SUzuki GFS 400 vonkt niet meer

ERICC

Rookie
26 jan 2020
14
0
Beste forum leden
Mijn moter suzki GFS 400 vonkt geen van de 4 bougies Ik heb het volgende gedaan 4 nieuwe bougies gemonteerd. Ik heb de spanningen op de CDI doorgemeten en deze blijken goed te zijn De plus en de min met een zware lamp doorgemeten en branden prima ook de 2 kabels van de 2 bobines doorgemeten ook ok , ook de spoel van de signaal gever doorgemeten deze was 90 ohm , Kan ik de signaalspoel ook opmeten met een osiloscoop tijden het starten?? Is dit een golfvorm ?? Om de signalen zichtbaar temaken
Ik weet niet of de naam CDI wel juist is Zo als je aan het schema kunt zien staat er een constante accu spanning op de beide bobines waar zou ik nog meer kunnen meten heeft iemand nog info daar over ??
 

Bijlagen

  • Schermopname (53).png
    Schermopname (53).png
    106,6 KB · Weergaven: 11
  • 20200120_153452.jpg
    20200120_153452.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 11
Dat is het kastje onder het achterste zadel Het een nieuw kastje van CARMO electronics Dit regelt alles wat met de ontsteking te maken heeft
De bougie die er nu inzit is een NGK CR10EK Volgens de boek moet er een NGK CR8EK in zitten Maar ik vind de vonk zo zwak dat klopt toch wel niet
Ik heb nu gestart met remreiniger rechtstreeks in de carburateur gespoten maar totaal geen reactie geen plofje niets Dan zou je toch zeggen dat de ontsteking niet werkt of niets doet ??? Wat is de ervaring van de andere motor rijders ???
e de waele
 
CR10 is echt een beetje boel te koud, Korte isolatorneus van een koude bougie is in combinatie me de temperatuuraanduidig veel eerder gevoelig voor kortsluiting door roet en koolafzetting. Doorgaans zitten er warmtegraad 7 of 8 in een motor. Ben je bij machte er eens de aanbevolen bougies in te draaien? Misschien loopt-ie dan al gelijk...
 
IK heb gestart met het luchtfilter er af IK heb zelf nog niet in het luchtfilter gekeken dat ga ik maandag doen ik zit nu op een andere locatie
Voor wat betreft de bougies ik ga er NGK-CR 8 EK in draaien dan gaan jullie horen wat dit doet
Mijn vraag is ook waarom geeft hij bij het inspuiten van remreiniger totaal geen reactie ??? weet iemand of dat wel zo moet zijn ??
En doet hij dat wel bij een motor die wel draait er moet toch wel iets gebeuren ??
mvrg e de waele
 
De motor heeft altijd goed gelopen Het is begonnen met de ontsteking Hij had helemaal geen vonk meer Heb toen een nieuwe ontsteking gekocht aangesloten en gelijk starten was ok Na een tijdje te hebben stil gestaan kreeg ik hem niet meer aan de praat Volgens mij zijn de carburateurs nu leeg dus dat zal al afvallen.
Compressie is volgens mij ook goed omdat hij goed heeft gedraaid De compressie kan niet ineens weg zijn (dan is er echt iets fout en moeter iets gebeurd zijn ) Ik vind zelf de ontsteking flauw Ik heb nu 4 nieuwe bougies besteld Ik laat wel horen hoe dit afloopt
e de waele
 
Wat je nog kan proberen is starthulp op etherbasis, die heeft geen vonk nodig. Carmo ontsteking (CDI) zijn goed. Maar: het hoeft niet zo te zijn dat deze precies voor jouw motor geschikt is. Heb je die onder het vermelden van de specs gekocht zodat je echt voor jouw model en type motor de juiste ontsteking hebt? Zijn het de originele bobines? Als je een vonk van bougie 2 bekijkt MOET bougie 3 een degelijke massa hebben. Vice versa en ook geldend voor bougie 1 en 4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan