Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

20210329_121132.jpg

Wat een weertje 8-) en wat een top motor :Y
 
Heren van het goede leven,

De kogel is door de kerk....2x zelfs. Onze DRZ's gaan in de verkoop. Wij hebben het afgelopen jaar amper gereden en dat is zonde voor deze fijne motoren. Altijd droog gestald en netjes onderhouden.

Linkse motor op de foto:
Suzuki DRZ400-S
bouwjaar: 2005
km-stand: 6500km
Elektrische start, komt met nieuwe accu.
Banden net ingereden.
Slijtage onderdelen in redelijke staat.
Motor is afgesteld voor een open uitlaat, maar komt met originele uitlaat.
Minpunt: knipperlichten werken niet.
VRAAGPRIJS: E 3250,-

Rechtse op de foto:
Suzuki DRZ-E
bouwjaar: 2000 (2019 geimporteerd uit België)
km-stand: 25000km
Elektrische start, komt met nieuwe accu.
Banden net ingereden.
Slijtage onderdelen in redelijke staat.
Minpunt: heeft geen knipperlichten :+
VRAAGPRIJS: E 3000,-

Bij interesse kan ik uiteraard meer foto's sturen. Proefrit is mogelijk.
Motoren staan midden in Zuid-oost Brabant

Bekijk bijlage 1610495


Allebei verkocht... -O--O-


Houdoe hé!:W
 
Heeft iemand hier een carbon hitteschild van z-carbon (ZC31-3310) die deze zou willen verkopen? Wil dit onderdeel erg graag maar is overal discontinued.
 
Hi, ik ben nieuw hier, dus even korte intro: ik heb afgelopen november een drz gekocht omdat ik iets lichts zoek voor offroad vakanties. Ik heb ook een aprilia caponord en dat is echt een superleuke motor, maar wel zwaar. Heb met de capo door Marokko gereden, tet in de balkan en het lijkt me echt leuk om zulke dingen eens met de drz te doen!

Zo ziet de drz er uit:
IMG_20210123_141853.jpg

Het is een 2006 model (volgens mij) waar door de vorige eigenaar veel aandacht aan is besteed. Ik heb begrepen dat de motor al een keer naar zuid-afrika en terug gereden is ;) .

Ik heb ook gelijk een vraag over de sproeiers. De motor heeft de Mikuni CV carburateur, en daar zat een Dynojet kit in (3109) met de DJ130 sproeier. Nadat ik de rubbers in de carburateur vervangen had viel me op dat hij pendelt, en (dus?) te arm staat. De motor rijdt afgezien van het pendelen prima en stationair is ook goed. Het lukt (mij) echter niet om powerwheelies te doen (15/44 gearing)

Qua 'mods' heeft hij: 3x3 mod luchtfilterhuis, uitlaatbocht van E model, gewoon luchtfilter (twin air), Dynojet naald, standaard uitlaatdemper. Nu begrijp ik dat de 3109 kit bedoelt is voor 'stock'motor en je de 3110 kit moet hebben waar dezelfde naald in zit, maar wat grotere sproeiers, ze raden aan DJ142 of DJ146 te gebruiken. Dit komt neer op Mikuni 132,5 of 137,5. Op 'het internet' lees ik dat je de 3109 kit best kunt gebruiken met de originele Mikuni 142,5 sproeier als je een 3x3 mod hebt.

Nu is mijn vraag: welke sproeier zouden jullie als volgende stap kiezen om erin te zetten? En waar kan ik die krijgen? (beste adres dat ik nu heb is Tovami, maar dat zit niet echt in de buurt van Delft (waar ik woon))
 
Je kan die sproeiers krijgen bij iedere motordealer.
Ze kosten twee keer niets, dus ik zou gewoon alle maten in die range bestellen.
 
Mijne had ook de 3x3 mod met standaard mikuni carb toen ik hem kocht. en volgens mij kwam ik een 160 sproeier erin tegen. Ben er vanuit gegaan dat er zo'n jd jet kit gebruikt is. (niet 100% zeker).
Vind het bij de drz best een werk om die carb eruit en erin te krijgen dus kan best een klusje worden als je op de gok paar keer moet proberen. Of ik doe het niet op de handigste manier, kan ook.
Vroeger bij de citta was het letterlijk 1minuut werk om de sproeier te wisselen :')
 
Heeft iemand van jullie wel eens (licht) offroad werk gedaan met de supermoto wielen? En hoe groot was het verschil? Kan me voorstellen dat modder dan echt niet meer te doen is maar de rest lijkt me niet zo'n probleem? Bij mij is niks in de buurt en ik moet elke keer dat ik naar de tet rij toch wel 100+ km over de snelweg. Meestal rij je op de tet dan alsnog 50% gewoon op de straat. Dan heb je met de supermoto wielen ook meer lol lijkt me. Noppen zullen uiteraard beter zijn maar als het prima gaat lijkt het me ook wel lekker dat ik niet elke keer de velgen heen en weer hoef te wisselen. Misschien maar eens keertje proberen binnenkort.
 
Zolang het droog is rijd ik met de sm offroad zoals met de normale wielen.
Wat kalmte in de bochten is aangeraden wel.
IMG_20210328_170202.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan die sproeiers krijgen bij iedere motordealer.
Ze kosten twee keer niets, dus ik zou gewoon alle maten in die range bestellen.
Ja, dat dacht ik dus ook, maar ik heb er 3 gebeld en alle 3 konden ze me niet helpen. Heb ondertussen een reeks besteld bij Ali, eens kijken hoe dat gaat.
 
Raar. Zowel de Suzuki als de Honda dealers hier hebben al meermaals mikuni en keihin jets voor me besteld, nooit gehoord van problemen daarmee. Misschien vinden ze die prullen te klein om los te bestellen en helpt het vaste klant te zijn...
Ik heb net een R1 gashendelbuis besteld, dat zou moeten de DRZ een wat snellere gasreactie en kortere slag geven. Ik ben benieuwd...
 
Heeft iemand van jullie wel eens (licht) offroad werk gedaan met de supermoto wielen? En hoe groot was het verschil? Kan me voorstellen dat modder dan echt niet meer te doen is maar de rest lijkt me niet zo'n probleem? Bij mij is niks in de buurt en ik moet elke keer dat ik naar de tet rij toch wel 100+ km over de snelweg. Meestal rij je op de tet dan alsnog 50% gewoon op de straat. Dan heb je met de supermoto wielen ook meer lol lijkt me. Noppen zullen uiteraard beter zijn maar als het prima gaat lijkt het me ook wel lekker dat ik niet elke keer de velgen heen en weer hoef te wisselen. Misschien maar eens keertje proberen binnenkort.
Hier ook nog even terugkomend op offroad rijden met supermoto wielen: ik ben nog niet overtuigd... :+
20210527_104329.jpg
 
Dus zonet maar op straat gebleven ..
received_912323262884340.jpeg

received_513971683067399.jpeg


Snelgas gemonteerd (gasbuis R6). Best handig op straat, waar je met die 35 ezels het gashendel als schakelaar gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar blauwe kunststof delen zoals op de foto. Dus koplamp kap, radiator kappen en dit model voor spatbord.

Iemand een tip waar deze te kopen?

Of heeft iemand nog wat op zolder liggen?

DRZ400S 2002
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-05-31-20-10-53-715_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-05-31-20-10-53-715_com.miui.gallery.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
De vraag zal al wel meerdere malen behandeld zijn, maar het is mij (nog) niet duidelijk.

Ik heb een drz400s en kan een "kaal" setje drz400SM velgen overnemen, dus zonder remschijven oid.

Wat heb ik allemaal nodig om dit passend te krijgen op mijn drz400s?
 
De vraag zal al wel meerdere malen behandeld zijn, maar het is mij (nog) niet duidelijk.

Ik heb een drz400s en kan een "kaal" setje drz400SM velgen overnemen, dus zonder remschijven oid.

Wat heb ik allemaal nodig om dit passend te krijgen op mijn drz400s?
De wielbussen zitten er wel bij neem ik aan? Dan volgens mij alleen een remschijf en een achtertandwiel. Kan wat vergeten? Mijne kwam met kant en klare velgensets.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ01
Terug
Bovenaan Onderaan