Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

De vorige eigenaar heeft 2 flessen Castrol Magnatec 5W-40 C3 meegegeven. Het lijkt mij dat deze alleen voor auto's is toch? Wat voor olie raden jullie aan?

Edit: Ben er intussen achter dat het idd auto-olie is en heb 2 flessen Putoline Super DX4 10W-40 gekocht.

Vandaag eindelijk een nieuwe voorremschijf binnengekregen en geplaatst. En hopelijk komt er dit weekend nog een Scorpion uitlaatsysteem. :t

Untitled_9.png
 
Laatst bewerkt:
Iemand motorblok onderdelen nodig voor een DRZ?
Ik heb er 1 in onderdelen liggen
 
De vorige eigenaar heeft 2 flessen Castrol Magnatec 5W-40 C3 meegegeven. Het lijkt mij dat deze alleen voor auto's is toch? Wat voor olie raden jullie aan?

Edit: Ben er intussen achter dat het idd auto-olie is en heb 2 flessen Putoline Super DX4 10W-40 gekocht.

Vandaag eindelijk een nieuwe voorremschijf binnengekregen en geplaatst. En hopelijk komt er dit weekend nog een Scorpion uitlaatsysteem. :t

[afbeelding]
Wat heb je voor die schijf betaalt? Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe, maar die dingen zijn zo duur :+
 
Mijn ervaring is dat je beter een SM kunt kopen en dan op zoek naar 21 en 18 inch voor erbij. Dat aanbod in velgen is groter en de SM heeft betere vering vind ik.
Tevens kun je met grote SM remschijf voor prima offroad rijden. Is wel kwetsbaarder ivm grotere diameter en eigenlijk teveel remkracht voor offroad maar dat went wel met gepaste kracht remmen. Als je van een S een SM wilt maken moet je ook een remklauw bracket scoren.
Vinde je de remkracht van de standaard SM tekort schieten en sowieso de remmelarij en vering aan wilt pakken dan zou de S ook een optie kunnen zijn.
Ik heb zelf ondanks fors gewicht en dito rijstijl nooit tekortkomingen aan de standaard SM voorrem kunnen ontdekken. Tuurlijk zullen er systemen beter remmen maar met beetje doorknijpen heb je de SM al snel over de kop met het standaard spul.
Het is dus maar net wat je er mee wilt ;)
 
Mijn ervaring is dat je beter een SM kunt kopen en dan op zoek naar 21 en 18 inch voor erbij. Dat aanbod in velgen is groter en de SM heeft betere vering vind ik.
Tevens kun je met grote SM remschijf voor prima offroad rijden. Is wel kwetsbaarder ivm grotere diameter en eigenlijk teveel remkracht voor offroad maar dat went wel met gepaste kracht remmen. Als je van een S een SM wilt maken moet je ook een remklauw bracket scoren.
Vinde je de remkracht van de standaard SM tekort schieten en sowieso de remmelarij en vering aan wilt pakken dan zou de S ook een optie kunnen zijn.
Ik heb zelf ondanks fors gewicht en dito rijstijl nooit tekortkomingen aan de standaard SM voorrem kunnen ontdekken. Tuurlijk zullen er systemen beter remmen maar met beetje doorknijpen heb je de SM al snel over de kop met het standaard spul.
Het is dus maar net wat je er mee wilt ;)

Die 21 en 18 inch heb ik nog wel te koop voor je. :Y :W :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat je beter een SM kunt kopen en dan op zoek naar 21 en 18 inch voor erbij. Dat aanbod in velgen is groter en de SM heeft betere vering vind ik.
Tevens kun je met grote SM remschijf voor prima offroad rijden. Is wel kwetsbaarder ivm grotere diameter en eigenlijk teveel remkracht voor offroad maar dat went wel met gepaste kracht remmen. Als je van een S een SM wilt maken moet je ook een remklauw bracket scoren.
Vinde je de remkracht van de standaard SM tekort schieten en sowieso de remmelarij en vering aan wilt pakken dan zou de S ook een optie kunnen zijn.
Ik heb zelf ondanks fors gewicht en dito rijstijl nooit tekortkomingen aan de standaard SM voorrem kunnen ontdekken. Tuurlijk zullen er systemen beter remmen maar met beetje doorknijpen heb je de SM al snel over de kop met het standaard spul.
Het is dus maar net wat je er mee wilt ;)

Bedankt voor je antwoord. Ja dan kan ik idd beter een SM kopen.

Moet er wel ooit een keertje te koop komen staan. Worden erg weinig aangeboden deze motoren. Vind zon zwarte SM wel erg gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is importeren vanuit Duitsland een optie? Daar zijn er iig genoeg. Ik had destijds ook geluk met mijn SM; het was de enige die te koop stond in Nederland.
 
Hoi,,

http://www.speurders.nl/overzicht/p...der_direction=desc&order_by=date&query=drz400

Heb zojuist deze gevonden op Speurders. Maar zit een beetje te kijken naar de KM stand.
Zag dat deze bijna 25.000 Km heeft gelopen, is dit niet erg veel voor zo'n 1 cilinder?
Zag wel dat de kleppen al gesteld zijn en de banden zijn in goede staat volgens de eigenaar.

Heb de eigenaar al gebeld, en er zat geen speling in kwa prijs.

Goede deal of te duur?
 
Hoi,,

http://www.speurders.nl/overzicht/p...der_direction=desc&order_by=date&query=drz400

Heb zojuist deze gevonden op Speurders. Maar zit een beetje te kijken naar de KM stand.
Zag dat deze bijna 25.000 Km heeft gelopen, is dit niet erg veel voor zo'n 1 cilinder?
Zag wel dat de kleppen al gesteld zijn en de banden zijn in goede staat volgens de eigenaar.

Heb de eigenaar al gebeld, en er zat geen speling in kwa prijs.

Goede deal of te duur?
Ik heb de mijne toendertijd met zelfde km stand gekocht. Is geen probleem voor een drz mits goed onderhouden. Ik kwam ooit een Zwitser tegen die beweerde er een ton mee gereden te hebben.
Qua prijs redelijk fors lijkt me. En die 7pk extra zou ik met een korreltje zout nemen. Kan wel maar dan zit je aan grotere aanpassingen (nokkenassen, bigbore, andere carb etc...)
 
Prijs lijkt me idd ook vrij aan de hoge kant, maar gezien het de enige SM in Nederland is.
Maar heb dan wel 3 maandjes garantie.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,,

http://www.speurders.nl/overzicht/p...der_direction=desc&order_by=date&query=drz400

Heb zojuist deze gevonden op Speurders. Maar zit een beetje te kijken naar de KM stand.
Zag dat deze bijna 25.000 Km heeft gelopen, is dit niet erg veel voor zo'n 1 cilinder?
Zag wel dat de kleppen al gesteld zijn en de banden zijn in goede staat volgens de eigenaar.

Heb de eigenaar al gebeld, en er zat geen speling in kwa prijs.

Goede deal of te duur?

Vind de prijs ook nogal hoog, heb de zelfde maar dan van 2009 met 20000 op de teller gekocht voor veel minder.
 
Voor hoe die eruit ziet is hij dat bedrag naar mijn inzien wel waard. Heb zelf voor eentje uit 2005 met ~31k volgens mij €3200 neergelegd een paar maanden terug, maar daar zat wel een E blok in en een FCR39 op.
 
Laatst bewerkt:
Prijs lijkt me idd ook vrij aan de hoge kant, maar gezien het de enige SM in Nederland is.
Maar heb dan wel 3 maandjes garantie.


Wil niet een perse een verkooptopic aanmaken BramD, maar voor die prijs mag je de mijne ook overnemen: zie iets eerdere post:
MrMuilie in "Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ont..."

KM stand weet ik niet uit mijn hoofd, maar rond de 20K dacht ik.

aanpassingen:
- Bigbore (2015)
- andere nokkenassen (2015)
- Full uitlaat systeem Leovince X3 RVS
- E-voetpakking
- FCR-MX
- Hyperpro achtervering
- Lust Racing jackup kit (achter)
- verhoogd stuur (5cm denk ik)

onderhoud:
- recente kettingset met 39 tands-achtertandwiel
- nieuwe voorband, remblokken
- achterband red je dit seizoen net mee denk ik
- nieuwe nokkenas ketting

overig:
- maand geleden compleet opnieuw bestickerd met zwart zadeldekje en bijna geheel nieuw plastic.

Fantastische vakanties in Duitsland mee gehad (Eiffel en Zwarte Woud).
 
Laatst bewerkt:
Ik had de mijne paar jaar geleden verkocht. Nog steeds spijt van. Maatje van mij had dezelfde maar reed er niet meer op. Die ga ik zaterdag halen en ben ik weer compleet :)
 
Ik had de mijne paar jaar geleden verkocht. Nog steeds spijt van. Maatje van mij had dezelfde maar reed er niet meer op. Die ga ik zaterdag halen en ben ik weer compleet :)

_O- het is een soort virus die drztje. Ik had precies hetzelfde toen ik die van mij (2006 model) verkocht had. Na een gas gas fse te hebben gehad snel weer terug naar de betrouwbaarheid van de drz! :Y
 
_O- het is een soort virus die drztje. Ik had precies hetzelfde toen ik die van mij (2006 model) verkocht had. Na een gas gas fse te hebben gehad snel weer terug naar de betrouwbaarheid van de drz! :Y
Ja klopt. Ik had toen even andere prioriteiten en teveel motoren staan. Nu ziet het garage park er wat anders uit en vult die drz weer een gat. Tevens handig als mijn zoon van de zomer met zijn rijbewijs begint: zijn eerste 2 motoren staan er al dan *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan