suzuki dr800

hurbie

MF'er
9 aug 2006
50
0
hoorn
even een vraagje van een beginner.

is een suzuki dr800 all-road een beetje te doen als eerste motor ?


of kan ik beter voor iets lichters kiezen (600 cc)



groeten en alvast bedankt
 
even een vraagje van een beginner.

is een suzuki dr800 all-road een beetje te doen als eerste motor ?


of kan ik beter voor iets lichters kiezen (600 cc)



groeten en alvast bedankt
is vast wel een beetje te doen :+







ff serieus, zon supersnel is dat ding niet d8 ik. Dus is goed te doen lijkt me, Ik weet alleen niet wat je snel vind of niet...
Maak eens een testritje
 
even een vraagje van een beginner.

is een suzuki dr800 all-road een beetje te doen als eerste motor ?


of kan ik beter voor iets lichters kiezen (600 cc)



groeten en alvast bedankt

Lichters }) Een Kawasaki zx6-rr, Suzuki gsx-r600, toe maar dat is wel weer heel iets anders dan een all-road :+
 
mmmm daarom had ik het in het "all-road" stukje gezet :-)

ik bedoelde dan iets van een xt600 of een transalp oid.




buikschuivers vind ik niks O-)
 
DR800 rijdt heerlijk, wel bokkig in de lage toeren, maar vermogen voor beginner genoeg. Als je er vervolgens een open uitlaat en k&n in gooit kan je weer een tijdje vooruit.

Maar voor beginner zou ik een 600 zoeken, rijdt een stuk makkelijker.
 
Hoi,
Zelf begonnen op een 650 DR en zeer goed bevallen.
800 lijkt mij een beetje zwaar om te starten.
Nu in bezit van V-strom 650
grtzzz D.J.
 
Grote klappen en misschien een beetje te snel thuis voor een beginner?

Denk dat een 800 cc eencilinder niet echt fijn rijdt om mee te leren rijden vanwege een toch wel onvoorspelbaar gedrag denk ik?

Het rijdt zoveel anders als een 2 cilinder lesmotor.

Zou je aanraden (zonder enige ervaring) om toch een wat lichtere, en vooral ook meer gangbare motor te kiezen als zon BIG.

Ik heb zelf als startmotor een Kawa KLE500 gekocht, leuk en betrouwbaar. Maar voor ieder wat wils!
 
zoveel vermogen had een 800 geloof ik niet eens... logisch ook... meer cc draait vaak minder toeren...dus heeft ie relatief meer koppel en minder vermogen als je het vergelijkt met een lichtere eencilinder.
 
mmmm daarom had ik het in het "all-road" stukje gezet :-)

ik bedoelde dan iets van een xt600 of een transalp oid.




buikschuivers vind ik niks O-)
:}

Maarre, 25KW? zou ik zowiezo lichter gaan, is meer fun (qua gewicht).
 
zoveel vermogen had een 800 geloof ik niet eens... logisch ook... meer cc draait vaak minder toeren...dus heeft ie relatief meer koppel en minder vermogen als je het vergelijkt met een lichtere eencilinder.

Dacht dat de DR800 iets van 50-55pk's heeft (en dan zelfs op de krukas).
Hij heeft iets meer koppel maar ook niet spectaculair veel, zeker niet met de KTM's, Huskies en dat soort, dan is het gewoon een logge tank net zoals mijn 650 een lompe tank is vergeleken met de 'echte' blokken :P (maargoed, mijn blok houd het langer vol en heeft minder aandacht nodig :z )

Enige is dat zo'n DR BIG een flinke jongen is, ook qua zithoogte en waarschijnlijk ook in gewicht. 1x op zo'n BIG gezeten en niets voor mij vanwege de zadelhoogte.

Dus dan komt weer het standaard antwoord ; even een proefrit maken op een BIG en op een XT600, DR650 en een Husqvarna SMR610 ofzo :P

Ook rijd een KLE500 volgens mij erg leuk !
 
Hier zitten de collega`s van de DRBIGclubholland mocht je wat info van gebruikers willen :drbigclub

Verder denk ik dat een testrit de enige echte oplossing op je vraag is.

LEO
 
Een DR800 is perfect om mee te beginnen, de 800 cc 1-pitter is juist verbazend beschaafd, Suzuki heeft een en ander erg goed uitgebalanceerd. Let alleen wel op roest als je er naar eentje op zoek gaat. De DR600/650 en 750 Big zijn trouwens ook niet te versmaden ;)
 
Heb zelf een 650, oude type. Is nu wat gemodificeerd, maar daarvoor was het toch echt een heel gemoedelijk en goedmoedig ding hoor. Prima beginnersmotor. Geldt denk ik ook voor de 800, al is die iets zwaarder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan