Skiddy
MF veteraan
Huh.......ik denk luipaard!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het topic heet toch "less is more" ?Hij loopt en start gewoon zonder accu Het ging er mij meer om waarom de koplamp rechtstreeks uit het blok wordt aangestuurd en de achterlamp vanuit de accu. Als niemand het weet ga ik denk ik beide gewoon vanuit de accu aansturen.
@helaholatuthola
Ik heb eigenlijk geen idee Mij leek het dat de gelijkrichter als enige echt warmte zou ontwikkelen en die heb ik aan de wand van het kistje gemaakt als een soort van heatsink. De bobine voert natuurlijk ook veel energie door, maar die wordt toch niet heet toch?
Het topic heet toch "less is more" ?
Dan moet je toch juist de accu weglaten?
Een bobine wordt wel degelijk warm, daarmee maakt hij zichzelf stuk, in de open lucht hangen dus.
p.s. foto is blijkbaar niet mogelijk
Lol @ Skiddy Ja, daar kom ik dus niet uit. Mijn vraag is dus in principe of ik gelijkspanning nodig heb of dat gloeilampjes ook op wisselspanning werken (ik denk het haast wel). In dat laatste geval laat ik namelijk de gelijkspanner+accu weg.
Als ik toch een gelijkspanning circuitje moet maken, laat ik de accu ook gewoon zitten. Die is niet bepaald groot te noemen en dan branden mijn lampen wat constanter wat ik wel fijn vind.
Wat betreft de bobine. Denk dan dat ik hem dan inderdaad wat frisse lucht ga geven!
Hallo,
Ik heb een DR400 (ofroad) gekocht voor weinig met rotte bekabeling. Heeft hetzelfde motorblok met iets minder vermogen. Ik wil hier een bratstyle van maken. laag en zo kaal mogelijk. Ik heb een werkplaatshandboek op de kop weten te tikken. Volgens mij is het porseleinen blok wat ik op de foto's zie, de regelaar en is de gelijkrichter een enkele diode (volgens mij een zener diode) zit tegen de voorkant van de accubak en ziet er uit als een iets grotere steek zekering. Er staat bij de ene aansluiting een golfje (wisselstroom symbool) en bij de andere een +je. Bij mijn DR is dit ding kapot (opgezollen en gebarsten) Bij mijn DR zitten er 2 van die porselijnen blokken, 1 achter de accubak aan de rechterkant van het frame en een aan de linkerkant van het frame.
Heb jij ook zo'n diode op de GN zitten?
Ik ken alleen de voorganger van dit fietsje. Dat had nog contactpuntjes. Daar kon je de accu uit halen, dan bleef hij gewoon lopen. Eigenlijk net als een bromfiets.
Of dat met de CDI ook nog zo is weet ik niet, maar ik zou het gokken.
Ik denk dat je de accu wel nodig hebt voor een sterke vonk , snap niet dat de wegenwacht dat niet even heeft voor gedaan!!
Laat nog eens even weten of het gelukt is!
Ik denk niet dat de GS te starten is zonder accu, ik neem aan dat je een drie fase dynamo heb die begin spanning nodig heeft om te kunnen laden.
Ook met contact punten heb je nog stroom nodig om aan te trappen en met je dynamo wek je niet genoeg op. Daarnaast heb je een accu nodig voor je dynamo anders kan de dynamo zijn spanning niet kwijt en gaat ie kapot.
Ten eerste ben ik erg benieuwd of het gaat lukken accu en weerstanden (zit er nog één aan de linkerzijde van de motor aan het frame) weg te laten en met 12 volt alle licht te laten branden!!?
Geen denken aan, dat gaat niet[effe inbreken ]
Werkelijk?
Pasgeleden is er een kabel afgebroken naar de accu van de Gs. Deed toen helemaal niks meer. De ANWB beweerde toen dat ik hem met de kickstarter gewoon had kunnen starten, zou dat kloppen
Ik moet het binnenkort eens proberen, kabel los halen en proberen te starten met de kick