SUZUKI GR650 1984. sinds lange tijd weer een ‘brik’

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.033
53.964
Kampen (Overijssel)
Gisteren werd er in motoren te koop een topic gekick’d een SUZUKI GR650 uit negentienvierentachtig mocht voor een kratje bier van eigenaar wisselen.
Stond al een jaar stil in de voortuin.
Op de weg terug opgepikt en samen met mijn collega in de werkbus gedouwd.
Geprobeerd de accu op te laden maar man o man wat is die om zeep hé.

431D6D48-5A49-4525-93A5-36CE2102CC2A.jpeg


Deze kan ik ook gerus nog een meenemen naar een locatie.

0512A0B1-7740-4C05-9FD5-0588589F50D4.jpeg


4607A7FD-EA5B-4401-8301-28D332F92B5F.jpeg


3175A879-2308-4FB6-A6F9-F501633A50A8.jpeg


En na de accu verwijderd te hebben.


En voor toekomstige referentie.
AE15EC01-2C7A-4D2D-8E78-8F3A83621D1B.jpeg


Toevoeging, eerste bestelling 30.07.19

B256010C-879B-458F-B5F7-E2D7B06D7B96.jpeg


Dat zet de teller op €227,80

A6E7410E-96CE-40B7-880D-68F8A20101DD.jpeg


227,80 & 86,25= €314,05

05-08-19 Toen toch maar een nieuwe koplamp besteld.

€314,05 & €42,05= €356,10

Draad, stekers, schakelaars €100,-
 
Laatst bewerkt:
Morgen eerst de olie maar eens rustig laten aflopen en kijken of het nog olie is. Ik vermoed dat er wat water bij is gekomen. Dan vanaf daar verder kijken, demonteren, schoonmaken en wegleggen. Wat niet nodig meer is gaat gerecycled worden. Word een eenzitter dus klein zadeltje en alle passagierszooi kan er af. Startmotor is ook niet helemaal fijn. Licht kan ook niet uit en dat vind ik ook niks. Werk zat dus om te doen. Dempers in ook geheel doorgeroest. Megaton dempers staan ook leuk.
 
Há, leuk ding.
Ik heb er ook ooit één gekocht, zelfs nog een topic over gestart. Maar is nog steeds een project fiets.
Dat je de verlichting niet uit kan zetten (usa/Canada import) kan wel de redding van je spanningsregelaar (en dynamo)zijn.
Suzuki heeft beetje vreemd systeem dat 1 van de 3 fasen gebruikt wordt voor de verlichting.
Heb zelf meerdere Suzuki’s (gehad) en diegene waarbij de verlichting uit kan zijn de regelaars kaput B|
 
Há, leuk ding.
Ik heb er ook ooit één gekocht, zelfs nog een topic over gestart. Maar is nog steeds een project fiets.
Dat je de verlichting niet uit kan zetten (usa/Canada import) kan wel de redding van je spanningsregelaar (en dynamo)zijn.
Suzuki heeft beetje vreemd systeem dat 1 van de 3 fasen gebruikt wordt voor de verlichting.
Heb zelf meerdere Suzuki’s (gehad) en diegene waarbij de verlichting uit kan zijn de regelaars kaput B|
Ik heb toevallig nog een twee 12v inschakelvertragers liggen. Op 5-10 sec zetten.
Startmotor moet toch uit elkaar. Zit iets niet goed in.
 
Há, leuk ding.
Ik heb er ook ooit één gekocht, zelfs nog een topic over gestart. Maar is nog steeds een project fiets.
Dat je de verlichting niet uit kan zetten (usa/Canada import) kan wel de redding van je spanningsregelaar (en dynamo)zijn.
Suzuki heeft beetje vreemd systeem dat 1 van de 3 fasen gebruikt wordt voor de verlichting.
Heb zelf meerdere Suzuki’s (gehad) en diegene waarbij de verlichting uit kan zijn de regelaars kaput B|
Ik heb mijn regelaar vervangen door een van een kawasaki gpx600.
Dan kunnen de drie draden van de stator rechtstreeks naar de regelaar.
En kun je met en zonder licht rijden.
rr gpx600 .jpg

IMG_0282.JPG
 
Laatst bewerkt:
Moest wel ff m’n eigen topic afstoffen, maar heb wat gevonden _O-
 
Ik heb mijn regelaar vervangen door een van een kawasaki gpx600.
Dan kunnen de drie draden van de stator rechtstreeks naar de regelaar.
En kun je met en zonder licht rijden.
Bekijk bijlage 1409763
Bekijk bijlage 1409694
Dat van die spanningsregelaar is wel een goeie tip. Moch die onverhoeds sneuvelen dan is er in ieder geval een vervanger voor.

Moest wel ff m’n eigen topic afstoffen, maar heb wat gevonden _O-
In de krochten van het www blijft alles bewaard.


Olie af laten lopen, rook verdacht veel naar benzine.
 
Dit is weer een topic om in de gaten te houden. Mooi dat je weet dat het technisch zo ver in orde is dat het blok goed loopt.

En succes met demonteren poetsen, opknappen en bouwen !
 
Dit is weer een topic om in de gaten te houden. Mooi dat je weet dat het technisch zo ver in orde is dat het blok goed loopt.

En succes met demonteren poetsen, opknappen en bouwen !
Hij klinkt nu als een oude Browning Machine Gun .50 cal.
Maar als het blok verder gezond is, gezien de olie zonder brokken denk ik dat dat oke zit, is het met zn 50.000 km op de klok nog goed te overzien.
 
Op het blok staat dat er 2400mlaan olie in moet zitten en dit hieronder is een 1750ml fles.
Er lag geen plas onder de brommer en er hangt ook geen druppel aan.
Of hij verbruikt veel olie of er is te weinig ingegaan de vorige keer.

08EC5A1F-EDA0-49E4-85E8-46B2C35C3329.jpeg


Binnenkort maar eens een compressietest uitvoeren.
 
Lekker bezig Willem :t
Waarom laat je die olie niet gewoon over de vloer lopen dan?
Staat die ook direct weer lekker in de olie :+
 
Je mag wel wat van mijn olie hebben :+
Ik haalde er destijds iets van 4 ltr uit _O-
Dat is een waarachtig gied idee 😋
Lekker bezig Willem :t
Waarom laat je die olie niet gewoon over de vloer lopen dan?
Staat die ook direct weer lekker in de olie :+
Maar dat is ook een goed idee, wat moet ik nou doen? Welke zal ik kiezen.
Ik heb de fles in de koelkast gezet, wat zal m’n dochter schrikken bij de eerste slok...
 
Terug
Bovenaan Onderaan