Suzuki DR650 SE vs XF 650

Pirre25

MF'er
5 feb 2008
96
0
Leuven, België
Kleine oproep om expertise... Ik heb me een tijdje geleden een Freewind aangeschaft, maar die originele uitlaat klinkt echt nergens naar. Oplossing? Een andere demper, maar met de beste wil van de wereld vind ik geen demper meer voor een XF650. Wel nog voor de DR 650 SE. Nu heb ik mij laten vertellen dat die motoren wel erg hard op elkaar lijken en de uitlaten van de 2 motoren lijken ook erg sterk op elkaar.

Mijn vraag dus, kan iemand hier bevestigen om deze 2 motoren dezelfde uitlaat hebben? Dan zou mijn probleem opgelost zijn... Moest iemand een fabrikant van dempers kennen die nog een type maakt voor mijn Freewind, zou dat natuurlijk nog beter zijn! Maar daar vrees ik voor.

Alvast bedankt.
 
De bevestiging van de demper zit misschien op een andere plek. Het blok van de DR650 is ietsje anders, maar verschilt erg weinig.

Ook voor mijn DR was het een flinke zoektocht, maar ik kwam uit op een Leovince X3. Nu volgens mij ook zeer slecht tot niet meer verkrijgbaar :(
 
voor dit soort fietsen hen je een goede slip-on demper,
de laser pro dura, mooi geluid en meer koppel onderin.
had em zelf op mijn klr maar heb em mee verkocht met de motor.
zijn nieuw rond de 250,-
 
Ik heb nooit een Laser Produro einddemper kunnen vinden voor de DR.... alleen Leovince en Supertrapp.
 
En FMF, al zijn deze in Europa niet populair.

Verder Marving wellicht? Voor de DR650 bestaan er twe Marving uitlaten. Prima dempers, en niet te luid.

Zou me trouwens niet eens verbazen als de einddemper van een XF650 freewind en van een DR650SE dezelfde is en alleen andere sierschildjes heeft. De voorbocht is in ieder geval gelijk en er past een Holeshot voorbocht van een DR650SE op een Freewind.

LeoVince voor een Freewind: http://www.motoso.de/leo+vince+x3+alu+sport+endtoepfe+abe+++suzuki+xf+650+freewind+ab+bj+97+1997+erlabrunn-h4219109.htm (Motoso.de)
of
Schumoto.de

Götz uitlaatje: http://cgi.ebay.de/AUSPUFFANLAGE-EDELSTAHL-OVAL-SUZUKI-XF-650-FREEWIND_W0QQitemZ330209471737QQihZ014QQcategoryZ49779QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem (Ebay.de)

Holeshot: Bikefarmmv.de

Met een beetje zoeken genoeg te vinden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor links! Heb blijkbaar nog veel te leren, hoe iets te vinden op het net.
Hoe zit het eigenlijk met de E-keurmerk? Ik kom uit België en vind daarover niets in de wetgeving. Is dat verplicht?

De Götz demper heeft dat bijvoorbeeld niet en lijkt me omwille daarvan erg bij prijs...maar deugt ze wel?
 
Zonder E-keur betekent eigenlijk alleen maar de herrie waarschijnlijk te veel is voor de wet.

Zegt verder niks over de kwaliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan