Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Ik heb zelf 2 stalen strips gebogen. Onder ca 85 graden hoek deze zitten door het spatbord geboord. Aan deze strips heb ik weer 2 horizontale strips gemaakt waar aan de ene het achterlicht gemonteerd zit, en aan de ander iets er onder mijn kentekenplaat. Heb alleen wel last met springen als het te gek gaat dat mijn kenteken het wiel raakt omdat het spatbord natuurlijk niet erg stevig is.


Je kan ook bij offroad center.nl
in vasen eens zien of er een recht subframe te koop is.
 
Of je pakt een verfbrander houd hem er een paar minuten bij en buigt hem naar beneden. Zovaak gedaan met standaard enduro kentekenplaathouders die te schuin zijn.
 
Ik sta op 't punt een pimp vorkje te scoren om in m'n drz te knutselen... Niet dat ik van de huidige vering echt te klagen heb, maar het blijft hobbyen he..
Bedoeling is alles terug origineelbouwbaar te houden, zodat ik later mocht de motor ooit weggaan de vorkkit als 1 set kan verkopen.
Verder heb ik na het voorval dit weekend besloten mijn E te 'legaliseren' en volledig, professioneel, kabelboompje te knutselen met handige plug-and-play pinkers voor de straatritten (ook met oog op motorkeuring vanaf 2022).
Ik blijf uitkijken naar een setje SM wielen (had 2 sets leuke gevonden, maar de ene set is te breed en de andere vertonen best wat schade) en wil daarvoor ook een degelijke brembo klauw scoren.
Bedoeling is een beetje van de DRZ m'n enige motor te maken, zowel voor straatlol als modderlol. Dan mag er wel eens wat geoptimaliseerd worden, niet?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, ik gebruik hem met de SM wielen ook op straat. Het is zo gewisseld en het transformeert de motor echt wel tot een fiets waar je veel lol mee hebt op straat! Stuurt echt stuk scherper. Enige waar die nooit goed in zal worden is de snelweg...
 
ideaal gezien heb je een setje die je zo in je originele kroonplaten schuift.. maar of dat te vinden is? :)
 
Neen, ik denk niet dat er veel betere vorken zijn dan de 49 van de soes die zomaar in de kronen schuiven. RM 96-98 is denk ik het enige.
Op zich ben ik best tevreden van de vering van de drz, dus je doet het uiteindelijk enkel voor de looks.
En dan moet je uiteraard een USD hebben. Die passen helemaal niet in de kronen van m'n E.
Ik denk eraan de nieuwe vork enkel in SM setup te gebruiken.
Het zou een factory vork zijn voor een oude YZ250.. Morgen even gaan meten, en dan zien we wel.
 
Het zal nog een stevig projectje worden om de vork in de DRZ te knutselen, maar ik heb ze toch meegenomen.
Zal allicht een remadapter op maat moeten maken...
 
Of je pakt een verfbrander houd hem er een paar minuten bij en buigt hem naar beneden. Zovaak gedaan met standaard enduro kentekenplaathouders die te schuin zijn.
Goede tip.
Niet op 30° geraakt, hoop dat mr agent een kleine 40 ook aanvaardbaar vindt. Komt van 70...

Band-plaatcontact lijkt niet direct een probleem...

received_655131915404707.jpeg
 
Overbrenging is 1.4 (1400 toeren/km), dat is wat heel veel merken hebben. De kans is groot dat als je een mechanisch tellertje vindt, het ding gewoon op je E te vijzen is met een beugeltje, ipv de tripteller.
Een fietsteller met draad past altijd, sigma heeft zelfs een motorspecifiek model (tot 299 km/u, 199999 km), voor een dikke €20.
 
Voor wie graag een usd in zn drz heeft... Een wr/yz vork + kronen + lagers lijkt op het eerste zicht zeer makkelijk in te bouwen, met een simpele 1cm balhoofdspacer van een fiets (niet nodig voor yz 2003-2004) en voorwielspacers op maat (+ koplampbevestiging). Je kan ze vinden voor een kleine €200 bij afbraak of particulier.
 
Laatst bewerkt:
Verdomme, ondanks dat ik hier niet heel actief ben moet dit toch even snel delen; mijn DRZ-400sm die ik al 8 jaar in bezit heb en volledig heb opgebouwd is gestolen uit een prive garage... Ga nu eerst aangifte doen maar zal daarna ook foto's delen. Motor is gejat uit het centrum van Den Haag, kenteken: MV-DN-55....
 

...
 
Laatste ritje voor de grote ombouw. Toch weer 3u leuk gespeeld. Het lag er nog steeds kurkdroog bij.

IMG_20200621_145345.jpg

IMG_20200621_142908.jpg

IMG_20200621_145335.jpg
 

Bijlagen

  • received_288572235837187.jpeg
    received_288572235837187.jpeg
    170,5 KB · Weergaven: 6
Rijden hier ook gasten in de regio Den Haag? Ben op zoek naar mensen die supermoto rijden in deze omgeving aangezien rijden met gasten op "normale" motoren gewoon niet zo leuk is.

@Maichel ik hou mijn ogen open voor je gestolen motor!
 
Kom niet uit de regio ben ik bang... Gewoon zorgen dat je maten een bochtige route rijden zonder snelweg dan hoef je niet achter te blijven :]

Zelf vrijdag lekker dagje op de TET gereden!
Na 12uur en 530km valt wel op dat dat zadel echt wel hard is. Zadel van mijn maatje op de xr600 was echt vele malen comfortabeler. Hebben jullie ervaring met andere (comfortabelere) zadels op de drz? Of er misschien nog eentje liggen?
20200703_155510.jpg
20200703_135956.jpg
 
Rijden hier ook gasten in de regio Den Haag? Ben op zoek naar mensen die supermoto rijden in deze omgeving aangezien rijden met gasten op "normale" motoren gewoon niet zo leuk is.

@Maichel ik hou mijn ogen open voor je gestolen motor!

Bedankt. Ik had graag wat gereden maar gaat helaas niet lukken. Het 2de hands aanbod van fatsoenlijke SM's is nu ook erg beperkt helaas. Heb voor nu een street triple gekocht om te kijken hoe het bevalt, maar miss nu al het supermotard gevoel en koppel.
 
Wat is een beetje een nette prijs voor een 2003-2005 DRZ SM?
Vorig jaar vond ik ze voor rond de 3000 en incl. setje crosswielen als ik het me goed herinner.

Op marktplaats staat een 2005 DRZ 400 SM met bigbore (50pk) en 33000 km voor 3900 euro:

≥ Te koop getunend drz sm - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Dat lijkt me toch wat teveel of is het een redelijke prijs?
Ze worden momenteel weinig aangeboden dus ik vind het lastig vergelijken.


Daarnaast vroeg ik me af of het tunen (bigbore, andere carb etc.) de betrouwbaarheid van de DRZ naar beneden haalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan