Beste Forum leden,
Een aantal weken geleden heb ik een groot stuk gereden met mijn Suzuki Freewind, alles ging prima, kort daarvoor nog nieuwe olie in het blok gedaan.
Vaak kijk ik tussendoor in het oliepeilglaasje of het niveau hetzelfde is gebleven, dat was zo. Toen ik weer thuis was na het weekend nog even een keer gekeken en het niveau was perfect gelijk gebleven. Echter de volgende dag wilde ik weer een stukje rijden en wat bleek, het kijkglaasje was helemaal zwart, terwijl deze op de standaard stond. Het leek me sterk dat de motor olie kon aanmaken dus alles afgetapt en dit was een combinatie van olie en veel benzine. Alles eruit gelaten en de motor laten 'drogen' echter de volgende dag drupte er benzine vanuit de onderkant van het blok (aftapplug had ik expres niet terug gedaan). Ik heb toen de carburateurs schoon gemaakt, sproeiers schoon gemaakt, vlotters gecontroleerd, gasnaalden zien er ook allebei zgan uit, alles leek goed. Vaccuum systeem, alle leidingen nagelopen en enkele leidingen vervangen. Nieuwe olie in het blok en de volgende dag leek het alsof het peil weer goed was. Stukje gereden, nog steeds leek alles goed. Op een doordeweekse avond hetzelfde stuk gereden weer gecontroleerd leek weer goed. De volgende ochtend.. Kom de schuur in en ruik een benzinelucht. Dit keer zat de benzine niet in het blok maar het hele luchtfilterbox was vol gelopen en drukte uit de onderkant benzine.
Nogmaals carburateur gecontroleerd en alles los gehad en weer vast gezet. Ik had geen idee waar het vandaan kwam.
Gisteravond heb ik de bovenkant van de carburateurs los gehaald en kam ik het volgende tegen:
Een stuk rubber dat niet goed gezeten heeft in de bovenkamer. Zou dit het probleem kunnen zijn geweest denken jullie?
Inmiddels heb ik het rubber terug gevormd naar zijn originele vorm en goed terug geplaatst, de carburateurs heb ik nog niet op de motor kunnen plaatsen.
Een aantal weken geleden heb ik een groot stuk gereden met mijn Suzuki Freewind, alles ging prima, kort daarvoor nog nieuwe olie in het blok gedaan.
Vaak kijk ik tussendoor in het oliepeilglaasje of het niveau hetzelfde is gebleven, dat was zo. Toen ik weer thuis was na het weekend nog even een keer gekeken en het niveau was perfect gelijk gebleven. Echter de volgende dag wilde ik weer een stukje rijden en wat bleek, het kijkglaasje was helemaal zwart, terwijl deze op de standaard stond. Het leek me sterk dat de motor olie kon aanmaken dus alles afgetapt en dit was een combinatie van olie en veel benzine. Alles eruit gelaten en de motor laten 'drogen' echter de volgende dag drupte er benzine vanuit de onderkant van het blok (aftapplug had ik expres niet terug gedaan). Ik heb toen de carburateurs schoon gemaakt, sproeiers schoon gemaakt, vlotters gecontroleerd, gasnaalden zien er ook allebei zgan uit, alles leek goed. Vaccuum systeem, alle leidingen nagelopen en enkele leidingen vervangen. Nieuwe olie in het blok en de volgende dag leek het alsof het peil weer goed was. Stukje gereden, nog steeds leek alles goed. Op een doordeweekse avond hetzelfde stuk gereden weer gecontroleerd leek weer goed. De volgende ochtend.. Kom de schuur in en ruik een benzinelucht. Dit keer zat de benzine niet in het blok maar het hele luchtfilterbox was vol gelopen en drukte uit de onderkant benzine.
Nogmaals carburateur gecontroleerd en alles los gehad en weer vast gezet. Ik had geen idee waar het vandaan kwam.
Gisteravond heb ik de bovenkant van de carburateurs los gehaald en kam ik het volgende tegen:
Een stuk rubber dat niet goed gezeten heeft in de bovenkamer. Zou dit het probleem kunnen zijn geweest denken jullie?
Inmiddels heb ik het rubber terug gevormd naar zijn originele vorm en goed terug geplaatst, de carburateurs heb ik nog niet op de motor kunnen plaatsen.