Suzuki geen zaken met Safe Nieuw

EchtWel

MF'er
1 mei 2002
79
0
Deventer
Mijn broer heeft vorige week bericht gekregen van Suzuki dat ze geen zaken meer doen met Safe Nieuw.

Hij heeft een jaar geleden een nieuwe Suzuki Volusia gekocht bij Safe (oud) in Staphorst.

Voor originele onderdelen en de garantie kan'ie volgens Suzuki niet meer terecht bij Safe Nieuw.

Volgens mij moet'ie (als er iets niet goed gaat) voor de garantie gewoon bij Safe zijn of heb ik het nu mis :?

En weet iemand van jullie misschien meer hierover :?
 
Ze hebben toch ook gewoon nog steeds Soezen in de showroom staan :?
Lijkt me dat ze dat dan ook niet doen.

Heeft het er niet mee te maken dat ze nu met SAFE nieuw zaken doen en het vanaf daar oppakken.
Je broer heeft die fiets bij SAFE oud gekocht en die bestaat niet meer. Dus zou SAFE nieuw misschien voor de kosten op moeten draaien en dat willen ze liever niet.

Ik weet niet hoor...ik "bedenk" maar wat.
 
Hoe je broer het aan moet pakken zou ik niet weten.

Maar het geeft wel te denken als Suzuki geen zaken wil doen met 'Safe nieuw'. Of ze vertrouwen de zaak niet, of 'Safe oud' heeft ze een boel verlies opgeleverd en dan komt het er op neer dat ze 'Safe nieuw' ook niet vertrouwen.
 
[..]
Maar het geeft wel te denken als Suzuki geen zaken wil doen met 'Safe nieuw'. Of ze vertrouwen de zaak niet, of 'Safe oud' heeft ze een boel verlies opgeleverd en dan komt het er op neer dat ze 'Safe nieuw' ook niet vertrouwen.

Had dezelfde gedachte, misschien moet Suzuki nog geld hebben van Safe OUD, en omdat deze falliet is gegaan, hebben ze hun geld niet gekregen, en doen ze geen zaken meer met Safe Nieuw (begrijpelijk).
 
Had dezelfde gedachte, misschien moet Suzuki nog geld hebben van Safe OUD, en omdat deze falliet is gegaan, hebben ze hun geld niet gekregen, en doen ze geen zaken meer met Safe Nieuw (begrijpelijk).
Dat zou je wel bijna denken ja. Maar dat zou dan weer niet kloppen. Bij een faillisement komen (volgens mij) eerst de staat aan de beurt om het handje op te houden, dan bedrijven en dan pas de particulieren. En die laatste groep hebben ze wel redelijk schadeloos gesteld voor zover ik weet. Dus zou ik er dan vanuit gaan dat de bedrijven ook hun deel wel hebben gehad. Maar het zal wel weer wat ingewikkelder zijn als dat ik (simpele ziel) kan bevatten :+
 
Op http://www.suzuki.nl (ff doorklikken op 'motoren' en vervolgens op 'dealers') kun je zien dat Safe inderdaad geen Suzuki-dealer meer is.

Nu maar hopen dat het dealerschap hier in Eindhoven naar een 'echte' motorzaak gaat, anders heb je in heel Eindhoven geen één Suzuki-dealer :(
 
Mijn broer heeft vorige week bericht gekregen van Suzuki dat ze geen zaken meer doen met Safe Nieuw.

Hij heeft een jaar geleden een nieuwe Suzuki Volusia gekocht bij Safe (oud) in Staphorst.

Voor originele onderdelen en de garantie kan'ie volgens Suzuki niet meer terecht bij Safe Nieuw.

Volgens mij moet'ie (als er iets niet goed gaat) voor de garantie gewoon bij Safe zijn of heb ik het nu mis :?

En weet iemand van jullie misschien meer hierover :?
Het zal waarschijnlijk gaan om aanspraken op fabrieksgarantie via een Safe filiaal. Nu zal je gewoon naar een andere Suzuki dealer moeten gaan. Ook terugroepacties zullen niet meer via Safe afgehandeld kunnen worden.
 
Mijn broer heeft vorige week bericht gekregen van Suzuki dat ze geen zaken meer doen met Safe Nieuw.

Hij heeft een jaar geleden een nieuwe Suzuki Volusia gekocht bij Safe (oud) in Staphorst.

Voor originele onderdelen en de garantie kan'ie volgens Suzuki niet meer terecht bij Safe Nieuw.

Volgens mij moet'ie (als er iets niet goed gaat) voor de garantie gewoon bij Safe zijn of heb ik het nu mis :?

En weet iemand van jullie misschien meer hierover :?

Volgens mij moet je voor je garantie nu toch echt bij een andere dealer zijn, aangezien Safe nieuw dus een ander bedrijf is.
 
Het dealerschap met Suzuki is (nog??) niet rond omdat ze nog geld krijgen van Safe. Daarom heeft Suzuki iedere Suzuki-eigenaar die de Soes bij Safe had gekocht een brief gestuurd met daarin idd dat ze voor de garantie niet meer bij Safe moeten zijn. Ik weet niet hoe het zit als je toch met je Soes naar Safe gaat, maar ik denk dat het verstandig is voor de garantie naar een andere dealer te gaan omdat je dan minder gezeur krijgt. Hij is dealer, hij kan garantie geven en Safe kan dat niet meer. Wanneer Safe het geld heeft betaald worden ze wellicht wel weer Soes dealer, maar misschien heeft Suzuki daar geen zin meer in.

Kijk op http://www.motordealer.info/ voor een Suzuki-dealer bij hem in de buurt.
 
Mijn broer heeft vorige week bericht gekregen van Suzuki dat ze geen zaken meer doen met Safe Nieuw.

Hij heeft een jaar geleden een nieuwe Suzuki Volusia gekocht bij Safe (oud) in Staphorst.

Voor originele onderdelen en de garantie kan'ie volgens Suzuki niet meer terecht bij Safe Nieuw.

Volgens mij moet'ie (als er iets niet goed gaat) voor de garantie gewoon bij Safe zijn of heb ik het nu mis :?

En weet iemand van jullie misschien meer hierover :?

Op maandag 13 mei 2002 10:21 schreef Lage CB het volgende:
Ze hebben toch ook gewoon nog steeds Soezen in de showroom staan :?
Lijkt me dat ze dat dan ook niet doen.

Heeft het er niet mee te maken dat ze nu met SAFE nieuw zaken doen en het vanaf daar oppakken.
Je broer heeft die fiets bij SAFE oud gekocht en die bestaat niet meer. Dus zou SAFE nieuw misschien voor de kosten op moeten draaien en dat willen ze liever niet.

Ik weet niet hoor...ik "bedenk" maar wat.

Dit 'idee' komt van Suzuki niet van Safe. Daarbij garantie kost volgens mij voor de dealer ook niet zoveel, aangezien het fabrieksgarantie is en dus Suzuki opdraait voor de kosten.
 
Ze hebben toch ook gewoon nog steeds Soezen in de showroom staan :?
Lijkt me dat ze dat dan ook niet doen.

Heeft het er niet mee te maken dat ze nu met SAFE nieuw zaken doen en het vanaf daar oppakken.
Je broer heeft die fiets bij SAFE oud gekocht en die bestaat niet meer. Dus zou SAFE nieuw misschien voor de kosten op moeten draaien en dat willen ze liever niet.

Ik weet niet hoor...ik "bedenk" maar wat.
Heb geen nieuwe soezen zien staan daar... Op tweedehandsjes biedt Safe gewoon eigen garantie, dus geen probleem... Hoeft geen merkdealer te zijn voor eigen garantie... Alleen kan je voor garantiegevalletjes die onder de fabrieksgarantie vallen niet meer terecht bij safe...
 
Ik vond Safe toch altijd al een grote Yamaha promotie tent dus zoveel zal er niet veranderen.

Net als Motor TV, in elke uitzending zag je wel een keer een Fazer...
 
Heb geen nieuwe soezen zien staan daar... Op tweedehandsjes biedt Safe gewoon eigen garantie, dus geen probleem... Hoeft geen merkdealer te zijn voor eigen garantie... Alleen kan je voor garantiegevalletjes die onder de fabrieksgarantie vallen niet meer terecht bij safe...

Safe garantie? nee dank u! wat willen ze garanderen dan? dat ze niet meer failliet gaan? :j
 
Dainese wil ook geen zaken meer doen met Safe.
Het kan haast niet anders of ze gaan straks weer op de fles. Als ze te weinig aanbod hebben komen er ook weinig klanten.
 
Toen Safe failliet ging hadden wij net onze Suzuki 600F ingeruild en de nieuwe Suzuki 600R zou in het voorjaar pas geleverd worden en daardoor behoorden wij dus tot 1 van de gedupeerden.

Na het faillisement hebben wij de 600F netjes thuis afgeleverd gekregen en de nieuwe 600R is gewoon op tijd geleverd.

Dat de contracten met Suzuki nog niet rond waren ten tijde van de doorstart had te maken dat de betreffende personen niet aanwezig waren. Suzuki levert Safe dus wel motoren. :)

Daarbij hebben wij ook een combi van Dainese aangeschafd uit de nieuwe collectie dus volgens mij zijn er op dat gebied ook geen problemen.
 
Suzuki levert Safe dus wel motoren.

Volgens een kennis bij de Nimag niet, er is een andere motorrzaak in het oosten van het land die ze koopt en betaald, en ze doorleverd aan Safe, Nimag doed/deed geen zaken meer met Safe.
 
Effen reageren op het bovenstaande:
1. De Safe shop in Almelo verkoopt nu voornamelijk Dainese. Ook nieuwe pakken. Dus dat verhaal van "Dainese niet meer in nieuwe Safe" lijkt me sterk.
2. Op een nieuwe motor heb je FABRIEKSgarantie. Ik ga (na mindere ervaringen met Safe) niet meer met m'n motor naar hun toe maar naar een andere dealer die beter bevalt, maar waar ik mijn motor niet gekocht heb. Yamaha heeft netjes de kosten van het vervangen van een kapotte naald betaald aan die nieuwe dealer.

Dus mijn advies: zoek een dealer waar je goede verhalen over hoort en laat daar je motor op kosten van Suki fixen. Dan weet je ook waar je in de toekomst je motor moet gaan kopen.
 
What the fuck is een Suzuki Volusia
(klinkt als een Daewoo model) :P :P

194.jpg


Soort custom
Aantal cilinders en opstelling V2
Koeling water
Boring en slag [mm] 83 x 74,4
Cilinderinhoud [cc] 805
Aantal takt 4
Carburatie of injectie 2 carburateurs
Max. vermogen [kW (pk)/tpm] 41 (55) @ 7000
Max. koppel [Nm/tpm] 64 @ 5000
Drooggewicht [kilogram] 239
Garantie [jaren] 2
Prijs [EUR] 9.099,00
 
Terug
Bovenaan Onderaan