Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Hanneschzj

MF veteraan
16 jul 2007
5.244
2
Verschillen tussen de DRZ S/K/E en de SM!

Suzuki DRZ SM:
Standaard uitgevoerd met supermoto wielen en 310mm voorremschijf! De achterschijf is een 240mm.

Suzuki DRZ S:
Zelfde versie als de SM, maar dan met enduro wielen en het standaard voormaat schijven: 240mm voor en 220mm achter.

Suzuki DRZ E:
Standaard, maar dan met een FCR39, dunnere voetpakking en andere CDI dan de S en SM versie.

Suzuki DRZ K:
Kickstart erop, dunnere voetpakking, FCR39 en andere CDI. Tevens zonder elektrische start wat de rest wel heeft!

Onderhoudsschema volgens het handboek:
Olie veranderen: Elke 6000km
Oliefilter: Elke 12.000km
Luchtfilter veranderen: Elke 18.000km
*Dit geld alleen voor de S&SM modellen

Meest voorkomende mods:
3x3 mod: stuk van het luchtfilterbox eraf halen onder je zadel.
How to:
FCR39: Grotere carburateur, pakt beter op en extra pk's.
Standaard - Bij de standaard zit elektra waardoor die uitgaat als je motor op de std. staat en je trapt hem in de 1. Echter zorgt dit vaak voor problemen, door lussen dus!

BLItalia Tank: RMZ Kappen op je DRZ.
Personalizzazione Moto Design Tuning Motociclette

De vaste leden van het topic:

Bviep:
FFEF2B3B-799B-4745-8DE4-DAE7882A193F-2887-000001498922844A.jpg

- SDG Tallseat
- Athena 440
- FCR39
- 10x10 mod
- Radiale brembo klauw
- Yoshimura TRC
- Racetech V-Face voorlicht
- Diverse carbon delen

Djustmie:
02122012077.jpg

- Rockstar stickerset
- FCR39
- Volledig leovinceIII systeem
- Reiger vering voor & achter
- Daijiro box aan de cdi gehangen
- Case savers
- Blackbird zadel



Hanneschzj:
9201_472827809425332_247739593_n.jpg

DRZ400s
- Excel velgen met talon naven
- Braking 320mm schijf voor
- Braking supermoto klauw
- Renthal stuur
- YZF 03-05 tank en plastic
- YZF 03-05 SDG Tallseat
- Ufo voorspatbord
- Ufo stealth voorlicht
- FCR39
- Yoshimura RS3
- WR400 USD voorvork
- Radiateur beschermers
- Frame protectors
- Valdoppen
- Case savers

Josss:
257k21g.jpg

DRZ400SM
- Athena Big Bore
- Keihin FCR 39 MX
- Hot Rods krukas
- Yoshimura RS2

NickB
15dl3s1.jpg


RayB:
fmuob6.jpg

DRZ400SM
- Leovinci X3
- ABP Bochten
- 3x3 Mod + K&N
- Braking 310mm
- SDG Stepseat

Robin:
drz%20robin_zpsb7d183ed.jpg

DRZ K
Wordt omgebouwd naar supermoto!
 
Laatst bewerkt:
pair is toch lucht recycling? Je TPS sensor heeft toch te doen met of je wel of niet volgas kan in wat voor versnelling :+
 
Hanneschzj: Heb even in m'n archieven zitten speuren en kwam nog een meeltje tegen van de vorige eigenaar van die motor als ik me niet vergis:

Dag ......

Op deze motor zit geen teller alleen een houder voor de navigatie,
het is ook een k versie vendaar ook de kickstart de e versie is minder snel en zwaarder (deze versie heeft ook een plastic tank en kleinere kabelboom ander vliegwiel nokkenassen etc)
ik weet niet hoeveel hij heeft gedraait.
De vorige eigenaar heeft bigend en zuiger vlak voor mijn koop gedaan en ik heb hem recent ook uit elkaar gehad, zie ook lijst in advertentie.
de extra's zijn koppeling standaard, stepjes standaard, cross spadbord voor, orginele uitlaat, nikko tussenstuk uitlaat, cross wielen met enduro banden (zelf weinig mee gereden) verder handels boutjes en extra band enz
zit een nieuwe zuiger wiseco met verhoogde comp in en nieuwe pakkingen klepseals
alleen de kleppen moeten binnenkort een keer gesteld worden want ik heb er nieuwe in gedaan en de distributie spanner moet vervangen worden,
dit zijn geen hoge kosten en ik geef je het werkplaatshandboek van deze motor er bij.

Als er vragen zijn mail maar groeten rob


Ben verder toch benieuwd naar wat Josss weet omtrent die andere want voorkeur gaat denk ik toch uit naar een SM en soewart blijft natuurlijk de mooiste kleur :+
 
waar zijn toos , en ray b , jeff , richard martijn en alle
andere vaste posters ?
foto s van sander en thijs mis ik ook.

jelmer gooi eens wat fatsoendelijke links in de op
zoals testverslag , 3x3 mod filmpje , technische data
van het honk , thumpertalk etc

en we zijn al bij topic nummertje 5 hoor, kijk
maar ff in
Suzuki DRZ klein, fijn en fun2ride - the story continues
 
Laatst bewerkt:
@ Hanneschzj: ik zou alles wel willen hebben maar je wilt er vast geld voor terug willen ontvangen :P ( groot gelijk :Y )

Maar ik zoek het deel waar je luchtfilter achter zit, zit nu vol gaten. Een 3x3 mod plus zal ik zeggen. Wel met de sticker er nog op. Een beetj eorgineel houden.
En het deel dat achter je zadel zit dat naar je achterlicht toe loopt.


@ iedereen: wie heeft er een ander achterlicht op gemonteerd en hoe heeft u dat dan gedaan. Ik wil van die sche af maar wil niet de fout maken dat ik alles weer verklooi. Het is nu nog een strakke nette motor. En dat mot zo blijven *:)
 
@ minipower

Ik heb toen een drc edge gehaald bij Haan (de metalen versie). Staat je kenteken ook meteen iets schuiner maar niet te. Ik heb de stekker van het oude achterlicht aan de nieuwe gesoldeerd en de rest wijst zich vanzelf qua monteren.

Staat mooi en geeft ruim voldoende licht af.
 
@ Hanneschzj: ik zou alles wel willen hebben maar je wilt er vast geld voor terug willen ontvangen :P ( groot gelijk :Y )

Maar ik zoek het deel waar je luchtfilter achter zit, zit nu vol gaten. Een 3x3 mod plus zal ik zeggen. Wel met de sticker er nog op. Een beetj eorgineel houden.
En het deel dat achter je zadel zit dat naar je achterlicht toe loopt.


@ iedereen: wie heeft er een ander achterlicht op gemonteerd en hoe heeft u dat dan gedaan. Ik wil van die sche af maar wil niet de fout maken dat ik alles weer verklooi. Het is nu nog een strakke nette motor. En dat mot zo blijven *:)
Wil je ook tank etc hebben? :)
 
Heb ik ook bij mn vstrom gedaan, scheelde wel iets :Y
Was ook enigszins cynisch bedoeld ;)

Lucht in je uitlaat zorg voor schonere uitlaatgassen. Zal niet merkbaar vermogen kosten en is ook niet versnelling gerelateerd. DRZ is wel in de tweede en derde versnelling begrenst vanwege milieu eisen. Is te verhelpen door de roze draad uit je cdi te trekken. ;)
 
dat is correct :D
een zippo was waarschijnlijk ook goed,Er wordt vaak gezegd dat drz licht ontvlambaar is en goed in de fik vliegt.

Wacht eigenlijk nog steeds op een filmpje van grote praatmakers waar het ook echt gedaan wordt hahahahaha

ik sponsor dan wel wat benzine voor als t niet wilt lukken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan