Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

20201014_110355.jpg

Nog even de mooie dagjes in oktober meepakken!
 
Ik had begrepen dat hier iemand met een DRZ400E rijdt met standaard uitlaat.
Ik heb zelf een E, met Rino uitlaat, met vaste DB killer, die ik graag wat stiller had gehad.
De nooit gemonteerde originele uitlaat lag hier ook nog in de schuur, dus ik dacht ik vijs die er even op.
Wat een enorme herrie komt daaruit. Het ding is gewoon zo goed als leeg binnenin (niet gemodificeerd, gewoon stock in de doos).
Iemand een idee of er e-keur uitlaten voor een E versie zijn?
 
Dan heb jij zo n rino zeker ??
 

Bijlagen

  • 20200223_105610.jpg
    20200223_105610.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 7
  • 20200223_105613.jpg
    20200223_105613.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 4
  • 20200223_105602.jpg
    20200223_105602.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 5
  • 20200223_105624.jpg
    20200223_105624.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 4
Neen, mijne is anders. Volgens de doos warin de originele uitlaat zit, is het de fim versie. Ronde pijp, alu buitenzijde, geen staal.
 
Nou heb ik pas sinds kort een DRZ-S en ben ik nog niet helemaal thuis in de DRZ materie, maar een standaard demper van een S/SM moet toch ook passen?
Of lever je dan (teveel) vermogen in?
 
Ik had begrepen dat hier iemand met een DRZ400E rijdt met standaard uitlaat.
Ik heb zelf een E, met Rino uitlaat, met vaste DB killer, die ik graag wat stiller had gehad.
De nooit gemonteerde originele uitlaat lag hier ook nog in de schuur, dus ik dacht ik vijs die er even op.
Wat een enorme herrie komt daaruit. Het ding is gewoon zo goed als leeg binnenin (niet gemodificeerd, gewoon stock in de doos).
Iemand een idee of er e-keur uitlaten voor een E versie zijn?

Ze zijn er wel, ik was ook al aan het zoeken geweest. Ik heb namelijk ook een E die wel wat stiller mag.

Ik heb ze gevonden op uitlaatstore.nl. Daar staan er drie met e-keur.
 
GPR lijkt gehomologeerde dempers te hebben voor de E:
Ik vind die satinox wel wat hebben (niet te 'tuning'). Heb gemaild voor info, ben benieuwd.
Als ik naar de originele demper kijk, vrees ik wel dat ik met de carburatie ga moeten prullen.

Dit is origineel (klinkt mooi, donker, diep, maar LUID): Gewoon een lege buis met een klein beetje demping op de kant.
exhaust009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aarrrggh, drz-sm loopt ineens niet meer stationair (alleen op choke?) en stopte ook tijdens het rijden... 🤔 Carb al schoongemaakt en nieuwe spoel gemonteerd. Probleem is er nog steeds
 
Aarrrggh, drz-sm loopt ineens niet meer stationair (alleen op choke?) en stopte ook tijdens het rijden... 🤔 Carb al schoongemaakt en nieuwe spoel gemonteerd. Probleem is er nog steeds
Probeer eens 5 a 7 kilometer op de choke te rijden. En als het motortje lekker op temp is dan de choke eens dicht te doen. Ik had er pas ook wat last van toen het kouder begon te worden buiten... bij mij hielp het en kon daarna gewoon zonder choke verder rijden.
 
De Pic-up is wat bij de spoel zit neem ik aan. Dat aparte deel met een soort stangetje erin zeg maar.
Ja dat zwarte blokje met magneetje.
Die is bij mij ook eens kapot gegaan.

Allemaal vage klachten.
Wel starten als die koud is, maar stotteren en weinig vermogen.
Werd de motor warm viel die uit, na paar min afkoelen weer starten.
 
Ja dat zwarte blokje met magneetje.
Die is bij mij ook eens kapot gegaan.

Allemaal vage klachten.
Wel starten als die koud is, maar stotteren en weinig vermogen.
Werd de motor warm viel die uit, na paar min afkoelen weer starten.
Begon bij mij de eerste keer met dat ik hem warm gereden (15min)had en bij een stoplicht staande dat hij uitviel. Slecht starten (op choke). Naar huis en carb schoon gemaakt. Toen weer gaan rijden maar viel nog steeds uit bij stationair. Loopt wel verder super mooi zonder enige vorm van stotteren. Tot hij plots tijdens het versnellen uit aan gevoel en een paar sec later helemaal dood. Niet meer starten ook niet met choke. Afgekoeld en liep meteen weer (op choke). Spoel vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Zouden het ook de kleppen kunnen zijn? Staat nu 26k op de teller en loopt (liep) als een zonnetje. Geen vermogen verlies of wat dan ook.
 
Et voila.. werk voor volgende keer: balhoofdlagers, nieuwe smeernippel in de link, controle radiatoren.

IMG_20210103_130949.jpg


IMG_20210103_130932.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan