Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Klopt. Mijn e heeft geen teller, geen pinkers, geen spiegels en geen remlicht. Bovendien is niets van dat alles voorzien.

Helemaal ok vind ik dat zelf ook niet, als ik ooit word aangehouden is het dus geen zaak van 'even opvijzen'..
 
De e heeft meer vermogen dan de s en dat is onderin echt voelbaar in elke versnelling, en wanneer de motor het echt zwaar krijgt komt de e makkelijker terug op toeren.
 
20190908_175351.jpg
 
Nee hoor, maar had nog nooit eerder sumo gereden en kuche kuche kuche... Eigenlijk vind ik sumo veel leuker dan offroad rijden (kan praktisch bij ons niet meer, vanwege al die milieuactivisten is oom agent heel druk met bonnetjes schrijven...) dus ik heb besloten om mijn Husky tweetakt ook maar om te bouwen naar sumo. Dus als iemand een leuke prijs biedt voor de XR gaat ie weg, zo niet dan gooi ik die XR op enduro wielen en zet ik die in de schuur voor de OTR ritten ;)
 
Ik heb bij de drz 2 setjes wielen in het voor en najaar op noppen in de zomer op regenbanden ivm het profiel voor in het zand te rijden.... gaat zo mooi als wat.
 

Bijlagen

  • IMG-20190910-WA0014.jpeg
    IMG-20190910-WA0014.jpeg
    99,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20190910-WA0016.jpeg
    IMG-20190910-WA0016.jpeg
    68,6 KB · Weergaven: 15
Afgelopen weekend een DRZ400-E opgehaald in België. Gisteren laten keuren. Keuring stelde niets voor, enkel gewicht en wielbasis werden gemeten omdat deze niet op de papieren stond. Er werd niets gezegd over de banden, ontbreken van claxon, knipperlichten, spiegels. De motor hoefde niet eens gestart te worden.

Nu nog een weekje wachten op de papieren!

WhatsApp Image 2019-09-09 at 09.02.20.jpeg
WhatsApp Image 2019-09-09 at 09.04.51.jpeg


De E heeft wel duidelijk meer vermogen dan de S versie. Dus als blijkt dat ik haar niet kan bijhouden, dan moeten we even naar het postkantoor... :+
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend een DRZ400-E opgehaald in België. Gisteren laten keuren. Keuring stelde niets voor, enkel gewicht en wielbasis werden gemeten omdat deze niet op de papieren stond. Er werd niets gezegd over de banden, ontbreken van claxon, knipperlichten, spiegels. De motor hoefde niet eens gestart te worden.

Nu nog een weekje wachten op de papieren!

Bekijk bijlage 1427176Bekijk bijlage 1427177

De E heeft wel duidelijk meer vermogen dan de S versie. Dus als blijkt dat ik haar niet kan bijhouden, dan moeten we even naar het postkantoor... :+
Proficiat mooie fiets daar ga je geen spijt van krijgen... je kunt altijd nog wisselen toch als de vrouw er mee vandoor gaat.
 
Zoiets heb ik ook meegemaakt... Gewoon zo'n zelfde spatbord en met een aluminium plaatje vanaf de onderzijde door het spatbord heen monteren. Ziet er niet zo mooi uit, een paar bouten op de bovenzijde, maar dan blijft het iig zitten...
 
Om deze reden heb ik het subframe van een s in vaasen besteld die heeft van orgineel stevigheid onder het achterspadbord.... op het uiteinde zitten ook 2 m8 gaatjes hier heb ik nieuw draad in getapt en 2 stalen lipjed aan gemaakt waar en het achterlicht en mijn kenteken aanzit.
 
Yes, zoiets was ik aan het denken.
Had nu een alu plaat onder de houder, zodat hij tussen die plaat en het spatbord gesandwicht is voor extra stevigheid. Plus plaat achter de nummerplaat zelf, daarmee wordt die natuurlijk niet lichter, wat de houder dus niet aan kon.
Enkel.. nog meer alu wordt dan nog zwaarder ook.

Staat wel mooi, zo zonder plaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan