Suzuki GS 1000: Motor loopt warm

vmeertens

Rookie
28 sep 2012
17
0
Hoogstraten
Sinds mijn laatste rit, heb ik gemerkt dat de motor warm draait.
Een snelle (speeksel)test toont aan dat de temperatuur boven de 100° ligt. Ook begon de motor sinds laatst te roken:



Ik denk zelf aan de koppakking die lek is, want ik zie langs de naad hier en daar (verse) olievlekken.

20220514_163844M.jpg

Maar ik hoor graag extra advies, misschien sla ik de bal compleet mis.

alvast bedankt en eeuwige hulde!
🙂


mvg

Vincent
 
Laatst bewerkt:
Kop eraf en nieuwe pakking monteren want je hebt olielekkage langs de oliekanalen…veroorzaakt rook.

en gelijk ook de voetpakking….. ;)

 
er is eigenlijk niets waardoor een luchtgekoelde motor oververhit kan raken ,behalve misschien een arm mengsel en stationair als het buiten ook heel warm is of zo .
en een speekseltest ??? 🤣 dat is natuurlijk geen test , de temp van een luchtgekoelde cilinder gaat wel een beetje verder dan 100 graden :-)
 
Ik heb ooit een 2takt monocilinder laten vastlopen door oververhitting. De garagist vertelde me toen om met wat speeksel af te meten als de temperatuur boven/onder kookpunt lag. Vandaar dacht ik dat het deze keer ook van toepassing was. :) Maar ok, blijkbaar maak ik me te vlug zorgen.
 
Ik heb ooit een 2takt monocilinder laten vastlopen door oververhitting. De garagist vertelde me toen om met wat speeksel af te meten als de temperatuur boven/onder kookpunt lag. Vandaar dacht ik dat het deze keer ook van toepassing was. :) Maar ok, blijkbaar maak ik me te vlug zorgen.

:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan