Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Wist niet dat er serieus duo stepjes op de drz zitten.
Heb ze nog nooit gezien ook als je googled zie ik ze niet origineel.
 
image.jpeg
 
Hier zie je gelijk hoe je pijp vast zit. Meestal zit daar een ander klein plaatje op waardoor de steps kunnen vervallen
 
Is dat origineel op de E??? Subframe is anders. Verbazend dat ze er bij jou op zitten... ;)
 
Of ze hebben er eens een ander subframe op gezet en daarbij ook de stepjes gemonteerd wellicht om het achterspadbord meer steun te kunnen geven of tijdens een wheelie achterover gegaan 😂
 
Ik voelde vandaag eens achter me tijdens het rijden en volgens mij zit er nog geen 5cm tussen mijn kont en dat tasje. Misschien waren de stepjes toch wat te optimistisch :')
Wel een lekker ritje gemaakt vanochtend en nooit gedacht dat drempels leuk konden zijn!
 
Nee het zit allemaal wel goes vast nu inderdaad dus normaliter heedt de E geen doorlopend subframe begrijp ik waardoor je plaat en achterlicht zomaar een beetje aan het plastic vast zitten.......

De drz is een hele leuke speelfiets hoor je kunt er vanalles mee wat je met een gemiddelde motor niet snel zou doen ik heb een jaar of 3 een S gehad tot ik op een gegeven moment wat power begon te missen hierdoor heb ik nu een E het enigste wat ik jammer vind ten opzicht van de S is een normale snelheids meter en op mijn E zit niets meer van andere luxe zoals toeter verlichtingsknopjes richting aanwijzers
 
Gaat de e effectief harder dan de s?
Ik heb een originele e en moet zeggen dat het geen immens verschil is tov mn DR350.
 
Harder in de zin van op top nee dat geloof ik niet. Maar het is wel merkbaar dat hij meer pk heeft vooral onderin is hij veel veller op het gas en tijdens de natte otr ritten kun je zo nu en dan eens doorschakelen naar de 4e of 5e versnelling terwijl een S verzuipt in de 3e versnelling.
 
Bak is ook enorm kort. De 6 bak van de 350 was beter gespreid. Het grote voordeel van de 400 vind ik voorlopig dat ie stijver is, de achterzijde probeert minder de voorzijde in te halen.

De 400E oogt trouwens massiever, maar weegt exact hetzelfde als de 350S. Er ligt wel 5 kg meer gewicht op het voorwiel...
 
Het zijn zo ie zo zware fietsen.ten opzichte van.een ktm 450 wrf450 of iets in die trend maar goed ze zijn wel weer super betrouwbaar maken minder toeren waardoor minder slijtage. Ik vind ze voor mijn doel tot nu toe prima maar een mooie 250 2takt voor erbij lijkt mij ooit ook nog wel eens wat 😂
 
Wel geëindigd op de aanhanger, vijs door de achterband, niet meer rijdbaar.
Als het dat maar is...
 
@Hubertje,
Mooie stelletje enduro's!!
Vanwaar komt de drz sticker set? Ik vind ze wel mooi,ik ben ook op zoek naar een sticker set wat zo dicht mogelijk bij het originele komt.
Mooie kleuren plastic ook, ik heb een volledig gele en dat is net een kanarie!
Vanwaar ben je en waar rij je zoal?
Groetjes
 
De drz is mijn eerste offroad motor. Ik heb ook nog een tweede wat ik nog in orde moet maken.
Dat is een KTM 300 exc 2tact van 2001. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
 
@Hubertje,
Mooie stelletje enduro's!!
Vanwaar komt de drz sticker set? Ik vind ze wel mooi,ik ben ook op zoek naar een sticker set wat zo dicht mogelijk bij het originele komt.
Mooie kleuren plastic ook, ik heb een volledig gele en dat is net een kanarie!
Vanwaar ben je en waar rij je zoal?
Groetjes
Bedankt!
24mx, blackbird set. Kan je zo online vinden.
Ik ben van la belgique en rijd ook voornamelijk hier.
 
Ik ga trouwens omdat de R1 het helaas laat afweten aankomende vrijdag noodgedwongen met de drz naar de eifel... ben benieuwd naar de zadelpijn :X
 
Zadelpijn ga je krijgen! Ik ben ooit eens op vakantie naar Zwitserland geweest met de DRZ. De oplossing: trek een wielrenbroekie onder je pak aan! Scheelt echt een hoop. ;)
 
had nooit meer of minder last van me kont dan met een andere motor, vond de DRZ zelfs lekkerde rijden dan toen mijn NC750X
 
Wielrenbroek scheelt idd!
Zit nu in de eifel maar nu blijkt de drz toch wel erg veel olie te gebruiken :/
Als cross-leek denk ik dan aan zuiger/zuigerveren? Weten jullie waar ik dan een beetje rekening mee zou moeten houden qua reparatie? En kan het veel kwaad als ik hem goed in de olie houd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan