Suzuki Freewind verbouwingstopic

Beste optie is:

  • Thema-bike

    Stemmen: 1 4,8%
  • Ratbike

    Stemmen: 1 4,8%
  • Busa-blok monteren

    Stemmen: 4 19,0%
  • Naar de dump ermee

    Stemmen: 1 4,8%
  • Zo laten en verkopen

    Stemmen: 14 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Spuit hem roze; koop er een roze pak bij en je kunt volgend jaar de blits maken op de MM !!!









En anders zeg ik; verpatsen!
 
Die optie is ook geopperd, en ik verpatst 'm aan jou dan gezien de bloemetjes O-)

2001183922791698493_rs.jpg
 
Zo, tijd voor het serieuzere werk

Vanochtend heb ik andere banden besteld bij Nova Rota voor de Freewind. Op dit moment zitten er noppenbanden onder, maar gezien het feit dat ik voor 99 % over verharde wegen rijdt heb ik besloten toch over te stappen op banden die geschikter zijn voor de openbare weg.

Ik heb gekozen voor de Metzeler Tourance, vanwege het feit dat het profiel me wel aanstaat. De Freewind zal worden gebruikt voor woon-/werkverkeer in herfst en winter en voor mijn gevoel is deze band door zijn profiel uitermate geschikt voor natte ondergronden.

martimage.php


Komende dagen de staat van ketting en tandwielen eens bekijken en op zoek gaan naar stelbouten

more to come......
 
Oh hier is ie heen, en ik maar afvragen of hij al verkocht was.

toch maar besloten om hem zelf te houden?????

Veel succes ermee, zat er ook nog over na te denken om hem van je te kopen. Leuke fiets voor niet al te veel.

Zijn de dingen die vervangen moeten worden duur, of valt het wel mee???
 
Zo, tijd voor het serieuzere werk

Vanochtend heb ik andere banden besteld bij Nova Rota voor de Freewind. Op dit moment zitten er noppenbanden onder, maar gezien het feit dat ik voor 99 % over verharde wegen rijdt heb ik besloten toch over te stappen op banden die geschikter zijn voor de openbare weg.

Ik heb gekozen voor de Metzeler Tourance, vanwege het feit dat het profiel me wel aanstaat. De Freewind zal worden gebruikt voor woon-/werkverkeer in herfst en winter en voor mijn gevoel is deze band door zijn profiel uitermate geschikt voor natte ondergronden.

[afbeelding]

Komende dagen de staat van ketting en tandwielen eens bekijken en op zoek gaan naar stelbouten

more to come......

Tourance is een heel behoorlijke band, ik heb ze ook. Gaat lang mee, 6000km zonder echt zichtbare slijtage alweer. Er zijn zachtere (Anakee), maar die zijn duurder en slijten harder.

Ik heb nog een setje redelijke Metzelers ME33/ME55 staan die er bij aankoop op zaten bij mij, die had je voor een sixpack wel mogen hebben als ik geweten had dat je er wat aan had. |(

Dat profiel staat trouwens wel leuk idd, maar is wel wat lawaaiiger dan een echt wegbandje. Maar ja dat zal je wel al gewend zijn.
 
Oh hier is ie heen, en ik maar afvragen of hij al verkocht was.

toch maar besloten om hem zelf te houden?????

Veel succes ermee, zat er ook nog over na te denken om hem van je te kopen. Leuke fiets voor niet al te veel.

Zijn de dingen die vervangen moeten worden duur, of valt het wel mee???

Ik rij hem deze winter inderdaad door en ga eerst zelf de aandachtspunten verhelpen.

Mooie gelegenheid om zelf eens wat meer van de techniek te leren.

Tja, qua kosten..... hetgeen wat noodzakelijk is (die stelbout) is met een paar tientjes verholpen. Maar wil je 'm een complete beurt laten geven dan denk ik dat er nog een honderd of 4 bij komt om 'm weer piekfijn in orde te krijgen

Overigens zijn de banden in goede staat, maar leg ik er andere op omdat dat noppenprofiel me niet bevalt

Tourance is een heel behoorlijke band, ik heb ze ook. Gaat lang mee, 6000km zonder echt zichtbare slijtage alweer. Er zijn zachtere (Anakee), maar die zijn duurder en slijten harder.
Dat idee had ik ook al ja, dat Metzeler kwalitatief goede banden maakt
Ik heb nog een setje redelijke Metzelers ME33/ME55 staan die er bij aankoop op zaten bij mij, die had je voor een sixpack wel mogen hebben als ik geweten had dat je er wat aan had. |(
Ik ben ook niet op zoek gegaan naar een gebruikt setje ;) Gewoon op MF en MP te koop zetten. Doe ik straks met mijn noppenbanden waarschijnlijk ook
Dat profiel staat trouwens wel leuk idd, maar is wel wat lawaaiiger dan een echt wegbandje. Maar ja dat zal je wel al gewend zijn.
Daar zijn die oordoppen toch voor ? :+

Noppenbanden zijn inderdaad ook niet echt geruisloos te noemen ;)
 
En die inhoud van die kratjes dan?

Kan je daar dan nog wel bij ? Dat zou wel eeuwig zijn in het weekend.

En de kleurstelling?

[de kappen] ==> Metallic Zilver

[Het frame] ==> mat zwart houden

[De details] ==> rood hoogglans.

[Velgen] ==> Goudkleurig.

Dat wordt het dus niet? ;( Het was zo'n origineel idee ;(

En de red bull knockout... daar moeten wel bandjes onderzitten ! da't is over twee weken al hoor ! Ga je dat nog wel halen? :+

Succes. Ik blijf af en toe kijken hoe het vorderd. :W
 
_O-

De kratjes zijn leeg :) Inhoud is al eerder gesneuveld :+

RB knockout is niet mijn koekie. Ga er wellicht wel heen, maar dan om piccies te shooten ;) Nog ff kijken of ik met de CBR ga of met de Freewind. Banden zijn gemonteerd dus de wielen kunnen er weer in. :)
 
:W Oma :P

Wielen zijn gemonteerd *O*

Alleen start ie nu niet meer -O- Startrelais en/of startmotor vervangen en dan zou ie technisch weer in orde moeten zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan