Suzuki draad oliefilter afgebroken

whackerjack

Die hard MF'er
2 dec 2002
306
0
Den Bosch
Ik was mijn GS500e aan het beurten en dus ook even de oliefilter vervangen..
Bij het eropzetten van de nieuwe filter merkte ik dat een boutje een beetje doordraaide. Maar er druppelde nog olie uit, dus heb ik een van de drie schroeven maar vaster gedraaid. Met (Natuurlijk) als resultaat dat ik een losse kopmoer met een stuk draadeind er in overhield. Het oude draadeind heb ik er uitgehaald, en er ook een nieuwe ingezet. Maar nu vroeg ik me af of het draadeind wat ik er in gezet heb wel roest en slijtvast genoeg is. Het is gewoon zo'n lang draadeinde van de bouwmarkt wat ik op maat heb gezaagd. Kan dat kwaad?

Waar kan ik snel een nieuwe kopmoer, draadeind en pakking voor de oliefilter krijgen? Bij de dealer wordt het een back order en dat duurt me te lang.
 
Ik heb een keer op zondag de olie ververst en 1 van die draadeinden afgebroken. Een ander draadeind was al afgebroken door de vorige eigenaar. Omdat de winkels dicht waren en ik de volgende dag moest rijden, heb ik een passend inbus-boutje gepakt en dat erin gedraaid. Later wel vervangen door draaideind + moertje omdat de aluminium schroefdraad in het blok erg zacht is en niet bedoeld om 20 X iets in en uit te schroeven.

De standaard draadeinden zijn al ongelooflijk zacht, die draai je met het voorgeschreven aanhaalmoment al kapot na een paar keer. Vastzetten moet je gewoon met sleuteltje 10 doen, niet te vast draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan