Suzuki Gladius SFV650 #1 - een moet de eerste zijn!

Zen_78

MF veteraan
31 aug 2009
13.341
24
Regio Gorinchem
full




full





Members:

Zen_78
full

2009 ABS
Mods: Rimstriping, witte delen (vz) zwart gewrapt, windscherm (biondi), andere spiegels, verlaagd :X , afgesteld/getuned bij Hoegee

Sienna
full


Mens
full

2009

moontje36
full

Mods: puntbak eronder, hugger in 2 kleuren gespoten, biondi ruitje, witte ledverlichting achter

SFV650
full


Facit
full


RickvB
full


Annelein
full


KarnemelkMetBrokken
full


Deeski
full


winnie891
full


Masja
full


GrumpyOldMan
full


opajoop
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ben even een tijdje niet op motorforum geweest maar hier ben ik weer.
Ik zal wat foto's erop zetten.
Heb namelijk ook het een en ander veranderd aan mijn gladius
 
OP is weer wat aangepast, Sienna jij hebt toch ook het e.e.a. laten doen qua spuitwerk?

Heb gisteren mijn motor weggebracht naar Hoegee;
Koppelingshandel en schakelstang zijn vernieuwd en heb ook gemerkt dat hij na de 6000 km beurt ook echt weer veel lekkerder rijdt *D
Hij is ook verlaagd; jeetje dat scheelt zeg! Gewoon 2 voetjes plat *O*
Rekening viel ook mee...altijd fijn!

Kortom; ben de komende tijd weer effe "klaar"
...tenminste...

dscf2508.jpg


O-)
 
*D mooi hoor!

Trouwens die hugger van moontje vind ik ook een mooie toevoeging.

Zijn jullie motoren al teruggeweest voor de terugroepactie? ik las dat er een gsx750r in brand is gevlogen door problemen met de spanningsregelaar. -O-

Ik heb mijn motor nu bijna een maandje en ik heb al zoveel leuke reacties gehad.
(Heb nog nooit meegemaakt dat het juist MIJN motor is die aandacht trekt van voorbijgangers....... )
 
Ff hier spammen :P Neem van een SV rijder aan, zo'n Twin klinkt een stuk leuker met een sport uitlaatje :+

zie dat iedereen nog met de standaard dempers rijdt

Smartass out :W :P
 
Super vet topic goed gedaan Zen_78!

Ben eigenlijk best tevreden met de originele sigaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Ff hier spammen :P Neem van een SV rijder aan, zo'n Twin klinkt een stuk leuker met een sport uitlaatje :+

zie dat iedereen nog met de standaard dempers rijdt

Smartass out :W :P

eigenwijs modus aan/

mn gladius klinkt zonder sportuitlaat leuker dan mn fazer mét, bovendien, tís een andere uitlaat dan er op de SV zit hè O-) ;)

/eigenwijs modus uit
 
Laatst bewerkt:
Ben tot op heden ook tevreden met m'n uitlaat maar een carbon Shark of Bos uitlaat is misschien iets voor de toekomst want het is toch weer ongeveer 500 Euries die je bij inruil niet terug ziet.
Even iets anders, poetsen jullie je ook een slag in de ronde om de uitlaatbocht mooi te laten blinken. Om te voorkomen dat de uitlaat zou gaan roesten haal ik soms de kapjes er vanaf en smeer de uitlaat in met motorolie om die vervolgens te laten inbranden.

Greetz :)
 
Bij mij is een andere uitlaat niet echt aan de orde. Door het kostenplaatje, maar ook omdat ik er niet zoveel mee heb :P
Het laatste wat ik nog doe is een tail tidy en dan vind ik 'm prima! (ik rij ook maar heel weinig namelijk)

Poetsen doe ik niet...wel beetje schoonmaken zo af en toe :+
 
Ik ben ook al druk met de uitlaatbocht geweest, maar krijg hem helaas niet meer zo mooi als die voorheen was :-( Ik heb Autosol metal polish geprobeerd. Roest bij de bocht ben ik eigenlijk niet zo bang voor.
De katalysator lijkt daar in tegen al wel wat te roesten hebben jullie dat ook?
 
Laatst bewerkt:
Weer ff bemoeien :P

Poetsen van de uitlaatbochten als je het goed wilt doen:

Schuurpapier grof (korrel 600)
Schuurpapier fijn (nat, korrel 1000/1200)
Belgom chroom polish of een metal polish.

Should do the trick :Y

Wel een klotewerk kan ik vertellen :X
 
Pardon ?? :? Uitlaatbocht en evt. dynamo poetsen met schuurpapier durf ik niet te gaan doen.
Ik gebruik polish van S 100 en Dursol en het resultaat mag er na een 15 minuten wel zijn de ingebrande spetters zijn er dan voor 90% uit.
De voorkant van de cilinder is goed schoon te krijgen met de J&R Wonderstone.
Voor het schoonmaken van het achterwiel en de ketting gebruik ik S100 totaalreiniger (absoluut geen Dasty) en dat werk prima. Kunststof delen spuit ik in met cockpitspray van de Action omdat deze geen siliconen bevat en maar twee Euro kost.

SFV650; Ik heb geen last (en zal dat waarschijnlijk niet krijgen) van een roestende katalysator omdat ik bij aanschaf meteen ben begonnen met het insmeren en inbranden van motorolie. Om te voorkomen dat het roesten verdergaat raad ik je aan om dat ook eens een paar keer te doen en datgene wat al wat geroest is ziet er ook beter uit. :)

Zen_78; Bedankt voor het plaatsen van de foto. :W
 
O ja nog iets. Om te voorkomen dat op mijn tank krassen komen gebruik ik die doorzichtig plakplastic om boeken mee te kaften (boekelon noemen ze dat geloof ik) omdat je die er gemakkelijk van af kan halen zonder de lak mee te trekken. :Y Bij een tankpad zie je vaker dat deze na verloop van tijd ergens loslaat en eraf halen is dan vaak lastig omdat je de lak kan meetrekken. |(
 
Hoi Facit voor bedankt voor de info. Als die dingen die je noemt heb ik nog nooit gedaan.
Smeer alleen de ketting met s100 kettingspray en was hem regelmatig en poets dan de lakdelen met een soort van wasspray. Inbranden met motorolie... heb hier nog wel een liter motorolie staan die ik bij de Toyota Aygo heb gekregen is dat ok? Hoe moet het? Gewoon koud insmeren ofzo? gaat het niet enorm stinken? En ketting reinigen heb er tot nu toe nog niemand over gehoord is dat echt noodzakelijk?
 
Pardon ?? :? Uitlaatbocht en evt. dynamo poetsen met schuurpapier durf ik niet te gaan doen.
Ik gebruik polish van S 100 en Dursol en het resultaat mag er na een 15 minuten wel zijn de ingebrande spetters zijn er dan voor 90% uit.
De voorkant van de cilinder is goed schoon te krijgen met de J&R Wonderstone.
Voor het schoonmaken van het achterwiel en de ketting gebruik ik S100 totaalreiniger (absoluut geen Dasty) en dat werk prima. Kunststof delen spuit ik in met cockpitspray van de Action omdat deze geen siliconen bevat en maar twee Euro kost.

SFV650; Ik heb geen last (en zal dat waarschijnlijk niet krijgen) van een roestende katalysator omdat ik bij aanschaf meteen ben begonnen met het insmeren en inbranden van motorolie. Om te voorkomen dat het roesten verdergaat raad ik je aan om dat ook eens een paar keer te doen en datgene wat al wat geroest is ziet er ook beter uit. :)

Zen_78; Bedankt voor het plaatsen van de foto. :W
Had het ook alleen over de uitlaatbochten :P
 
SFV 650; Motorolie van je auto is prima de werkwijze is als volgt; 1. De motor moet koud zijn. 2. Om de uitlaat zo volledig mogelijk te doen de afdekplaatjes verwijderen met inbussleutel. 3. Met een doekje zo dik mogelijk erop smeren. 4. Stukje gaan rijden zodat de pijp warm wordt en de olie kan inbranden en ja het zal wat gaan stinken en roken maar je zult zien als je dit een paar keer doet en vervolgens jaarlijks dat ie niet meer roest. Voor het ketting onderhoud is S 100 witte kettingspray de beste, echter zul je de ketting af en toe (800km) ook moeten schoonmaken omdat zand zich aan het vet gaat hechten. (veeg aan de zijkant van de ketting en wrijf dit maar eens tussen je vingers) Dit zand zorgt ervoor dat je ketting en je tandwielen sneller slijten. Een goed middel is S 100 kettingreiniger maar S100 totaalreiniger vind ik beter want je krijgt hiermee ook goed het afgeslagen vet van de achtervelg af. Voor het overige gebruik ik bij het wassen een autowaxshampoo welke roestvorming helpt te voorkomen.

Armanda; Ook ik bedoel de uitlaatbochten en ik zou me kunnen voorstellen dat je hiervoor nat zeer fijn schuurpapier voor kan gebruiken maar ik ben toch huiverig voor teveel krassen en daarbij komt omdat ik m'n regelmatig poets met polish nat schuurpapier (nog) niet nodig is. :W
 
He, dat is de motor van ZEN-78 met stripings op de velgen dit i.t.t de foto van 12 mei j.l

Algemene vraag; Ik tank al een tijdje Shell V Power 97 en vindt dat door deze benzine die zwavelarmer is en dopes heeft voor schonere injectoren mijn motor mooier (dan hij al doet) loopt.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring of is het iets dat tussen de oren zit. :+
 
He, dat is de motor van ZEN-78 met stripings op de velgen dit i.t.t de foto van 12 mei j.l

Algemene vraag; Ik tank al een tijdje Shell V Power 97 en vindt dat door deze benzine die zwavelarmer is en dopes heeft voor schonere injectoren mijn motor mooier (dan hij al doet) loopt.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring of is het iets dat tussen de oren zit. :+

beetje late reactie, maar ik heb wel vaker gehoord dat als je motor niet zo lekker loopt, dat een paar keer v power tanken dan wonderen kan doen.

Je zou het dus niet continu hoeven te tanken.
 
ruitje uitgezocht voor op de gladius.
Ik had nog even getwijfeld tussen deze en die van bullster, maar daar had goedhart er nog niet één van verkocht, is een nieuw frans merk. Ik kon er ook geen testen van vinden, dus toch maar voor safe gegaan.

Was de bedoeling hem dit weekend uit te testen tijdens paar dagen weg, maar nu schijnt het herfst te worden :(

full
 
Heb er ook eens aan gedacht om zo'n ruitje te nemen omdat ik met 130 Km/h + en veel wind bijna van m'n fiets afwaai (nadeel naked). Laat eens weten als je hem hebt hoe het bevalt. :)

Greetz
 
Doe ik, je moet die van bullster ook eens bekijken, die vond ikzelf erg mooi (ze hebben een hoge en een lagere versie speciaal voor de gladius), alleen durfde ik de gok niet aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan