Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

IMG-20200927-WA0043.jpg
IMG-20200927-WA0048.jpg
IMG-20200927-WA0038.jpg


Drz tje mocht gisteren weer even met de jongens mee doen... ze ontbreekt het dan toch wel wat aan koppel om de crossers bij te houden. Maar de fun is er niet minder om.
 
Bedankt voor het aanbod @Hubertje, maar ik hoop ook ergens iets goedkoop op de kop te tikken. Is het een kwestie van tijd tekort dat die WP vorken niet op jouw DRZ staan?

Mooie foto's @YAMAHA 125 cc! Er is inderdaad een aanzienlijk verschil in power tegenover een full-cross/enduro, maar ook een aanzienlijk verschil in onderhoud en betrouwbaarheid. :+
 
Iemand een idee wat de prijzen zijn (in België) voor een S/SM subframe? Ik kan er eentje op de kop tikken voor €60,-...
 
Gisterenavond (vannacht) maar 'even' de sm opgebouwd. What could go wrong?
Nou, heel wat, zo blijkt.
Achterste remschijf die ik gekocht had is blijkbaar van een sm, en dus te groot.
Voorste remschijf is zo groot dat de klauw niet meer op het wiel kan met de remblokken erin.
15T tandwiel past niet op een E versie, de kettingvanger/carterbeschermer past er niet over.
Braking schijf past niet perfect in 320mm adapter, er sleept ergens iets. Ik moet er vandaag nog eens naar kijken.

Zucht.
 
Met andere woorden, je wilt er snel vanaf voor een prikkie. Nou, kom maar op, wij helpen je wel })

Alles wat je noemt kan gefixed worden ;-)
 
Op straat voelt ie vooral nog trager dan offroad, de vering is voorlopig veel te zacht, het stuur moet omlaag en de voorrem trekt stevige stoppies.
Ik had gehoopt dat ie zonder noppen minder zou trillen, maar dat viel wat tegen.

Kortom: nog wennen.
 
Nog niet heel positief dus? Het wordt ook geen messcherpe sportmotor maar ik kan er wel veel lol mee hebben op rotondes enz. Ik heb de versnellingsratio ook kort wat helpt met de traagheid.
 
Gewoon wennen en wat finetunen, niets negatiefs. Stoppies zijn altijd positief.

Ik ben straatrijden gewend met een ktm 1290, dan voelt alles wel alsof er geen motor onder hangt.
De fun is met de drz ook niet op hetzelfde type wegen te zoeken en dat is natuurlijk ook exact de bedoeling.
 
Dat is een hele mooie. Leuke sticker kit vooral.
Trekt de alternator van de E versie pinkers, remlicht, groot licht en dashboard?
Ik weet niet of die anders is dan de S, eigenlijk...
 
Bedankt! Om helemaal straatlegaal te zijn is er nog een beetje werk aan:
- Pinkers heeft hij niet (maar moet ook niet, aangezien de E van fabriek af zonder pinkers komt?)
- Remlicht enkel op de achterrem

Grootlicht heeft hij wel, en het dashboard is gewoon een speedometer. Werkt perfect, laat me nooit staan!
 
Ik heb bij mijn s destijds ook eens sm wielen laten maken, met een adapter voor de voorrem valt het mij toch telkens niet tegen.

Ik heb de vering wel aflaten stellen op mijn eigen gewicht plus enduro bepakking. Dus opstraat staat hij dan ook wel redelijk hard. Met een andere tandwiel verhouding kun je toch relatief leuk uit de voeten met zo n drz.... voor het touren heb ik een 1190 R dus ik begrijp je wel aardig 🤣
IMG-20190910-WA0014.jpeg
 
Bedankt! Om helemaal straatlegaal te zijn is er nog een beetje werk aan:
- Pinkers heeft hij niet (maar moet ook niet, aangezien de E van fabriek af zonder pinkers komt?)
- Remlicht enkel op de achterrem

Grootlicht heeft hij wel, en het dashboard is gewoon een speedometer. Werkt perfect, laat me nooit staan!
Moet in BE iig wel. De E is hier destijds ingeschreven met 'S' homologatie maar eigenlijk gewoon niet legaal (zoals Suzuki 'm ook bedoeld had).
in 2022 krijgen we keuring, ik hou een beetje m'n hart vast.
 
Moet in BE iig wel. De E is hier destijds ingeschreven met 'S' homologatie maar eigenlijk gewoon niet legaal (zoals Suzuki 'm ook bedoeld had).
in 2022 krijgen we keuring, ik hou een beetje m'n hart vast.

Oh, is dat zo? Zelf ben ik van omgeving Leuven.
Vorig jaar een keertje tegengehouden op mijn Husqy TE450 (ook geen pinkers) , toen hebben ze mij er niets over gezegd..
Ben wel van plan dat mettertijd in orde te brengen. Ik vraag me wel af hoeveel werk het is om pinkers en een remlicht op de voorrem te krijgen.

Trouwens, van waar weet je dat die keuring er effectief komt in 2022? Ik denk ook dat er veel Harley rijders meer reden hebben om hun hartje vast te houden, de DR-Z krijgen we er heus wel door (met een beetje werk :+)!
 
EU verplicht keuring vanaf 2022, buiten voor landen die op voorhand aangaven andere maatregelen te nemen. België heeft dat niet gedaan, NL wel. Wat de keuring zal inhouden is nog niet geweten, maar ik veronderstel dat de wettelijk verplichte zaken wel gecontroleerd worden.

Een E heeft standaard voor de achterrem ook geen remlicht, noch een groot licht, dus voor de voorrem zal dat een beetje hetzelfde zijn. Drukschakelaar en de rest.
Ik heb een en ander samen gegrabbeld uit mijn berg onderdelen om m legaal te maken, ik voorzie daar deze winter tijd voor.
 
Ach ja, veel zal afhangen van wat de keuring zal inhouden. Volgens mij is daar het laatste woord nog niet over gezegd..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan