Suzuki GN 400 Urban Tracker (banden?)

Mark_D

MF'er
28 jan 2014
124
2
Spijk (Gr)
Mede forum vrienden!

Na een een tijdje vertrouwd Honda Cb1000R rijder te zijn, was ik op zoek naar wat leuks voor in de stad en omstreken. Ik heb besloten om van een standaard Suzuki Gn 400 een "urban tracker" te maken. Dit verloopt tot pop heden prima, het frame is ontdaan van haken en ogen, gestraald e.d. Nu loop ik tegen 1 probleem aan waar ik tot op heden nog niet echt de informatie kunnen vinden die ik graag zou willen;

Het probleem dat ik heb is dat ik niet de juiste banden kan vinden. Ik heb nu een 18" 3J voorvelg en een 16" 4J achtervelg. Nu had ik twee opties; eerst dacht ik aan de AVON AM7 SAFETY MKII banden, de 4.00 band voorop en de 5.00 band achterop (moet passen lijkt me). Nu heb ik alleen het probleem dat de AVON 18" band alleen een achterband is, wat zou betekenen dat ik hem "achterstevoren" zou moeten monteren, en ik ben zelf niet echt een voorstander van het achterstevoren voorste achteren etc monteren, maar als het niet anders kan....

Nu wat ik nog mooier zou vinden is om Enduro banden te monteren zoals op de foto, echter zijn deze er niet in 16" ... Althans, ik heb ze niet kunnen vinden! Nu mijn vraag aan jullie" hebben jullie een mooie oplossing voor mij? Hetzij enduro banden die op de bestaande velgen passen OF heeft iemand toevallig nog twee 17" velgen liggen die op mn eenpitter past? Ik vind de spaakvelgen die er nu onderzitten wel tof, maar met zeggen dat ik de velgen van de foto er ook tof uit vind zien! Of is er nog een derde/ vierde , etc... oplossing? Ik hoor het graag!

full
 
Laatst bewerkt:
Ben ook met een projectjebezig,en heb voor een bridgestone tw24 er voor op liggen .
Er staat geen draairichting op deze band.

Hippie
 
heb je al eens bij heidenau gekeken? of mitas....

even online kijken bij pneusonline of oponeo.
zo ben ik aan de banden voor mijn gn gekomen, wilde niet teveel verschil tussen voor en achter.
 
[afbeelding]
160 is het breedst mogelijke })

Bedankt voor je reactie! Inderdaad al op de genoemde sites gekeken, maar niet echt iets geschikts kunnen vinden helaas. Ik heb gezien dat de keuze aanzienlijk groter word met 17" velgen. Ik had je motor inderdaad al op dit forum op in diverse onderwerpen voorbij zien komen, gaaf ding hoor! En volgens mij las ik ergens dat 120 voorin het maximale was? Of is dat wat aan de brede kant? ( heb namelijk mijn voorvorken los liggen, en nog niets opgemeten kwa breedte..)
 
Laatst bewerkt:
Tusse de buitensporten strak is 125mm. Mijn voorband is 120 maar staat iets bol ofzo, heb nog een beetje ruimte over. Paste het spatbord er ook nog op haha
 
Haha dat word krap zat! Zag zojuist een marktplaatsadvertentie voor nieuwe aluminium velgen 17", 36 spaken. Denk dat ik deze koop, overspaken zou toch moeten gebeuren aangezien mijn spaken enorm verpest zijn. Dan passen er ook leuke banden op zoals de tw24 eerder genoemd( ook nog betaalbaar bij de duitse site)! Bedankt voor het meedenken iedereen!
 
Haha oke doe ik! Heb jij je 120 voorband om de originele velg gelegd? Dus een 120 band op een 3j velg? Ik ben niet echt zeker wat mijn maximale band op de velg kan zijn namelijk...
 
Vaak ben je te bange.... Ken je dat.
Voor had 100/90 nu 120/80
Achter was iets meer gedoe 130/90 nu 160/80 dacht ik.....
 
Even een Update van mijn voortgang met dt mooie weer!

Eerst even een foto hoe mijn Gn 400 erbij stond;


Aanzich niet in slechte staat, echter heeft hij altijd buiten gestaan en zijn bijvoorbeeld de spaken compleet verroest en voelde ik al dat bepaalde lagers aan vervangen toe zijn. Hetgeen waar ik erg veel vertrouwen in heb is het motorblokje, niet zweten of lekken en de motor heeft erg weinig kilometertjes gemaakt (volgens te teller...)



Het hele frame heb ik kaal geschuurd (frame was te groot om zelf te stralen), bij het uit elkaar halen van de motor gemerkt dat balhoofdlagers kompleet af waren. Daarnaast het frame ontdaan van alle overbodige ophangpunten en de hoepel gelast voor het zadel



Het frame gespoten in Hammerite hamerslag zwart (erg mooi!)


Motorblok schoongemaakt in dieselolie en ontdaan van alle opgehoopte kettingsmeer e.d. Daarna met een schuurkop flink geschuurd (de kop zelf moet nog aangezien de borstel niet tussen de ribben paste) De bedoeling is om het blok hittebestendig grijs te spuiten. Zelf nog geen ervaring mee hoe dit zich gaat houden, maar aldoende leert men... Anders haal ik het blokje er zo weer uit en straal ik hem alsnog. Tevens motorolie afgetapt en zag er keurig schoon uit, echter wat problemen met het filter ( zie einde deze post!)



Voorwiel met slechte lagers, die vervangen worden.


Gestraalde remschijf en remtrommelkap, binnenkant riemschijf is inmiddels hamerslag zwart, evenals de kap.


Dit is inmiddels de oplossing voor het starten van dit topic. Ik heb voor een tweedehandsprijs, nieuwe aluminium 17" velgen kunnen kopen (3" breed) , hierop komen 120/90 R17 enduro banden. De wielnaven zijn inmiddels gestraald en worden hamerslag zwart gespoten, en inmiddels heb ik nieuwe SKF lagers met dubbele afdichting gekocht ( de originele hadden enkel afdichting aan de buitenkant waardoor de lagers vanuit binnen kompleet waren veroest). Deze lagers zal ik monteren nadat de velgen voorzien zijn van nieuwe RVS spaken.

Tot dusverre mijn progressie; deze week zal ik een bronzen bus draaien voor de achterbrug (ik kon nergens de originele naaldlagers vinden). Ik heb geprobeerd om ze door SKF naaldlagers te vervangen maar het is een maat die SKF niet levert ( of enig ander merk). Ik denk tevens dat een bronzen bus ook een betere oplossing is, hierbij zal ik ook twee vetnippels in de achterbrug monteren om de bus te smeren. Daarnaast heb ik gisteren het balhoofd gestraald en deze vanmorgen in de blanke lak gezet ( het aluminium is echt te mooi om over te spuiten). Deze week het balhoofd dus maar monteren met nieuwe lagers. Daarnaast heb ik gekeken naar het inkorten van de veerpoten, maar besloten dit niet te doen aangezien ik moeilijk kan inschatten wat dit gaat betekenen voor mijn wegligging. Ik laat ze hoogstwaarschijnlijk een centimeter a 6 /7 doorsteken.

To do deze week:
De juiste oliefilter vinden, ik had een oliefilter besteld echter is dit een compleet andere dan in het blokje zat. In het blokje zit een langwerpig cilindrische filter (nog geen foto of afmetingen afwezig, aangezien ik niet thuis ben). Maar ik kreeg een wat plattere groter filter wat niet in het blokje paste. Iemand hier een linkje voor wellicht?
Nog een mooi motorcross stuurtje zien te vinden die tussen de voorpoten zal passen
Eventueel een nieuwe koplamp met een bevestigingspunt onderop ( niet zoals de originele)

Al in huis: Nieuwe rem en koppeling hendels+houders (zwart), nieuw zadel (bruin), nieuwe handvaten (zwart).

Ik zal mijn progressie deze week updaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan