Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Vandaag viel me op dat er een plasje benzine onder de drz lag. Het druppelt uit het slangetje die op de vlotterbak zit aangesloten. Als ik het drainage schroefje losdraai stroomt het eruit en als ik hem vastdraai blijft het dus heel langzaam druppelen. Ook na een paar tikken op de vlotterbak. Het druppelt alleen als de benzinekraan openstaat.
Zal binnenkort eens kijken of de vlotter niet vastzit maar hebben jullie nog andere ideeën waar ik naar moet kijken of op moet letten?
Het schroefje ziet er wel wat vies uit (zie foto) maar heb wel het idee dat hij goed dicht te draaien is.
20200118_121150.jpg
20200118_122129.jpg
 
Denk dat je rubber van je drain gewoon niet goed meer is.
Rubbertje vervangen en zorgen dat de drain naald en het vlotterbakje schoon is en gaan.

Misschien door de e10 brandstof? Of gewoon oud.
 
Lees dat het vaak de afdichting van de o-ring van de vlotternaald blijkt. Denk dat ik gewoon in de vlotterbak moet gaan kijken. Misschien handig om dan sowieso zoveel mogelijk rubbers/o-ringen te vervangen? Weet iemand waar je die kan bestellen? (En welke je dan het beste allemaal vervangt?)
Dank alvast
 
Lees dat het vaak de afdichting van de o-ring van de vlotternaald blijkt. Denk dat ik gewoon in de vlotterbak moet gaan kijken. Misschien handig om dan sowieso zoveel mogelijk rubbers/o-ringen te vervangen? Weet iemand waar je die kan bestellen? (En welke je dan het beste allemaal vervangt?)
Dank alvast


Waarom vergeten mensen toch altijd waar de dealer voor bestaat? :+
 
Hey guys, heb een vraagje. Ben de stock carb aan het vervangen voor een leuke upgrade
, fcr39mx, maar nu loop ik tegen een probleempje aan. Aan mn stock carb zit een slangetje bevestigd bovenop het spruitstuk aan de motorkant. Dit loopt naar een zwart kastje met mikuni erop. Zie dit op geen enkele andere foto of video terug? Weet iemand hier misschien wat het is en of ik het gewoon kan afdoppen?
Alvast dank,
Zoran.

43612BF5-ECF1-48C0-9E6F-DAE3D96290C4.jpeg
3D62DA3F-02FA-44EF-BDF6-5535D0810583.jpeg
8992015D-7613-4252-9013-AD6ED523AB95.jpeg
 
Da's een milieu ding. Boven je uitlaatpoort zit ie verbonden.

Of een blindeerding maken of de leiding afzagen, dichtknijpen en ff dichtlassen
 
Da's een milieu ding. Boven je uitlaatpoort zit ie verbonden.

Of een blindeerding maken of de leiding afzagen, dichtknijpen en ff dichtlassen
Idd pair systeem ofzo, is wel uniek dat die er nog op zit :+.
Mooist is op op het blok er een plaatje op te zetten maar is best wat werk, anders ergens afdoppen.

Zie.


 
Vandaag in de carburateur gekeken om erachter te komen waarom hij overloopt.
Begonnen bij de drain schroef:
20200120_193333.jpg

Leek vanbinnen schoon en goed af te sluiten. Daarna het overloop buisje zelf:
20200120_194036.jpg

Als ik hem vul met water, het gaatje dichthoud en in de drain tube blaas lekt hij nergens.
Daarna bij de vlotter kijken, die bewoog soepel en leek de brandstof goed af te sluiten.
Daar na bij de vlotternaald zitting(?) Gekeken:
20200120_202900.jpg

Schoon van binnen en hier lijkt de o ring erg dun/hard. Toen ik hem terugplaatste en er zeepsop omheen deed lekt hij toch ook wel duidelijk terwijl ik dat eerst niet zo merkte met alleen op de brandstof leiding blazen...
Zal deze o ring dus moeten vervangen en hopen dat het dan opgelost is.
Weet er iemand nog iets dat ik vergeet om te checken dat ook voor het overlopen kan zorgen?
 
Thanks voor de tips guys, heb het milieu spul verwijderd en de nieuwe carb zit erop, morgen testen.
 
Waarom vergeten mensen toch altijd waar de dealer voor bestaat? :+
Ja das waar idd
Heb ze net even gebeld maar ze waren nergens op voorraad en kon dus niks zeggen over hoe lang het dan ging duren.. nu maar een revisie set online besteld. We gaan het zien. Hopelijk lost dat het op!
 
Heb de vlotternaald, de vlotternaald zitting, pakkingen, de drain schroef en wat andere kleine dingen vervangen en nu heeft hij de hele nacht niet gelekt dus lijkt opgelost :t
Heeft het toch langs die o ring gelekt. Toen ik de nieuwe zitting erin deed moest je hem ook echt een beetje aanduwen terwijl de oude er bijna inviel.
 
Net twee nieuwe banden op de drz gelepeld.
Goederentrein voorbij gedenderd, ding van zn bok getrild... Daar sta je dan, met een motor zonder wielen op de grond en een versnellingspookje door je carter. Fijn zo!

Wel nieuwe banden, das dan weer goed.
 
Kak!

Ik had een bok waarbij je 2 beugels door de steps heen haalde en aan de bok vast kon maken. Dan staatie als een huis. Wellicht is dat een optie? Daytona in Haulerwijk heeft ze volgens mij.
En haal case savers ;) Het is een bekend probleem dat de schakelpook door het carter gaat.
 
Pook heeft de casesaver gedeukt en carter gebarsten.. De drz mag dan heel betrouwbaar zijn, met een dergelijk conceptueel probleem ben je eigenlijk nooit zeker dat je het einde van de rit haalt. Nu bon, kwam wel van 40 hoog, op asfalt, dus jah.. Carterdeksel besteld, oude herstel ik wel. Zouden een paar lagen carbon of een 3 mm stalen plaat beter helpen?

Bandjes!
Mitas TerraForce MS in 110/100 en C19 SuperLight in 90/100.
Beetje rare combinatie, ik weet het. Voorband kan net tussen de vorkhoezen. Haha.

IMG_20200202_105021.jpg

IMG_20200202_105059.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net twee nieuwe banden op de drz gelepeld.
Goederentrein voorbij gedenderd, ding van zn bok getrild... Daar sta je dan, met een motor zonder wielen op de grond en een versnellingspookje door je carter. Fijn zo!

Wel nieuwe banden, das dan weer goed.
Het valt nooit mee, maar als het valt valt het omlaag.... kloten als je zulke schade oploopt.
 
20200212_103216.jpg

20200212_103512.jpg


Deze drz heeft zich afgelopen zondag, tijdens de otr eext weer prima staande gehouden. Toch nog elke rit blij dat ik de S heb verkocht en een E er voor heb aangeschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan