Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

De wielbussen zitten er wel bij neem ik aan? Dan volgens mij alleen een remschijf en een achtertandwiel. Kan wat vergeten? Mijne kwam met kant en klare velgensets.
Er zit verder niets bij, dus geen extra wielbussen. De originele van de drz400s kunnen niet worden gebruikt, want die heb ik natuurlijk wel.
 
Ik heb met m'n E mochtans perfect mn originele bussen kunnen gebruiken op een SM set. Zover ik weet zijn de naven gelijk.
320 mm schijf + 250/320 adapter voor de voorrem (voor een S/E vork). Schijf van de SM past niet, die is 310.
220 mm schijf achter. Schijf van de SM past niet, die is 240.
Andere wormwielkast voor de teller op de vooras (van een sm).
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ01
Ik heb met m'n E mochtans perfect mn originele bussen kunnen gebruiken op een SM set. Zover ik weet zijn de naven gelijk.
320 mm schijf + 250/320 adapter voor de voorrem (voor een S/E vork). Schijf van de SM past niet, die is 310.
220 mm schijf achter. Schijf van de SM past niet, die is 240.
Andere wormwielkast voor de teller op de vooras (van een sm).
Ok bedankt zover, misschien een domme vraag maar kunnen de originele remschijven van de drz400s niet overgezet worden op de SM velgen?

Het verminderen vd stopkracht dan even buiten beschouwing te laten..
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor. Achterste is sowieso een S schijf.

Een 250 mm schijf vooraan remt wel echt zwak op straat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ01
Ik ben op zoek naar blauwe kunststof delen zoals op de foto. Dus koplamp kap, radiator kappen en dit model voor spatbord.

Iemand een tip waar deze te kopen?

Of heeft iemand nog wat op zolder liggen?

DRZ400S 2002
Ik heb het destijds uit Amerika besteld.

Is daar helaas uitverkocht zie ik.

UFO is de enige die aftermarket blauw plastic maakt. Of je moet tweedehands origineel kunnen vinden, maar is ontzettend duur, vaak lelijk en vaak heel lastig te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ01
Heeft iemand een goede / betrouwbare garage voor mij waar ik het blok van mijn DRZ. Kan laten reviseren?

groet,

Gem
 
Gister nog even 250km in de Veluwe gedaan met de DRZ. Op de krappe haarspeldbochten op de posbank komt een SM wel tot zijn recht!
20210601_122208.jpg
 
Ik zou gewoon naar de lokale suzuki dealer hier gaan, die is fantastisch. Maar dat is in België..
Weet niet of dat in België hetzelfde is, maar als je hier een blok laat reviseren bij een dealer bij je qua €€€ wel aan de beurt hoor! Voor zo'n klus beter een kleinere onafhankelijke garage zoeken..
 
Bij de meeste merkgarages is dat hier ook zo, maar dus niet bij de lokale soesdealer.
 
IMG_20210606_192117.jpg

IMG_20210606_211827.jpg

IMG_20210606_192125.jpg

Bij deze weten we dat de voortrein van een wrf met twee kleine spacers en een stuurnokmodificatie in een drz past.
 
Laatst bewerkt:
Spacer onder en boutkoppen om de stuuraanslagen te verhogen:

IMG_20210606_155049.jpg


Spacer boven:

IMG_20210606_155101.jpg


Vork is een factory wp uit 2001, voor yz250, kronen zijn wrf426. Onderste lager van de drz en de wrf zijn identiek, bovenste lager van de wrf past in de drz lagerschaal.
Door de wp vork was een remklauwadapter van gasgas en custom wielspacers nodig, als je een volledige wrf voortrein overbouwt, hoeft dat uiteraard niet.
Custom koplampsteuntje en remleiding geleider gemaakt, omdat ik de originele soes stukken wilde houden. Nu nog een kabelharnas maken om de motor van alle straatlegale benodigdheden te voorzien.
 
Heeft iemand nog een mooie uitlaat liggen?

Momenteel heb ik nog de originele uitlaat en dan overheerst het geluid vd noppenbanden..:)
 
P6082420.JPG
P6082418.JPG
P6082428.JPG

test van de YZ WP USD vork in de DRZ400E.. Toch nog een kleine shim moeten toevoegen aan remzijde. Toen ik de boel monteerde stond de schijf exact midden in de remklauwhouder, toen ik thuis kwam, sleepte de boel. Heel raar, straks maar even een iets langere bus draaien.

Het viel me op dat de motor behoorlijk zuiniger loopt met de straatwielen.. Tot ik besefte dat het voorwiel gewoon veel kleiner is haha..
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een foto hoe het gemonteerd is? Ik had ff gezocht en zag op een afbeelding dat hij vrij laag zit en behoorlijk "uitsteekt" namelijk.
Nee helaas. Is al van jaren terug. Demper zit op de zelfde hoogte als de standaard demper. Gewoon normaal? Het loopt niet onderlangs ofzo langs de achterbrug als je dat bedoelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ01
Zal mij hier ook eens melden. Sinds een paar weken heb ik een 2004 DRZ400S, in blauw-wit.
Heb er noppen onder en rij af en toe stukjes TET. Vandaag de balhoofdlagers vervangen, dat was echt nodig! en achter een kleiner tandwiel gemonteerd (43, zat 48 op) om iets relaxter een stukje snelweg te kunnen rijden. Heb ook een windschermpje erop geknutseld (voor dezelfde reden) en een klein bagagedragertje. Ik woon in Gouda, dus moet best een stukje rijden voordat het asfalt ophoudt zeg maar.

Vraagje voor anderen met noppen: hebben jullie ook dat hij bij 100-110 kan gaan pendelen? Stuur gaat dan links rechts links rechts schommelen zeg maar. Met de compleet verrotte balhoofdlagers had ik dit niet _O-
 
Zal mij hier ook eens melden. Sinds een paar weken heb ik een 2004 DRZ400S, in blauw-wit.
Heb er noppen onder en rij af en toe stukjes TET. Vandaag de balhoofdlagers vervangen, dat was echt nodig! en achter een kleiner tandwiel gemonteerd (43, zat 48 op) om iets relaxter een stukje snelweg te kunnen rijden. Heb ook een windschermpje erop geknutseld (voor dezelfde reden) en een klein bagagedragertje. Ik woon in Gouda, dus moet best een stukje rijden voordat het asfalt ophoudt zeg maar.

Vraagje voor anderen met noppen: hebben jullie ook dat hij bij 100-110 kan gaan pendelen? Stuur gaat dan links rechts links rechts schommelen zeg maar. Met de compleet verrotte balhoofdlagers had ik dit niet _O-
Leuk! Zelfde als de mijne dus.
Herken het verhaal van het pendelen niet trouwens. Wel dat je op de snelweg geen gekke stuurbewegingen moet maken met dat slappe frame :')
Heb vorig jaar ook de compleet verrotte balhoofdlagers vervangen maar merkte daarin geen verschil.
 
Dus hij staat misschien iets te los, bedoel je?
Hij 'klikt/knakt' niet bij remmen, zit geen voelbare speling op. Heb de stelmoer handvast gedraaid, zou dat niet genoeg zijn?
 
Als je de motor op een bok of kratje bier zou zetten het stuur recht hebt en je geeft hem een tikje naar linka of rechts dan moet het stuur heel rustig naar die kant gaan waar jij heb heen drukt... dus stel je drukt het stuur naar links dan is dan niet zo hup klap hij is direct links in de hoek.... maar meer 1234567 maar ook niet 1....2....3...4...5...6...7....dan staat hij te strak 🤣
 
Ik heb ze gesteld tot ik een beetje weerstand voelde. Maar goed, de lagers zitten er nu alleen een eerste testritje in, misschien even nastellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan