Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

b8cd27207bd51967b9c92f331c68e09f.jpg
 
Boys, mijn drz "hobbelt"/wobbles tussen 50 en 85 kmh. Wiellagers? Heb beide wielen al laten balanceren ivm loszittende loodjes.
 
Offroad banden / wielen?
Transmissiedemper?
Wielen recht?
Spaken vast?
Balhoofd los?
Vork recht?
Achterbrug speling links/rechts?
Wielen goed uitgelijnd?
Remschijf krom?
Vooras / -wiel correct gemonteerd? Volgorde vastdraaien gerespecteerd?

Lagers lijkt me nu geen wobble te geven tenzij er echt al speling op het wiel zit, wat hallucinant zou zijn...
Achterwiel balanceren is zinloos.

Rond de 70 is een typische eigenfrequentiewobble, kan ook stijfheid of geometrie zijn.. stijf is een drz sowieso enkel als je van een DR350 komt.
.
 
Laatst bewerkt:
Wel.. blij dat je't gevonden hebt.

Hopelijk vind je snel een velg?
Of laat je deze richten?
 
Wel.. blij dat je't gevonden hebt.

Hopelijk vind je snel een velg?
Of laat je deze richten?
Bedankt voor je reactie btw. Richten bij Haan wheels.... 90 euro. Zou nog kunnen oplopen afhankelijk van de staat van de spaken zeiden ze. Voorwiel vind ik toch een stuk lastiger te bekijken. Zelf met de hand draaien heb ik niets geks kunnen zien, dus hoop dat het met het achterwiel is opgelost. Daarbij was het echt overduidelijk te zien
 
Heeft nieuwe spakenset gekregen. Plus gericht. Weet zelf niet hoe dat werkt, maar dat is er dus gebeurd. Ziet er wel mooi uit een nieuw setje. 120 euro was het nu geworden totaal. Best redelijke prijs. Vandaag alles gemonteerd en de hobbel is weg. Morgen wordt ie wss verkocht en ga ik afscheid nemen van mijn derde drz400sm.
 
Ik doe dat ook altijd. Motoren verkopen als ik er net helemaal tevreden van ben.

Vrouw begrijpt me niet.

Is niet erg, ik haar ook niet.
 
Het mooie seizoen voor de drz begint weer :t
20221019_095825.jpg


Binnenkort maar weer de crossbandjes eronder. Had nu al wat moeite om uit een klein slootje te komen B|
 
Even een vraag, wat is een set orginele wielen met goede wegbanden, remschijven en tandwielen nog waard?
 
Laatst bewerkt:
Ik zat zo eens te kijken naar de drz400sm op marktplaats en zo...maar damn! wat een prijzen! Wat vinden jullie? Een sm van 2007 voor meer dan 6000 euro. Is dat normaal, logisch en te verantwoorden? Of is dat toch wel (lichtelijk) overdreven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan