Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Ongeacht of het origineel zo is en of het mag of niet....dit wil je zelf toch niet als je er mee de weg op gaat?
Ik zou hem er af halen en mooi in een doosje in de garage leggen. Een goede lamp en remlicht monteren voordat er iemand zijn auto in mijn achterwiel boort zodra ik rem.
 
Er zit niets op een E.
Geen remlichten, pinkers, claxon, grootlicht en ook geen voorzieningen voor dat alles.
Ik heb recent een volledige kabelboom gebouwd, maar het is niet 'even opvijzen'.
 
Er zit niets op een E.
Geen remlichten, pinkers, claxon, grootlicht en ook geen voorzieningen voor dat alles.
Ik heb recent een volledige kabelboom gebouwd, maar het is niet 'even opvijzen'.
Heb je daar informatie van of foto's hoe je het gemaakt hebt?bedieningsknoppen, enz... Misschien bouw ik 'm dan om naar straat legaal....en anders verkoop ik 'm misschien..
 
DRZ 400 S schema

drz400s.jpg

DRZ 400 E schema
drz400e.jpg

Wat ik toegevoegd heb:
Lighting.png

Ik heb een zak met verschillende stekkers gekocht, verschillende kleuren kabel, enkele specifieke waterdichte stekkers, een pinkerrelais en hydraulische remlichtschakelaars. Pinkers, claxon etc had ik nog liggen.
Beugels voor montage van vanalles heb ik zelf gemaakt uit alu.
Dashboard KOSO DB-EX-02:
koso-db-ex-02-digital-dashboard.jpg

Schakelblokje stuur (universeel blokje, meest compacte dat ik vond):
21060343_af866355ca0e28be5bfb783add5d1b033b811dfa.jpg


Concreet heb ik een aparte kabelboom gemaakt naast de originele, die ook aan de andere kant van het frame loopt.
Nieuwe boom heeft een eigen massa. Zowel het schakelblokje als het dashboard als alle andere componenten zijn met multistekkers met de boom verbonden, niet met enkele steekkoppelingen. Stroom wordt met het knippen van 1 kabel na het contactslot via een zekering afgetapt naar mijn nieuwe boom. De bestaande koplamp heeft ook groot licht, het is alleen niet aangesloten, dus dat heb ik gewoon gebruikt met nieuwe 3P stekker.
Verder zijn de lichten en pinkers, net als al de rest van de functionele blokken, met 1 stekker los te koppelen van de kabelboom. Dat betekent dat ik met 2 stekkers en 6 vijzen de pinkers eraf heb voor offroad gebruik, en met twee extra stekkers ook de lichten voor circuit.
Alle stekkers zitten ook in de motor, op het frame en achter de kappen, zodat er geen losse draden bungelen als ik iets loskoppel.
Door de aparte boom kan ik het geheel ook weer uitbouwen (op de ene knip na) zodat ik de boel vrij evident weer naar origineel kan brengen.
Alle verbindingen zijn gesoldeerd en hebben een krimpkous omhulsel tot de stekker, ook de volledige boom zit in z'n geheel nog eens ingekrimpkoust.

img-20210801-wa0003-jpg.1661764
 
Laatst bewerkt:
DRZ 400 S schema

Bekijk bijlage 1731254
DRZ 400 E schema
Bekijk bijlage 1731258
Wat ik toegevoegd heb:Bekijk bijlage 1731255
Ik heb een zak met verschillende stekkers gekocht, verschillende kleuren kabel, enkele specifieke waterdichte stekkers, een pinkerrelais en hydraulische remlichtschakelaars. Pinkers, claxon etc had ik nog liggen.
Beugels voor montage van vanalles heb ik zelf gemaakt uit alu.
Dashboard KOSO DB-EX-02:
koso-db-ex-02-digital-dashboard.jpg

Schakelblokje stuur (universeel blokje, meest compacte dat ik vond):
21060343_af866355ca0e28be5bfb783add5d1b033b811dfa.jpg


Concreet heb ik een aparte kabelboom gemaakt naast de originele, die ook aan de andere kant van het frame loopt.
Nieuwe boom heeft een eigen massa. Zowel het schakelblokje als het dashboard als alle andere componenten zijn met multistekkers met de boom verbonden, niet met enkele steekkoppelingen. Stroom wordt met het knippen van 1 kabel na het contactslot afgetapt naar mijn nieuwe boom. De bestaande koplamp heeft ook groot licht, het is alleen niet aangesloten, dus dat heb ik gewoon gebruikt met nieuwe 3P stekker.
Verder zijn de lichten en pinkers, net als al de rest van de functionele blokken, met 1 stekker los te koppelen van de kabelboom. Dat betekent dat ik met 2 stekkers en 4 vijzen de pinkers eraf heb voor offroad gebruik, en twee extra stekkers ook de lichten.
Alle stekkers zitten ook in de motor, op het frame en achter de kappen, zodat er geen losse draden bungelen als ik iets loskoppel.
Door de aparte boom kan ik het geheel ook weer uitbouwen (op de ene knip na) zodat ik de boel vrij evident weer naar origineel kan brengen.
Alle verbindingen zijn gesoldeerd en hebben een krimpkous omhulsel tot de stekker, ook de volledige boom zit in z'n geheel nog eens ingekrimpkoust.

img-20210801-wa0003-jpg.1661764

:}:}:}:}:}
 
DRZ 400 S schema

Bekijk bijlage 1731254
DRZ 400 E schema
Bekijk bijlage 1731258
Wat ik toegevoegd heb:Bekijk bijlage 1731255
Ik heb een zak met verschillende stekkers gekocht, verschillende kleuren kabel, enkele specifieke waterdichte stekkers, een pinkerrelais en hydraulische remlichtschakelaars. Pinkers, claxon etc had ik nog liggen.
Beugels voor montage van vanalles heb ik zelf gemaakt uit alu.
Dashboard KOSO DB-EX-02:
koso-db-ex-02-digital-dashboard.jpg

Schakelblokje stuur (universeel blokje, meest compacte dat ik vond):
21060343_af866355ca0e28be5bfb783add5d1b033b811dfa.jpg


Concreet heb ik een aparte kabelboom gemaakt naast de originele, die ook aan de andere kant van het frame loopt.
Nieuwe boom heeft een eigen massa. Zowel het schakelblokje als het dashboard als alle andere componenten zijn met multistekkers met de boom verbonden, niet met enkele steekkoppelingen. Stroom wordt met het knippen van 1 kabel na het contactslot via een zekering afgetapt naar mijn nieuwe boom. De bestaande koplamp heeft ook groot licht, het is alleen niet aangesloten, dus dat heb ik gewoon gebruikt met nieuwe 3P stekker.
Verder zijn de lichten en pinkers, net als al de rest van de functionele blokken, met 1 stekker los te koppelen van de kabelboom. Dat betekent dat ik met 2 stekkers en 4 vijzen de pinkers eraf heb voor offroad gebruik, en twee extra stekkers ook de lichten.
Alle stekkers zitten ook in de motor, op het frame en achter de kappen, zodat er geen losse draden bungelen als ik iets loskoppel.
Door de aparte boom kan ik het geheel ook weer uitbouwen (op de ene knip na) zodat ik de boel vrij evident weer naar origineel kan brengen.
Alle verbindingen zijn gesoldeerd en hebben een krimpkous omhulsel tot de stekker, ook de volledige boom zit in z'n geheel nog eens ingekrimpkoust.

img-20210801-wa0003-jpg.1661764
Bedankt voor de info! Moest je nog meerdere foto's hebben mag je ze me altijd sturen 😉
 
Een E heeft ook geen typeplaatje (wel een chassisnummer), geen idee of de importeur dat nog kan / wil bezorgen...
 
DRZ 400 S schema

Bekijk bijlage 1731254
DRZ 400 E schema
Bekijk bijlage 1731258
Wat ik toegevoegd heb:Bekijk bijlage 1731255
Ik heb een zak met verschillende stekkers gekocht, verschillende kleuren kabel, enkele specifieke waterdichte stekkers, een pinkerrelais en hydraulische remlichtschakelaars. Pinkers, claxon etc had ik nog liggen.
Beugels voor montage van vanalles heb ik zelf gemaakt uit alu.
Dashboard KOSO DB-EX-02:
koso-db-ex-02-digital-dashboard.jpg

Schakelblokje stuur (universeel blokje, meest compacte dat ik vond):
21060343_af866355ca0e28be5bfb783add5d1b033b811dfa.jpg


Concreet heb ik een aparte kabelboom gemaakt naast de originele, die ook aan de andere kant van het frame loopt.
Nieuwe boom heeft een eigen massa. Zowel het schakelblokje als het dashboard als alle andere componenten zijn met multistekkers met de boom verbonden, niet met enkele steekkoppelingen. Stroom wordt met het knippen van 1 kabel na het contactslot via een zekering afgetapt naar mijn nieuwe boom. De bestaande koplamp heeft ook groot licht, het is alleen niet aangesloten, dus dat heb ik gewoon gebruikt met nieuwe 3P stekker.
Verder zijn de lichten en pinkers, net als al de rest van de functionele blokken, met 1 stekker los te koppelen van de kabelboom. Dat betekent dat ik met 2 stekkers en 6 vijzen de pinkers eraf heb voor offroad gebruik, en met twee extra stekkers ook de lichten voor circuit.
Alle stekkers zitten ook in de motor, op het frame en achter de kappen, zodat er geen losse draden bungelen als ik iets loskoppel.
Door de aparte boom kan ik het geheel ook weer uitbouwen (op de ene knip na) zodat ik de boel vrij evident weer naar origineel kan brengen.
Alle verbindingen zijn gesoldeerd en hebben een krimpkous omhulsel tot de stekker, ook de volledige boom zit in z'n geheel nog eens ingekrimpkoust.

img-20210801-wa0003-jpg.1661764
Met dit geweldige project als inspiratie heb ik ook maar eens de elektra van verlichting en knipperlichten aangepakt.
Alle kroonsteentjes eruit, nette verbindingkjes gemaakt en in de krimpkousen.
20220305_123954.jpg

Nu weer eens een dagje zoeken om door het zand te baggeren! :]
 
Toen ik vannacht m'n gereviseerde achtervering terug monteerde, vloekte ik dat er allerlei kabels in de weg lagen. Suzuki heeft die ook echt overal voor gelegd. B|

Toen besefte ik dat dat dus niet suzuki's kabelboom was... :+

Ik wacht nog steeds op m'n remadapter om weer offroad te kunnen... Grrr.
 
Zo mn Drz is ook weer helemaal in orde. Frame opnieuw gespoten. Klephoedjes vervangen, kleppen opnieuw gerodeerd, alle slijtagedelen vervangen en tolerantie's gecontroleerd. Alles was nog 👌🏻voor een motor van 2002. En mn in en uitlaat wat bijgewerkt..
Die kop is ook nog eens geport. Mooi hoor
 
Met de aanstaande verhuizing en de zomer die eraan komt zie ik mezelf binnenkort niet snel een dagje crossen, dus maar weer even de sm velgen eronder gezet en de bagger eraf gespoten. Kan ik hem wel weer gebruiken voor de kleine ritjes en de boodschapjes.
20220330_142627.jpg
 
Ik heb hier nog een setje brede DRC voetsteunen liggen, ook nog een blauwe tank in goede staat. Iemand interesse?
 
Afgelopen weekend mijn zomerbanden weer gemonteerd (van Offroad naar SM), mijn Beringer SM schijf is 6mm dik en mijn offroad schijf 4mm.
Ik moet dan altijd een half versleten remblok en een redelijk nieuwe monteren.
Zijn andere SM schijven dunner?
drz.jpg
 
Sommige. Dunner dan beringer wel, even dun als origineel weet ik niet.

Ik moet ook versleten blokken steken.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de SM rijders onder ons:
Welke bandenspanning rijden jullie?
Ik heb er michelin pilot street onder zitten welke volgens mij geen geweldige banden zijn :X ik reed rond de 2.2 bar en daar gleed voor en achter regelmatig vrij plots mee weg. Gelukkig met zo'n lichte motor altijd wel op te vangen.
Doe nu 2.0 voor en 1.9 achter en daar gaat het al beter mee. Vergelijkend met mijn supersports vind ik het al vrij laag. Of zitten jullie soms nog lager?
 
Even een vraagje voor de SM rijders onder ons:
Welke bandenspanning rijden jullie?
Ik heb er michelin pilot street onder zitten welke volgens mij geen geweldige banden zijn :X ik reed rond de 2.2 bar en daar gleed voor en achter regelmatig vrij plots mee weg. Gelukkig met zo'n lichte motor altijd wel op te vangen.
Doe nu 2.0 voor en 1.9 achter en daar gaat het al beter mee. Vergelijkend met mijn supersports vind ik het al vrij laag. Of zitten jullie soms nog lager?
Ik dacht altijd dat de pilot street een brommer band was.
Ik heb zelf op mijn 701 enduro achter de road 5 en voor een power 5 en ben er echt blij mee
De power 5 had ik zo versleten achter, maar de road 5 blijft gaan en geeft veel vertrouwen.
Zover ik weet is 2.0 2.0 de standaard banden spanning voor een sumo. Staat zelfs in de boekjes van KTM en husqvarna
 
Eerlijk gezegd al meer dan een jaar niet meer gekeken..
Ik heb dunlop sportsmart TT.
Goede band bij warm droog weer, niet aan te raden in de kou.
Sinds upgrade van de vering stuurt ie wel een stuk strakker.
 
Ik dacht altijd dat de pilot street een brommer band was.
Ik heb zelf op mijn 701 enduro achter de road 5 en voor een power 5 en ben er echt blij mee
De power 5 had ik zo versleten achter, maar de road 5 blijft gaan en geeft veel vertrouwen.
Zover ik weet is 2.0 2.0 de standaard banden spanning voor een sumo. Staat zelfs in de boekjes van KTM en husqvarna
Ze zijn wel gewoon 140 breed dus volgens mij wel een motorband maar achteraf heb ik wel spijt van deze bandenkeus. Ik had de drz net 2 weken en ik zou 2 dagen later naar de eifel vertrekken toen het blok van mijn R1 de geest gaf. Ik besloot toen maar met de drz naar de eifel te gaan maar de banden die erop zaten waren op. Ivm de tijdnood heb ik hem naar de scooterzaak op de hoek gebracht die ook wel wat motoren deed en hun laten kijken wat ze er op deze korte termijn nog qua banden op konden leggen...warm gaat het nog wel maar koud en met nattigheid zijn ze echt onvoorspelbaar. Nou gebruik ik de sm velgen vooral voor de lol en niet echt om full attack een paar bochten aan te vallen maar toch..
Ik heb hem vanavond toch maar weer eens over de lekdijk gejaagd maar toen het tempo wat omhoog ging merkte ik dat de remmen erg heet werden. Blokken plakten ook wat. Na afkoelen deden ze het weer maar zal toch wel weer de remklauwen moeten schoonmaken denk ik. Heb ze 2 jaar geleden nog helemaal gereviseerd dus vind het wel wat snel, maar dat zal wel de prijs van af en toe de blubber opzoeken zijn... :X
Ach zo blijf je maar weer bezig he? O-)
 
Eerlijk gezegd al meer dan een jaar niet meer gekeken..
Ik heb dunlop sportsmart TT.
Goede band bij warm droog weer, niet aan te raden in de kou.
Sinds upgrade van de vering stuurt ie wel een stuk strakker.
Ben wel benieuwd hoe strak je een drz qua sturen krijgt met echt goede vering. Korte bochtjes vind ik wel gaan maar alles boven de pakweg 60kmh vind ik het frame en de vering echt te slap. Ach ik heb hem in de eerste plaats voor mijn (beginnende) offroad aspiraties dus het echte stuurwerk laat ik over aan mijn andere motoren.
 
Hi, ik ben op zoek naar een shim van 2.90mm. Heeft iemand deze toevallig in de aanbieding? (helemaal mooi als het regio Delft is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan