Suzuki Goose (dr350), vaag vonkgedrag

RoyH

Rookie
7 aug 2006
16
0
hapert
hoi,

Ik ben dus in het bezit van een Suzuki Goose 350, onder de meeste wellicht een vrij onbekende motor gezien ze in NL op 1 hand te tellen zijn (jap import).
http://ore.to/~gekka/mtimages/2004/04/DSC02701.JPG zoeen dus, dan weten jullie een beetje beter waarover gepraat wordt.

Hoe dan ook, het volgende probleem ervaar ik, de laaste paar dagen starte hij erg moeilijk, aanduwen ging prima. Dus andere accu erin (de huidige was ver heen), ander bougie + dop) en meteen een beurtje gegeven. Starten ging nog steeds vrij moeizaam maar beter. Ik rijd een uurtje rond, geen problemen, ik krijg een enorme regenbui over me heen en hij slaat na een km of 3 af. Kan gebeuren zou je zeggen, scheurtje in de bobine of iets dergelijks.

Mja goed ding aan de kant gezet (droog), en de volgende dag nog eens proberen te starten....niet starten. Bougie eruit gepakt, en proberen te vonken. Niet vonken dus. Op den duur na wa vaker te proberen kreeg ik er een zwak vonkje uit.
Bobine los gehaald, uiterlijk perfect, geen scheurtjes of iets dergelijks waar water in kon lopen. Doorgemeten, lijkt volgens spec te zijn. Extra massa gelegd naar de accu....paar zwakke vonkjes, verder niets meer.
Pick-up even bekeken, zag er brandschoon uit maar voor de zekerheid een keer overpoetsen, binnenin ook wat olieresten weggehaalt (als we hem dan toch open hebben). In elkaar zetten, proberen te vonken, en ja hoor, volle bak vonken.

Draai ik de bougie terug, nee hoor, niet starten. Bougie eruit, proberen te vonken...HELEMAAL NIETS :S

Ik vind het echt vaag worden ondertussen.....iemand suggesties ??????

Het is eigenlijk vrijwel hetzelfde blok als een DR350, iets andere nokken, afstelling, olietankje. Verder niet veel anders.
 
Maar ik denk dat de jouwe wat sneller van de plaats komt
(later dan, nu wint de mijne nog }) )

Groeten Jan Willem

Ik gok op ongeveer 200-220pk met 890kg :D. dus 0-100 tegen de 5 sec is de ervaring...als je voldoende grip hebt.
Oke niet zo rap als een nette motor, maar toch....'t is leuk als je naast een 911 staat ofzo _O-
 
Ha roy,

Ik zat de beginpost nog eens door te lezen maar heb je al eens geprobeerd de bougie met de hand te laten vonken?
Door de bobine tegen de 12V aan te tikken

Ik bedoel de primaire kant tegen de 12V aantikken (en de massa uiteraard ook aangesloten)
Dan moet de bougie vonken als een nieuwe en zonder cdi en pick-up spoel toestanden.
Want zo vaak gaan cdi's niet kapot en dan ook meestal helemaal..

Groeten Jan Willem

OJA deze is er ook nog; CDI reparatie, doe het zelf
CDI-unit reparatie (doe het zelf)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan