Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Wielrenbroek scheelt idd!
Zit nu in de eifel maar nu blijkt de drz toch wel erg veel olie te gebruiken :/
Als cross-leek denk ik dan aan zuiger/zuigerveren? Weten jullie waar ik dan een beetje rekening mee zou moeten houden qua reparatie? En kan het veel kwaad als ik hem goed in de olie houd?
Toen ik de drz van de vorige eigenaar kocht zij die oom dat die olie verbruikte.
Eens een goede olie wissel gedaan met goede olie en nergens meer last van gehad.
Zelfde als mijn sv650 verbruikte olie met castrol gp race over naar een andere olie en verbruikt een stuk minder tot te verwaarlozen.

Mijn ervaring is dat de drz blokjes niet zomaar opgeven en oer betrouwbaar zijn, weet niet hoe de mensen hier er over denken.
 
Meet je op de correcte manier? Koude motor, 3 minuten draaien, even wachten, peilen, als ik 't me goed herinner.
Hoeveel km staat er op?
In principe, als je 'm op peil houdt kan het niet heel veel kwaad.
Eencilinders durven wel eens een slokje lusten, zeker op snelheid / lange ritten. Mjn xt660 had dat ook wel een beetje. Niet te dunne olie helpt soms ook.
 
Ja ik meet hem volgens de manual: starten, 3 minuten lopen, 3 minuten afkoelen, rechtzetten en meten zonder hem in te draaien.
Hij heeft het wel zeker zwaar met de rest van de sportmotoren in het groepje haha. Gister een tijd rond de 110, 120 km/u getoerd op de snelweg, dat is ook wel pittig voor het blokje denk ik maar dit was al veel gevraagd van de rest uiteraard.
Maar hij lijkt nu wel iets van 1 liter op 500km te verbruiken :X , dat lijkt me wel veel voor alleen andere olie...
Blok heeft trouwens 18.000km gelopen
 
Ik zou afwachten hoe het thuis in normale omstandigheden meevalt en dan desnoods eens inspecteren. Nu vooral zien dat ie geen olie tekort komt.
 
Eens. Langdurig veel toeren draaien kan het blok prima tegen maar kans op hoger olieverbruik is dan wel aanwezig. Mijn oude moest ik ook altijd wel wat bijhouden. De huidige rij ik te weinig mee om olieverbruik te kunnen constateren 😜
 
Belasting van het blok lijkt idd veel uit te maken. Gisteren na zo'n 250kms waarbij ik veel rustiger aan heb gedaan met korte bochtige wegen moest ik 100ml bijvullen. Maar in de 1300km dat ik hem nu heb gebruikt heb ik wel al 1.2l moeten bijvullen dus goed kan het niet zijn...
 
Iemand hier enig idee van met welke carbsettings gereden wordt? Mijne heeft een kleine stotter in lage toeren en de echte power komt ook pas hoger in toeren dan bij mn 350, die had meer koppel. Ik had 'm graag iets beter gehad.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier enig idee van met welke carbsettongs gereden wordt? Mijne heeft een kleine stotter in lage toeren en de echte power komt ook pas hoger in toeren dan bij mn 350, die had meer koppel. Ik had 'm graag iets beter gehad.
Heb je die solenoid van je carb afgegaald? De mijne had ook een kleine stotter. Sinds ik die definitief heb verwijderd is dat verholpen. Carb settings weet ik niet uit mijn hoofd. Is afgesteld met K&N en volle Yoshi pijp.
 
Dan heb je daar geen last van ;)

S en SM zijn begrensd door vacuüm membraam bovenin de carb. Beter bekend als solenoid op de fora.
 
Ach so. Iemand een idee voor de e? Ik lees hier en daar dat de acceleratorpomp te lang zou sproeien?
 
@Hubertje
Ik had daar ook last van op m'n e.
Als ik versnelde moest m'n motor ook precies eerst even nadenken.
Ik heb de carburateur opgestuurd voor een totale controle naar Frank MX Parts.
 
Ik weet denk ik liever zelf wat ik doe dan veel geld te betalen voor iets dat misschien geen zoden aan de dijk brengt.
 
Frank MX is een bekende met de DRZ ;)

Geen persoonlijke ervaring mee laar ik zou mijn carb daar ook wel naar toe durven sturen.
 
Frank MX is een bekende met de DRZ ;)

Geen persoonlijke ervaring mee laar ik zou mijn carb daar ook wel naar toe durven sturen.
Frank mx heeft voor mij een keihin fcr 41 vlakschuif klaar gemaakt die ik 2ehands gekocht had. Ding zat kats vast en er zat meer werk aan dan ik had verwacht. Deze heb ik toen in top staat weer thuis ontvangen en de 640 lc4 liep als de brandweer met de upgrade.
 
Testbanken zijn duur en hier lopen ze niet dik gezaaid.
Ik wacht wel ff af hoe gixxers carbu uitdraait.
 
Heb hem weggebracht en nu worden de zuiger en de kleppen vervangen. Hopen dat het olieverbruik dan verleden tijd is!
Gelijk en olie en filter vervangen en dan moet ie weer fris zijn.
Nog een fotootje van afgelopen weekend:
20190706_195400.jpg
1408858
 
Weenie hoor, maar als je met die drz een s1000rr probeert bij te houden snap ik wel dat die drz zich klemzuipt aan olie 😂😂
 
Je zal nu wel weer thuis zijn. Een nieuw zuigertje en nieuwe veren kosten de wereld niet. Als je het zelf monteren kan ben je rond de 300 euro wel klaar schat ik ncl nieuwe vloeistoffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan