Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Begon bij mij de eerste keer met dat ik hem warm gereden (15min)had en bij een stoplicht staande dat hij uitviel. Slecht starten (op choke). Naar huis en carb schoon gemaakt. Toen weer gaan rijden maar viel nog steeds uit bij stationair. Loopt wel verder super mooi zonder enige vorm van stotteren. Tot hij plots tijdens het versnellen uit aan gevoel en een paar sec later helemaal dood. Niet meer starten ook niet met choke. Afgekoeld en liep meteen weer (op choke). Spoel vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Zouden het ook de kleppen kunnen zijn? Staat nu 26k op de teller en loopt (liep) als een zonnetje. Geen vermogen verlies of wat dan ook.
Ik ben er achter wat het euvel is mannen.
1 van de 2 uitlaat shims is aan vervanging toe.
Zat onder de 0.12 bij de meting.
Deze hoort tussen de 0,20 en 0,30 te zijn.
 
Nog even een fotootje van een drz in zijn natuurlijke habitat *D
20210124_113407.jpg
20210124_124039.jpg
 
Vandaag countershaft keerring vervangen, hopen dat hij nu niet meer lekt!

Was goed te doen, wel bijzonder dat de moer bij het voortandwiel bijna met de hand losgemaakt kon worden. Gelukkig zat de borgring er nog.

Binnenkort nog eens los halen, had nog geen loctite gekocht..
 

Bijlagen

  • 20210221_134534.jpg
    20210221_134534.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 11
Nope. Dit is mn professioneel vervoer, de drz is m'n enige prive speelgoed. Er hangt ook 50 kilo extra staal op en rond, dus het supermoto/enduro gevoel dat ie standaard wel heeft is er wat af.
 
@Hubertje Wat bedoel je met professioneel vervoer? Kan ik ergens solliciteren om beroepsmatig op zo'n mooie T700 rond te rijden? *O*
 
De tenere is mijn 'firmawagen' / werfvervoer. De vorige was een KTM 1290 GT.
Je kan solliciteren bij mijn firma (in België), maar we doen meer dan rondrijden hoor :+
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Ik heb nog een nette blauwe tank(150 euro) en een set DRC voetsteunen (20 euro)liggen. Iemand interesse toevallig?

ATTACH]
 

Bijlagen

  • 1614725795707.png
    1614725795707.png
    47,7 KB · Weergaven: 6
Ik vind de stepjes nu niet mini. Zijn de grootste standaard steps die ik al gehad heb. Misschien doordat het een E is?
 
Mannen, ik ga binnenkort eens een uitstapje maken naar een wr450. Mede doordat ik nu veelmeer op de crosbaan rijd ivm afmeldingen van otr ritten, ik ben dus aan het twijfelen als de wr bevalt wat zou dan een mooi prijsje zijn voor mijn drz 400E uit 2004. Ja ja ik weet het, het onderhoud en betrouwbaarheid zal er niet op vooruit gaan maar de momenten dat de motor wel vooruit gaat zal ik vast wel positief verschil merken.

20200927_152704.jpg
20200212_103512.jpg
20200212_103423.jpg
 
Wat jammer van zo'n mooie motor, hopelijk krijg je er geen spijt van. Als ik de prijzen op marktplaats zie ga je er toch nog een (héél) mooi bedrag voor kunnen krijgen.

Mocht je die voorste remschijf beschermer apart verkopen, laat maar iets weten. 😇
 
Wat jammer van zo'n mooie motor, hopelijk krijg je er geen spijt van. Als ik de prijzen op marktplaats zie ga je er toch nog een (héél) mooi bedrag voor kunnen krijgen.

Mocht je die voorste remschijf beschermer apart verkopen, laat maar iets weten. 😇
Schorsen en bewaren voor later is altijd nog een overweging.
 
Niets mis met een wr 450 ook. Mooi opkuisen, 3500-4000 gaat al een heel eind richting WR.
 
De huidige tweedehands prijzen voor enduro/sm motoren zijn bizar! Als je hem ooit wil verkopen zou ik het nu doen, maar ik zou eerst een goede wr zoeken die niet al te duur is. Je drz verkoop je daarna zo voor 4000 euro. Ik ben al een tijd op zoek naar een drz maar ga niet eens meer de moeite nemen, ik spaar wel door voor een ktm 690 met de huidige prijzen.. ik heb net weer even gekeken en er staat een sm uit 2009 te koop met een vaste prijs van 5500.. die kostte 6500 nieuw? Gekkenwerk..
 
Ik mocht ja geen 690 kopen, die zouden niet geschikt zijn hahaha. Maar wat voor prijs hang je dan weer aan zo n mooie beteouwbare drz ergens tussen de 3 en 4 lijkt mij wel wat eerlijk gezegt 😂🤣
Als je graag een 690 wil, gewoon doen. Ploeteren met dat ding! Ooit op een drabrit (diepe moddersporen, beken en ardense bossen) een g650x challenge, een gs650 dakar en een r1200gs zien voorbij blazen. Impressionant.
Maar laat dan die drz best nog even staan, just in case.... :+
 
Zou je het op een 690 zoveel moeilijker hebben? Geen ervaring mee maar ik zou denken dat op een moderne krachtigere motor die maar een paar kg scheelt en waarschijnlijk betere vering heeft je het niet zwaarder zou hebben dan op een DRZ? Maar zoals gezegd geen ervaring mee. (In mijn hoofd wel altijd mijn volgende 'stap')
 
690 komt tegen de 160 kg met volle tank, mijn DRZE (en de zijne dus vermoedelijk ook) komt op 137, en dat is al een porky pig. Dat verschil gaat je niet helpen.
Meer power dan 'genoeg power' is voor mij irrelevant offroad, op gravel paden is het wel lollig.
 
690 komt tegen de 160 kg met volle tank, mijn DRZE (en de zijne dus vermoedelijk ook) komt op 137, en dat is al een porky pig. Dat verschil gaat je niet helpen.
Meer power dan 'genoeg power' is voor mij irrelevant offroad, op gravel paden is het wel lollig.
Voor de graffel pak ik de 1190 wel die geeft daar ook niet om maar om daar nou een otr of crossbaan mee te gaan bezoeken is ook zo wat.
20200316_134013.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan