Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Iemand ervaring met zijn sm op het circuit? Ik ben van plan om op zandvoort te gaan rijden met MSL. Groep 1 is al vol, maar ik heb gebeld en de dame aan de telefoon zei dat ik me maar gewoon in groep 2 moest inschrijven... Ik heb een aantal jaar geleden 1x gereden met mijn 25kw zxr400 in groep 1, en denk dat ik met mijn drz nu een stuk harder zal rijden dan dat ik toen deed. Toch denk ik dat groep 2 misschien wel heel optimistisch is, ze blijven beperkt qua vermogen. Advies?
 
Gewoon doen. Alleen op de rechte stukken zal de drz het zwaar krijgen. In groep 2 gaat het allemaal nog niet zo snel ;)
 
Goedemorgen allemaal!
Ben hier nieuw op het forum.
In bezit van a2 rijbewijs.
Afgelopen jaar op een xt600 rondgereden.
Sinds kort eigenaar van een zwarte drz400 sm uit 2007.
3x3, fcr 39, standaard demper met dikkere voorbocht.
Heb al een rino demper liggen. In de toekomst wellicht een mrd.
 
Groep 2 is eigenlijk groep 1 maar dan voor rijders die er al eerder zijn geweest. Komt goed! Enjoy :)
 
Ik sta op het punt een drz 400 sm te inporteren uit Duitsland. Wellicht is deze vraag al langs gekomen, maar kan het zo snel niet vinden.
Kan ik deze motor gewoon importeren ondanks het feit dat ie niet meer voldoet aan de Nederlandse norm qua uitstoot?
 
Oldtimer invoeren mag toch ook gewoon lijkt me?
Mits Europesche goedkeuring?
Check anders even met de RDW. Daar kom je sowieso terecht met de brommert... ;)
 
Ik denk dat de gemiddelde drz rond de 3000,- van de hand gaat.
Km's, bouwjaar, model, staat van onderhoud, extra's, etc bepalen de daadwerkelijke prijs.

2.000 km klinkt wel heel weinig. Dan zal hij waarschijnlijk ook wel in nieuwstaat zijn. Check de banden etc ivm lang stilstaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de gemiddelde drz rond de 3000,- van de hand gaat.
Km's, bouwjaar, model, staat van onderhoud, extra's, etc bepalen de daadwerkelijke prijs.

2.000 km klinkt wel heel weinig. Dan zal hij waarschijnlijk ook wel in nieuwstaat zijn. Check de banden etc ivm lang stilstaan ;)

Kan hem van een maat overnemen.
Die heeft hem nu 3 jaar en nog geen 300km mee gereden.
Hij ziet er nog netjes uit iig. Banden zijn vorig jaar vervangen.
Lagen all-road banden op. Nu noppen.
Maar 2000km is niet veel dan?
Hoeveel uren zijn dat?
 
Uren zijn niet van belang bij een DRZ. Heeft weinig service nodig. Is geen competitie blok.
Om de 24.000 kleppen stellen uit mijn hoofd. Elke 6.000 olie zegt Suzuki maar in de praktijk blijkt dat te lang. Beter om de 2.000. Gaat weinig in en is zo gedaan.
Km's zeggen dus meer dan uren bij een drz 😉
 
Net weze kijken.
Ding is echt heel netjes.
Noppenbanden en all-road banden.
2200km. Eerste eigenaar.
Maar hij vraagt wel 3500.
Aangezien ik hem toch weer Wil verkopen is dit ruim aan de prijs niet?
 
Vraagprijs lijkt me redelijk ok gezien de staat en km's.
Het is een vraagprijs dus 10% moet je er wel af kunnen lullen. Dan zou je een prima deal hebben lijkt me.. ;)
 
Heb hem gekocht.
Iemand hier intresse in een bijna nieuwe drz400 uit 2006 met slechts 2200 km.
Boeken erbij, extra setje banden.
Vraagprijs €3500
 
2200 km
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn........ dan ben ik zo wantrouwend als de pest
10 jaar oud en 220km per jaar gereden,,,, ja duh en voor die 220km per jaar ook nog
eens extra banden erbij gekocht , jonguh wordt eens wakker
 
2200 km
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn........ dan ben ik zo wantrouwend als de pest
10 jaar oud en 220km per jaar gereden,,,, ja duh en voor die 220km per jaar ook nog
eens extra banden erbij gekocht , jonguh wordt eens wakker

En duidelijk weer iemand met een grote mond. Blablabla.
Slecht weekend gehad zeker.
Heb jij het ding gezien???? Dacht het niet.
Heb je er verstand van???? Dacht het niet.
Jaloers?? Denk het wel.
Heb hem van een maat gekocht die hem nieuw gekocht heeft.
En lezen is ook niet je sterkste kant.
Dus speciaal voor jou knurft, noppenbanden/wegbanden erbij.
Maargoed als iemand wel Wat zinnigs te zeggen heeft of intresse heeft hoor ik het graag.
 
topic titel: DEGELIJK, LICHT ONTVLAMBAAR EN FUN BIKE, dit gaat over de motor, niet over de rijders _O- _O-

rustig jongens.

en misschien is er het ene jaar meer mee gereden dan het andere jaar.... ;)
 
En duidelijk weer iemand met een grote mond. Blablabla.
Slecht weekend gehad zeker.
Heb jij het ding gezien???? Dacht het niet.
Heb je er verstand van???? Dacht het niet.
Jaloers?? Denk het wel.
Heb hem van een maat gekocht die hem nieuw gekocht heeft.
En lezen is ook niet je sterkste kant.
Dus speciaal voor jou knurft, noppenbanden/wegbanden erbij.
Maargoed als iemand wel Wat zinnigs te zeggen heeft of intresse heeft hoor ik het graag.


Heb je er zelf verstand van? Dacht het ook niet gezien je vragen hier.

Kan je zelf lezen? Eerst post je dat uw vriend hem drie jaar heeft en slechts een paar 100km ermee heeft gereden om daarna te beweren dat hij eerste eigenaar is.

Eerst een 2007 daarna een 2006.

Je plaatst eerst dat hij 3500 euro vraagt om hem twee dagen later te koop aan te bieden voor 3500 euro.

Het klopt allemaal niet zo en er is trouwens ook een subforum om uw moto te koop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
topic titel: DEGELIJK, LICHT ONTVLAMBAAR EN FUN BIKE, dit gaat over de motor, niet over de rijders _O- _O-

rustig jongens.

en misschien is er het ene jaar meer mee gereden dan het andere jaar.... ;)

Haha scherp! Overigens was de dag op Zandvoort top! 3 sessies gereden, en geen probleem met geluid. Snelheid was ook prima, alleen op het rechte stuk kwam ik wel echt wat snelheid te kort. Verder is er nog genoeg te verbeteren, mijn snelste tijd was uiteindelijk 2.30. Vering stond ook niet ideaal, de achterkant voelde erg zacht, dit zou misschien wel wat helpen met de stabiliteit.
 
Oh ja, groep 2 was perfect, de snelste van groep 1 reden in de laatste sessie 2.45, en de langzaamste van groep 2 ook, dus dat is prima te doen inderdaad @ToSiE!
 
Even vloeken in de kerk, maar ik wil graag een suzuki onderdeel op m'n KTM... Waar bestellen jullie doorgaans de originele onderdelen voor de DRZ?

Alvast bedankt (:
 
Terug
Bovenaan Onderaan