik heb eigenlijk ook teveel ervoor betaald, maar het is lastig om er één aan de grens te vinden. Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
 
Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
Dat is spijtig. Ik was in de veronderstelling dat ze niets kostte. Kan ik als alternatief shoppen voor een dr600 van eind jaren 80? Of is dat niet te vergelijken?
 
Goede keuze ! O.a. in Australië zweren ze bij de DR650 als ideale Bush bike (net als de KLR650 ook zo'n survivor) Dit is een foto van mijn zoon die momenteel in Equador zit en daar een prachtige tocht aan het maken is op....een DR650 :-)
 

Bijlagen

  • 126971906_1461974290658663_8608018161308127009_o.jpg
    126971906_1461974290658663_8608018161308127009_o.jpg
    194 KB · Weergaven: 94
Dat is spijtig. Ik was in de veronderstelling dat ze niets kostte. Kan ik als alternatief shoppen voor een dr600 van eind jaren 80? Of is dat niet te vergelijken?
Door o.a. de populariteit van de TET heeft het ertoe bijgedragen dat ook alle oudere allroad/enduro's gewilde motoren geworden zijn, welke inderdaad wel goedkoper kunnen zijn. In vergelijking mis je bij een DR600 van eind jaren 80 al gauw een elektrische starter en de vering en remmerij van die tijd is ook wel wat minder. Eventueel een lichtere variant zoals een Suzuki DR350 of een ander merk zoals een Yamaha XT600E licht dan meer voor de hand.

Goede keuze ! O.a. in Australië zweren ze bij de DR650 als ideale Bush bike (net als de KLR650 ook zo'n survivor) Dit is een foto van mijn zoon die momenteel in Equador zit en daar een prachtige tocht aan het maken is op....een DR650 :-)
Uw zoon heb ik volgens mij een keer gezien bij een Discover Overland evenement (2018 volgens mij). Toen ging hij volgens mij het niet veel later aan zijn reis beginnen. Heeft hij toevallig een webblog? (edit: al gevonden op instagram!)

Ik heb mijn DR650 overigens gekocht voor mijn wereldreis in 2022-2023. Dit o.a. naar aanleiding van een andere overlander welke een presentatie had gegeven op Discover Overland in 2017 en daarna nog een paar keer had ontmoet.
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze ! O.a. in Australië zweren ze bij de DR650 als ideale Bush bike (net als de KLR650 ook zo'n survivor) Dit is een foto van mijn zoon die momenteel in Equador zit en daar een prachtige tocht aan het maken is op....een DR650 :-)

Oh, ik zie ze nooit.
Een DR400 kom ik wel eens tegen, in de stad en dan als SM, maar voor int bos is het meestal de Honda's, Yamaha's en KTM.
Off roadjes zie je hier sowieso best weinig, terwijl er overal bos is met kilometers aan tracks.
 
Ik heb zelf een DR500 (1981) gehad, maar origineel zien die dingen er niet uit, remmerij is ook niet echt geweldig.
Off road doen ze heel aardig, en het rijdt best aardig!
Ik had die van mij wel helemaal omgebouwd..
 
Heb een DR 650 RSE uit 1992. Met electrische start dus. Onderdelen vinden is lastig, maar niet onmogelijk. Die Duitse site (Startseite - Dr. Big Shop ) heeft veel OEM en tuning parts. Ik heb de mijne voor niet al teveel gekocht, maar er moest ook stiekem nog wel een hoop aan gebeuren. Fijne, betrouwbare fiets, maar de vering is echt ruk, voorvork is type express lift (naar beneden, als je remt) . Achter heb ik eennieuwe YSS demper gestoken, dat scheelde al heel wat. En niet onbelangrijk, standaard is tie niet erg hoog ( ik ben 1m74). Heb er TET NL-Zuid mee gereden, was prima te doen, maar voor langere tochten zou ik persoonlijk nog iets lichters willen.
 
Oh, ik zie ze nooit.
Een DR400 kom ik wel eens tegen, in de stad en dan als SM, maar voor int bos is het meestal de Honda's, Yamaha's en KTM.
Off roadjes zie je hier sowieso best weinig, terwijl er overal bos is met kilometers aan tracks.
Er is zelfs een DR650 club of Australia met bijna 5000 leden op FB. En ze worden ook nog nieuw verkocht. Een maat van mij in Cairns en zijn vrienden rijden ze ook allemaal. Maar in een land dat 185 x NL is in oppervlakte is het lastig ze te spotten waarschijnlijk ;)
 

Bijlagen

  • DRA.jpg
    DRA.jpg
    631,3 KB · Weergaven: 39
Er is zelfs een DR650 club of Australia met bijna 5000 leden op FB. En ze worden ook nog nieuw verkocht. Een maat van mij in Cairns en zijn vrienden rijden ze ook allemaal. Maar in een land dat 185 x NL is in oppervlakte is het lastig ze te spotten waarschijnlijk ;)
Net even op Gumtree gekeken, er staan er inderdaad een paar te koop, maar nou niet bepaald bij mij in de buurt..
 
Ikzelf heb dit jaar een DR650se uit '97 gekocht en geïmporteerd uit Duitsland. Ik ben nummer 6 in Nederland met een DR650se SP46B. Zo zeldzaam zijn ze dus in Nederland. Het probleem met dit model is dat ze sinds een jaar of 2 alleen maar duurder zijn geworden. Ik heb eigenlijk ook teveel ervoor betaald, maar het is lastig om er één aan de grens te vinden. Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
Ja ze zijn soort van zeldzaam, toch staan er 32 DR650SE motoren in de RDW database, 7 stuks zijn van eigenaar gewisseld afgelopen jaar, 2 stuks zijn sinds de aanschaf bij dezelfde baas gebleven:

Kenteken Merk Handelsbenaming Datum tenaamstelling
95MLXX SUZUKI DR650SE 20200617
MV60SJ SUZUKI DR650SE 19960207
22MJDK SUZUKI DR650SE 20180902
93MFKK SUZUKI DR650SE 20141106
MNZR73 SUZUKI SP46B 20180317
MVTG80 SUZUKI DR650SE 20190615
MDNB08 SUZUKI DR 650 SE 20041208
MSBR31 SUZUKI DR 650 SE 20200728
MX18DK SUZUKI DR650SE 20050803
MX51FS SUZUKI DR650SE 20090822
MX62HN SUZUKI DR650SE 20140620
MX38JH SUZUKI DR650SE 20110801
MX49PR SUZUKI DR650SE 20200810
MRGF29 SUZUKI DR650SE 20161125
89MLVH SUZUKI DR650SE 20200527
MZ54GN SUZUKI DR650SE 20060223
MGNZ07 SUZUKI SP46B 20041023
MNFH96 SUZUKI SP46B 20050929
MY32FS SUZUKI DR650SE 20191028
MY17GZ SUZUKI DR650SE 20130903
MVNJ05 SUZUKI DR 650 SE 20090525
57MNGF SUZUKI DR650SE 20200820
MJHS06 SUZUKI DR 650 SE 20160109
MY30YP SUZUKI DR650SE 19981031
04MDLG SUZUKI SP46B 20201223
MZ72RZ SUZUKI DR650SE 20190208
MFXN86 SUZUKI SP46B 20170516
MNBR13 SUZUKI DR650SE 20160305
23MNNS SUZUKI DR 650 SE 20201229
44MHFF SUZUKI DR650SE 20161110
93MGZL SUZUKI DR650SE 20170906
47MKTS SUZUKI DR650SE 20190528
 
Ja ze zijn soort van zeldzaam, toch staan er 32 DR650SE motoren in de RDW database, 7 stuks zijn van eigenaar gewisseld afgelopen jaar, 2 stuks zijn sinds de aanschaf bij dezelfde baas gebleven:

Kenteken Merk Handelsbenaming Datum tenaamstelling
95MLXX SUZUKI DR650SE 20200617
MV60SJ SUZUKI DR650SE 19960207
22MJDK SUZUKI DR650SE 20180902
93MFKK SUZUKI DR650SE 20141106
MNZR73 SUZUKI SP46B 20180317
MVTG80 SUZUKI DR650SE 20190615
MDNB08 SUZUKI DR 650 SE 20041208
MSBR31 SUZUKI DR 650 SE 20200728
MX18DK SUZUKI DR650SE 20050803
MX51FS SUZUKI DR650SE 20090822
MX62HN SUZUKI DR650SE 20140620
MX38JH SUZUKI DR650SE 20110801
MX49PR SUZUKI DR650SE 20200810
MRGF29 SUZUKI DR650SE 20161125
89MLVH SUZUKI DR650SE 20200527
MZ54GN SUZUKI DR650SE 20060223
MGNZ07 SUZUKI SP46B 20041023
MNFH96 SUZUKI SP46B 20050929
MY32FS SUZUKI DR650SE 20191028
MY17GZ SUZUKI DR650SE 20130903
MVNJ05 SUZUKI DR 650 SE 20090525
57MNGF SUZUKI DR650SE 20200820
MJHS06 SUZUKI DR 650 SE 20160109
MY30YP SUZUKI DR650SE 19981031
04MDLG SUZUKI SP46B 20201223
MZ72RZ SUZUKI DR650SE 20190208
MFXN86 SUZUKI SP46B 20170516
MNBR13 SUZUKI DR650SE 20160305
23MNNS SUZUKI DR 650 SE 20201229
44MHFF SUZUKI DR650SE 20161110
93MGZL SUZUKI DR650SE 20170906
47MKTS SUZUKI DR650SE 20190528

Dan ben ik op het verkeerde been gezet met het aantal stuks welke dan van naam gewisseld waren 😅. Bedankt voor het overzicht en correctie! De mijne staat in ieder geval in het lijstje.

Wel appart om te zien dat er van sommige de typeaanduiding SP46B van het model geregistreerd staat ipv de modelaanduiding. Dat had ik in eerste instantie ook gedaan maar moest bij het RDW gecorrigeerd worden bij de keuring.
 
Nou, het is gelukt. Het is een DR 650 RSE uit 1993 geworden. Ik heb alle kappen er af getrokken en een zooitje 650 R spulletjes gekocht. Uiteindelijk zal het een soort 650R (SE) crosser/enduro motor gaan worden.

Ik heb hm helemaal kaal gestript tot het frame, alles schoon en gangbaar gemaakt, lagers gecontroleerd en alles eens grondig gewassen. Al met al lijkt het zooitje in redelijke conditie.

Alleen de kabelboom is nog een forse uitdaging. Ik heb een andere kabelboom gekocht omdat de kabelboom die er in zat helemaal verknipt was, die nieuwe kabelboom komt alleen weer van een ander type. Welk type dat precies is weet ik niet. 90% lijkt te passen, ik mis echter nog de knipperlichten, koplamp, achterlicht en het instrumentencluster, een hoop open eindjes aan de kabelboom nog dus.

Behalve dat is de compressie goed, loopt ie mooi (in elk geval voordat ik hm uit elkaar trok) en lijkt ie flink wat pit te hebben.

Beschikbaarheid van onderdelen die niet uit de VS of Australie komen is wel iets dat mij nog wat tegen valt. Voor mn CB750 zijn bijna alle onderdelen nog nieuw in Nederland te koop. De DR is duidelijk een ander verhaal.

Tot zover het avontuur, Als jullie het leuk vinden om op de hoogte te blijven met wat foto's dan hoor ik het wel. Als er weinig reactie komt laat ik het zitten.

Merci voor jullie hulp!
 
Kleine update: De motor is weer in elkaar. De kabelboom uitzoeken was inderdaad een forse klus. Nu begint de zoektocht naar de juiste kappen. Een voorspatbord en kontje heb ik inmiddels gevonden. Ben nu aan het broeden op een koplamp/teller situatie.

In principe rijd het ding. Tijdens de eerste proefrit ontkoppelde de motor alleen niet. Gelukkig resulteerde het niet in een crash :P. Ik heb de koppelingsplaten er uit gehaald. Veren waren nog goed maar de platen zaten aan elkaar. Inmiddels is het hele zooitje weer gangbaar en ontkoppelt de motor weer wanneer ik dat van hem vraag. Het mooie is dat de zware koppeling ook direct opgelost is!

Tot zo ver de update, later meer, zodra ik er mee de weg op kan.
 
Ikzelf heb dit jaar een DR650se uit '97 gekocht en geïmporteerd uit Duitsland. Ik ben nummer 6 in Nederland met een DR650se SP46B. Zo zeldzaam zijn ze dus in Nederland. Het probleem met dit model is dat ze sinds een jaar of 2 alleen maar duurder zijn geworden. Ik heb eigenlijk ook teveel ervoor betaald, maar het is lastig om er één aan de grens te vinden. Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
Ik heb mijn DR650SE (2000) in december 2020 uit Duitsland geimporteerd. Dus ik denk dat ik 1 van die 6 ben.
 
Er was een tijd geleden een prachtig dr650 model, met gewoon een hoog voorspatbord en die er wat meer enduro uit zag dan een dual sport. Dat vond ik mooi. Ik zou zo'n ding gelijk lichtrr maken, lichtere demper erop, kan aardig wat kg's schelen tov zo'n standaard rpg ding. Een andere plastic tank zou ik ook doen, een oude plastic xr tank scheelt ook weer kg's en goeie kans dat ie past. Dat bij elkaar bespaart je dat toch al gauw 6 a 7 kg aan topgewicht.
 
Er was een tijd geleden een prachtig dr650 model, met gewoon een hoog voorspatbord en die er wat meer enduro uit zag dan een dual sport. Dat vond ik mooi. Ik zou zo'n ding gelijk lichtrr maken, lichtere demper erop, kan aardig wat kg's schelen tov zo'n standaard rpg ding. Een andere plastic tank zou ik ook doen, een oude plastic xr tank scheelt ook weer kg's en goeie kans dat ie past. Dat bij elkaar bespaart je dat toch al gauw 6 a 7 kg aan topgewicht.

Ik ben nu bezig om mij DR650SE om te bouwen naar een meer rally geïnspireerd uiterlijk met als voorbeeld deze DR welke door ZEN overland is gemaakt. Het meeste is binnen en hoop de motor begin augustus klaar te hebben om in de Dolomieten en Franse Alpen het onverharde op te gaan. Qua kilo's zal het hetzelfde blijven omdat ik o.a. van de originele 13L tank naar een kunststof Acerbis 20L ga en wat meer er aan toevoeg en/of vervang zoals de uitlaat.
 

Bijlagen

  • C96CD8F9-B7BC-4FE3-BC57-4AF1D4C72D8E.jpeg
    C96CD8F9-B7BC-4FE3-BC57-4AF1D4C72D8E.jpeg
    320,1 KB · Weergaven: 56
mn buurman wil van zn nx650 af,
bijna t zelfde, maar anders en meer onderdelen voor te vinden,
beter is,afhankelijk van je plannen, een XT600 te zoeken,
veel voor te vinden, zeer betrouwbaar..
heb zelf 4x een 3AJ gehad, tenere model vd XT600.
maar dat laatste model wordt al zeldzaam..
 
ik mis mijn DR650SE wel. Was eentje van 1998 (overjarig 1996), in 2003 gekocht met iets van 9000 km op de klok. Uiteindelijk 5 jaar later weggedaan voor maar 1750 euro aan een dealer. Heb daar nog steeds spijt van, dat ding was echt top en dat ding ging echt voor bijna niets weg, als je nu ziet wat ze waard zijn. Die DR650SE staat hierboven niet in de lijst met kentekens, want de motor is later gestolen van een nieuwe eigenaar. Echt jammer dat de fabrikanten ze nu niet meer maken. Zal ook te maken hebben met verminderde interesse en de euro-normen. In Amerika nog steeds nieuw te koop (met lelijk achterlicht). Daar heet ie tegenwoordig DR650S.
 
Ik ben nu bezig om mij DR650SE om te bouwen naar een meer rally geïnspireerd uiterlijk met als voorbeeld deze DR welke door ZEN overland is gemaakt. Het meeste is binnen en hoop de motor begin augustus klaar te hebben om in de Dolomieten en Franse Alpen het onverharde op te gaan. Qua kilo's zal het hetzelfde blijven omdat ik o.a. van de originele 13L tank naar een kunststof Acerbis 20L ga en wat meer er aan toevoeg en/of vervang zoals de uitlaat.
Ben benieuwd naar het resultaat van je DR.. wellicht leuk om een update te geven?
Ik ben zelf ook sinds de zomer eigenaar van een DR650 uit '92 en inspiratie kan nooit kwaad ;-)
 
Ben benieuwd naar het resultaat van je DR.. wellicht leuk om een update te geven?
Ik ben zelf ook sinds de zomer eigenaar van een DR650 uit '92 en inspiratie kan nooit kwaad ;-)

Helaas is het resultaat nog niet zover als ik gepland had en is wat teleurstellend. Door een rug- en nekblessure als slecht excuus, ben ik niet echt ver gekomen. Nagenoeg alle onderdelen heb ik inmiddels binnen, alleen kwam het er veelal niet van. Nu ben ik de DR zover klaar aan het maken voor een allroadcursus en heb vooral interne aanpassingen doorgevoerd, noodzakelijk onderhoud, vervangen van de banden en ook een andere uitlaatbocht en demper. Na het vervangen van de banden (Bridgestone AX41's) was ik deze aan het balanceren maar kwam erachter dat de lagers van het achterwiel aan vervanging toe waren. Deze zijn uitermate lastig te verwijderen door de afstandsbus tussen deze lagers, waardoor ik nu een lager verwijder gereedschap (geen lager trekker) heb besteld als voorgeschreven staat in het werkplaats handboek. Onderstaand voorbeeld van Motion Pro.
256ff63d6794fde0daaa3f9b8a5b06659615df81_3.jpg

De DR ziet er nu nog zo uit toen ze nog op d'r oude sloffen stond. De Leovinci uitlaat ziet er goed, weegt circa 2,3kg lichter uit en klikt lekker. Maar naar mijn zin nog te luid. De RVS uitlaatbocht is een aftermarket via Hessler Motorsport uit Duitsland, maar loopt nog te dicht langs het blok naar mijn zin. Deze wil ik nog aan laten passen zodat het meer in lijn loopt met het origineel.
Z9r2lkFKUPmTvlElAhS082hnBq92hSkyvcf03H4L9f0w13hY6WE8hL6UOn0GUn-EknWzMV6ntk2YPUyCtKPyV3hwP_8Qi4UQDxPxhixg0HhoiGHhG72OLw_N94ECsD0VUssAMTZsFN97HgkVLeLepWydM7BIOjmBcQ8bLcTKoP29Q03LGEe6iYM-68JYJ3ptaWekYEbkyG1-Fns0vQYa0_OlomZ2PIyxddEnmxvNlmlJEEEz2hebeitw8aidslyAUMYnZzzur75Tgha1G4s6NTRNI8Juda5K2IeBuO2PwV3vPy7eLU7LBtgZ2ItsN6Hsbk6Jeqr7HkwAC7WW5sUROoMaom9-O8u4v8T4_W5CCT5V0YwfTIxxeQ8LPU8GIMiewjUH6Cp_xmtjHXyp2yloNQYMkTos6zs4cBkGt3Tgb_zgV-XS4rKUZ70PWA3Yb_YfvyoFYnZEvFwAWudXtnW2AjqbbwnZVoINgUULeWekq6BB0Qtl5Kjj4a1WL0ONYQK8mScBIe4dSKpOddkbNAR9n7O163_UsxPr077Bf1KmvZrQJTn9Q6hSvdTm_3DDwlwtYqfBFeqEY9zRKbyyNtfmVeCVAUJGyWA1I_IHeZ0rfOrGTR8HW9JGofMXzMNcRKlw9KFFtCpbmzeE_7_2sIBOX86Kmiwpcixcb2C5AmE7KewLXuMu9aekHqYsM-oZ4TWSgqd9_h_c9sh_R5GjVTC3UVY=w3205-h1803-no

Voor nu heb ik de carburateur deels gereviseerd, NSU-schroeven geborgd, koppelingsplaten vervangen voor heavy duty exemplaren en sterkere veren, luchtfilter vervangen (oude originele zat er nog in en was vergaan), zadeldek en schuim vervangen voor een Seat Concepts en de achter schokbreker laten vervangen door maatwerk schokbreker bij Hyperpro.

Helaas wat teleurstellend resultaat, maar zal straks voor eind deze maand zover zijn dat ze weer in orde is voor de cursus. Allroad rijden kan ik wel redelijk, maar wil toch weten of ik het goed doe en waar ik mijzelf op kan verbeteren. Daarna haal ik d'r helemaal uit elkaar om haar zorgvuldig weer op te bouwen als winterproject. Frame wil ik uiteindelijk op een paar punten verstevigen en laten poedercoaten en het motorblok verder nakijken. Er zit een vervelende zweetplek bij een cilinderkopbout, wat een bekend "probleem" is, en welke ik op wil lossen. Daarnaast kan ik ook gelijk de kop, cilinder en zuiger nakijken zover nodig is. Uit voorzorg als ook preventief voor het komende jaar. Daarover wil ik er zoiezo een verslag/blog bij gaan houden i.v.m. mijn wereldreis die ik gepland heb staan vanaf april 2023 richting Magadan.

Gr. Mjingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan