Suzuki GN250 TURBO CafeRacer Project

Casery

Die hard MF'er
12 dec 2014
285
0
Tilburg
Allereerst een groet aan alle motorforum gebruikers en een snelle voorstelronde!

Ik ben Rick Herbergs een bijna afgestudeerde student LTV aan de Hogeschool Rotterdam. Mijn hobbies mogen duidelijk zijn :p

Ik ben met een maat van mij bezig met een GN250 die we in onderdelen gekocht hebben. Nu zitten we een beetje rond te kijken naar wat er mogelijk is en hebben we besloten er een caferacer/bopper van te maken met een Turbo conversie!

Dit topic wil ik dan ook graag openhouden voor updates van onze kant en tips, trics, commentaren en discussie materiaal van jullie kant.

Ik hoor graag wat jullie er van denken, vinden!

Groetjes Rick
full
 
Bovenstaande afbeelding is van toen we de motor net opgehaald hadden en enigzins in elkaar gezet. Ondertussen hebben we de achterkant ingekort en de velgen naar de coater gebracht. Daar worden de velgen wit gemaakt, met een witte naaf en zwarte spaken en nippels.

Zitje en wat andere materialen zijn besteld om de eerste lijnen te kunnen bepalen. Meer foto's en updates volgen later.

Groetjes Rick
 
Als er een turbo op komt zou ik er een caferacer van maken! Bij sportieve rijprestaties hoort een sportieve look ;)
GN250-CR-01.jpg
 
Allereerst een groet aan alle motorforum gebruikers en een snelle voorstelronde!

Ik ben Rick Herbergs een bijna afgestudeerde student LTV aan de Hogeschool Rotterdam. Mijn hobbies mogen duidelijk zijn :p

Ik ben met een maat van mij bezig met een GN250 die we in onderdelen gekocht hebben. Nu zitten we een beetje rond te kijken naar wat er mogelijk is en hebben we besloten er een caferacer/bopper van te maken met een Turbo conversie!

Dit topic wil ik dan ook graag openhouden voor updates van onze kant en tips, trics, commentaren en discussie materiaal van jullie kant.

Ik hoor graag wat jullie er van denken, vinden!

Groetjes Rick[afbeelding]
Leuk :)

Hoe ga je de turbo aanpakken?
 
Als eerste ben helemaal voor een turbo , hou van die dingen
Puntje twee , zijn er turbo's die klein genoeg zijn dat ze op toeren komen met zo'n klein blokje
Kleinste die ik ken is denk ik van een smart ouwe versie , maar zelfs dat was een 600 cc motortje
 
ja die zijn er zeker! Wij willen gaan voor de EFI en turbo combi van Ecotrons. Geschikt voor motoren van 125cc tot 600cc. Is schijnbaar een van de kleinste die beschikbaar zijn. Een kawa 250cc is ermee van 27 naar meer dan 50 pk gegaan. Kijk maar eens op:

Ecotrons
Small Engine Turbo Charger - Small Turbo Kits | RHB31 VZ21 Turbo charger

250cc Kawasaki turbo

Dit is een van de vele inspiratieprojecten die ik geweldig vind!!
 
Laatst bewerkt:
Dit is het basis idee waarmee we gaan werken! Een caferacer cq bopper cq brat style
full
 
Dit is het zadel dat besteld is! Vinden we helemaal geweldig dus passen we aan wat nodig blijkt om t in lijn te krijgen. Het is erg moeilijk gebleken om eerst iets op papier uit te werken aangezien er zoveel moois is! *D

Dus besloten we what The hell en bestellen en maar kijken 8-)
full
 
Laatst bewerkt:
ja die zijn er zeker! Wij willen gaan voor de EFI en turbo combi van Ecotrons. Geschikt voor motoren van 125cc tot 600cc. Is schijnbaar een van de kleinste die beschikbaar zijn. Een kawa 250cc is ermee van 27 naar meer dan 50 pk gegaan. Kijk maar eens op:

Ecotrons
Small Engine Turbo Charger - Small Turbo Kits | RHB31 VZ21 Turbo charger

250cc Kawasaki turbo

Dit is een van de vele inspiratieprojecten die ik geweldig vind!!

Geweldig grappig , best nog betaalbaar ook
 
cool project, succes.
al lijkt het mij een stuk lastiger om een laagtoerige GN 250 eencilinder (goed) op een turbo te laten lopen dan een hoogtoerige ZZR250 tweecilinder. Maar da's puur mijn gevoel
 
cool project, succes.
al lijkt het mij een stuk lastiger om een laagtoerige GN 250 eencilinder (goed) op een turbo te laten lopen dan een hoogtoerige ZZR250 tweecilinder. Maar da's puur mijn gevoel

Die turbo van ecotrons is eigenlijk voor go karts en quad met kleine slag, en als ik me niet vergis zijn dat meestal 1 cilinders? Maar jou gevoel hebben wij ook, veel onbekend en we zien wel! Het is in vergeliijking met normale turbo conversie prijzen idd goed te betalen en wordt gewoon een probeersel ook qua kennis voor onszelf.
 
ik baalde als een stekker toen de wrenchmonkees met wrenchmonkees#17 kwamen... ik wou dat al doen haha

maar is wel gaaf of niet dan. ik heb dr een 160 achterband op liggen trouwens, paste precies.

kun je wel nalezen in mijn topic. staat bij brikken en klassiekers
 
Terug
Bovenaan Onderaan