suzuki gs 1000g 1981 bobber

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is dit dan?....een caferacer?[afbeelding]

Check mijn nieuwe espresso apparaat.

069-1.jpg
:?
 
Cool
Ga je uw bestaand frame houden?

Ik heb nog andere projecten in het hoofd daarachter zal het ook wel eens een old skool bobber zijn liefst met een apehanger en een hardtail frame ofwel laat ik het zo goed mogelijk verlassen.

Hou ons hier allezins op de hoogte met fotos is altijd leuk om te volgen wat een ander doet. :)
twijfel tussen ape of plat stuur :?
 
Wat is nou eigenlijk een bobber :?

In de oude dagen, toen de lucht nog vers vers was en gas minder dan dertig cent per gallon, was een sportieve fiets al voorzien van in de fabriek met goodies zoals spatborden, spotlights, zadeltassen en alle bijbehorende yee yaa dat werd beschouwd
als een "Garbage Wagon "door degenen die deelnamen aan flat-track, enduro, of street racing, In Amerika werd dit 'dirt track' of 'oval-racing' genoemd Van oorsprong ook weer een ex-US army Harley Davidson die voor de racerij werd gebruikt.
Voor het vergroten van de snelheid en prestaties hingen de rijders het overbodige of"bob"onderdelen van hun fietsen gaan verwijderen die niet absoluut noodzakelijk zijn voor de werking ervan.
Fenders, zadeltassen, schijnwerpers en het assortiment
chroom goodies werden verwijderd van hun motor
, twee wielen en een frame ... Dit is een "Bobber"een kale motor dus .Door de decennia heen zijn er verschillende stijlen van chopperbouw ontstaan.

Later kwam er een stroming op gang die deze racemotoren weer aanpaste voor gebruik op de openbare weg, maar wel zodanig dat de racemotor er nog duidelijk in herkenbaar was. Dit betekende geen luxe en minimale verlichting. Voor wie oude foto´s of films van deze races heeft gezien is de racerij ook nog duidelijk in de bobber stijl te herkennen. Ovale rij-nummerplaten op een bobber of een groot rugnummer op een leren jas misstaan dus ook niet.

Kijk ook eens naar deze als een bobber u interesseert

Bobber pics, deel 2

Zijn hier nog bobberrijders?


Bobber bouwen

Van softtail naar hardtail Sportster

No chopper, No Life

GL1000 1975 Bobber project (te koop)

Respect :)
 
Laatst bewerkt:
In de oude dagen, toen de lucht nog vers vers was en gas minder dan dertig cent per gallon, was een sportieve fiets al voorzien van in de fabriek met goodies zoals spatborden, spotlights, zadeltassen en alle bijbehorende yee yaa dat werd beschouwd
als een "Garbage Wagon "door degenen die deelnamen aan flat-track, enduro, of street racing, In Amerika werd dit 'dirt track' of 'oval-racing' genoemd Van oorsprong ook weer een ex-US army Harley Davidson die voor de racerij werd gebruikt.
Voor het vergroten van de snelheid en prestaties hingen de rijders het overbodige of"bob"onderdelen van hun fietsen gaan verwijderen die niet absoluut noodzakelijk zijn voor de werking ervan.
Fenders, zadeltassen, schijnwerpers en het assortiment
chroom goodies werden verwijderd van hun motor
, twee wielen en een frame ... Dit is een "Bobber"een kale motor dus .Door de decennia heen zijn er verschillende stijlen van chopperbouw ontstaan.

Later kwam er een stroming op gang die deze racemotoren weer aanpaste voor gebruik op de openbare weg, maar wel zodanig dat de racemotor er nog duidelijk in herkenbaar was. Dit betekende geen luxe en minimale verlichting. Voor wie oude foto´s of films van deze races heeft gezien is de racerij ook nog duidelijk in de bobber stijl te herkennen. Ovale rij-nummerplaten op een bobber of een groot rugnummer op een leren jas misstaan dus ook niet.

Kijk ook eens naar deze als een bobber u interesseert

Bobber pics, deel 2

Zijn hier nog bobberrijders?


Bobber bouwen

Van softtail naar hardtail Sportster

No chopper, No Life

GL1000 1975 Bobber project (te koop)

Respect :)


Jij maakt het wel steeds bonter. :(

Eerst creaties een bobber noemen die er in de verste verte er niet op lijken en dan nu ons effe uitleggen wat een bobber is.

Het mot nie veul gekker worden. '(
 
Volgens wikipedia

Door de decennia heen zijn er verschillende stijlen van chopperbouw ontstaan. Een bekende stijl is de bobber.

De bobber is een kale motor, van oorsprong ook weer een ex-US army Harley Davidson die voor de racerij werd gebruikt. In Amerika werd dit "dirttrack" of "oval-racing" genoemd en het is enigszins te vergelijken met het grasbaanracen in Europa. Echter, in die tijd bestonden de crossmotoren die speciaal voor dit doel worden gebouwd nog niet. De coureur bouwde doorgaans zijn eigen motorfiets, meestal op basis van de goedkoop en gemakkelijk verkrijgbare legermotor die robuuster en motorisch deugdelijker van bouw was dan de civiele versie.

Later kwam er een stroming op gang die deze racemotoren weer aanpaste voor gebruik op de openbare weg, maar wel zodanig dat de racemotor er nog duidelijk in herkenbaar was. Dit betekende geen luxe en minimale verlichting. Voor wie oude foto's of films van deze races heeft gezien is de racerij ook nog duidelijk in de bobber stijl te herkennen. Ovale rij-nummerplaten op een bobber of een groot rugnummer op een leren jas misstaan dus ook niet.
 
hielke ,laat zitten man dat soort dodo´s weet gewoon niet waar ze het over hebben.

dom volk wat ergens een klokkie heeft horen luiden maar geen idee heeft waar de klepel hangt(heb ik hier al eens vaker gezegd)

het hele choppergebeuren wordt tegenwoordig beheerst door sukkels die ergens vanaf denken te weten.....geld niet alleen voor dit topic trouwens.kijk maar eens in h-dtopic nummer 5 en 4 gaat allemaal nergens over en als het al over motoren gaat dan klopt er meestal nog niet een derde van wat er geluld wordt..

elk topic wat hier overgens serieus geopend wordt (no chopper no life is daar een voorbeeld van)wordt wel weer door een aantal domme ganzen naar de kloten geholpen met hun acherlijk gejank van ik vind het niet mooi dus het is nix....als het je niet aanstaat blijf dan weg uit dat soort topic´s maar ga niet de wijsneus uithangen over zaken waar je geen verstand van hebt denk ik dan.....nee want we hebben de wijsheid in pacht omdat we een harlie bezitten.
 
Volgens wikipedia

Door de decennia heen zijn er verschillende stijlen van chopperbouw ontstaan. Een bekende stijl is de bobber.

De bobber is een kale motor, van oorsprong ook weer een ex-US army Harley Davidson die voor de racerij werd gebruikt. In Amerika werd dit "dirttrack" of "oval-racing" genoemd en het is enigszins te vergelijken met het grasbaanracen in Europa. Echter, in die tijd bestonden de crossmotoren die speciaal voor dit doel worden gebouwd nog niet. De coureur bouwde doorgaans zijn eigen motorfiets, meestal op basis van de goedkoop en gemakkelijk verkrijgbare legermotor die robuuster en motorisch deugdelijker van bouw was dan de civiele versie.

Later kwam er een stroming op gang die deze racemotoren weer aanpaste voor gebruik op de openbare weg, maar wel zodanig dat de racemotor er nog duidelijk in herkenbaar was. Dit betekende geen luxe en minimale verlichting. Voor wie oude foto's of films van deze races heeft gezien is de racerij ook nog duidelijk in de bobber stijl te herkennen. Ovale rij-nummerplaten op een bobber of een groot rugnummer op een leren jas misstaan dus ook niet.
twee keer hetzelfde stukkie....kun je niet gewoon lekker opzouten naar je caferacertjes ipv hier de wijsneus uit te hangen met een stukkie wikipedia(geeft al aan dat je dus geen idee hebt waar je over lult,en je dat stukkie dus gewoon maar klakkeloos overgenomen hebt)

sinds waneer is een leger wla/wlc robuuster en sterker dan een burger wl....motorisch deugelijker?....wl750 heeft hezelfde blok en wat denk wat het beter doet in de racerij een wl(a/c)750 of een ul1200/1340 of een el1000/1200.

over de rest van je onzinstukje wil ik nie eens beginnen....
 
En gewoon stug doorgaan...
Gelukkig wordt Wikipedia door de lezers en gebruikers onderhouden, dus als het zo doorgaat is de definitie van een Bobber vanzelf :

Compleet verprutste vaak oude Japanse motorfiets die voor een habbekrats aangekocht wordt en door de echte Bobberbouwer voorzien wordt van allerlei goedkope aftermarketonderdelen uit een catalogus. Deze Bobberprojecten hebben de neiging onafgemaakt in de hoek van de garage te belanden en na een paar jaar op Marktplaats aangeboden te worden als Bobber.
Om een en ander een nostalgisch uiterlijk te geven word de motor vaak matzwart gespoten en de wielen felrood. Ook worden de banden voorzien van een witte rand.

Wonderlijk genoeg worden deze projecten vaak voor veel geld van de hand gedaan aan een andere bobber liefhebber


De definitie van een chopper zal tegen die tijd hetzelfde zijn
;)
 
En gewoon stug doorgaan...
Gelukkig wordt Wikipedia door de lezers en gebruikers onderhouden, dus als het zo doorgaat is de definitie van een Bobber vanzelf :

Compleet verprutste vaak oude Japanse motorfiets die voor een habbekrats aangekocht wordt en door de echte Bobberbouwer voorzien wordt van allerlei goedkope aftermarketonderdelen uit een catalogus. Deze Bobberprojecten hebben de neiging onafgemaakt in de hoek van de garage te belanden en na een paar jaar op Marktplaats aangeboden te worden als Bobber.
Om een en ander een nostalgisch uiterlijk te geven word de motor vaak matzwart gespoten en de wielen felrood. Ook worden de banden voorzien van een witte rand.

Wonderlijk genoeg worden deze projecten vaak voor veel geld van de hand gedaan aan een andere bobber liefhebber


De definitie van een chopper zal tegen die tijd hetzelfde zijn
;)

ghe ghe :')
 
goed ik had nog een aantal plaatjes die intressant goeg als inspiratie konden dienen voor de topicstarter.

maar ik plaats ze niet.ik verdom het, serieuze verbouwtopic´s worden hier toch niet gewaardeerd.
val maar kapot met zn allen.

sorry voor de ts die hier z´n topic naar de kloten ziet gaan.
 
Laatst bewerkt:
goed ik had nog een aantal plaatjes die intressant goeg als inspiratie konden dienen voor de topicstarter.

maar ik plaats ze niet.ik verdom het, serieuze verbouwtopic´s worden hier toch niet gewaardeerd.
val maar kapot met zn allen.

sorry voor de ts die hier z´n topic naar de kloten ziet gaan.
groot gelijk sick. maar ik blijf lekker verder bouwen wat ze ook zeggen
 
goed ik had nog een aantal plaatjes die intressant goeg als inspiratie konden dienen voor de topicstarter.

maar ik plaats ze niet.ik verdom het, serieuze verbouwtopic´s worden hier toch niet gewaardeerd.
val maar kapot met zn allen.

sorry voor de ts die hier z´n topic naar de kloten ziet gaan.


post gewoon die plaatjes...

laat een ieder lekker denken wat ie wil :]

en heeft TS ook wat te kijken...


zo'n GS is wel een leuk zomer of winter projectje, die dingen kosten echt "fuck-all"

voor dat geld kun je je geen buil vallen. en tis een Suzuki ! :Y
posten maar
 
Laatst bewerkt:
goed ik had nog een aantal plaatjes die intressant goeg als inspiratie konden dienen voor de topicstarter.

maar ik plaats ze niet.ik verdom het, serieuze verbouwtopic´s worden hier toch niet gewaardeerd.
val maar kapot met zn allen.

sorry voor de ts die hier z´n topic naar de kloten ziet gaan.


Negeren is de boodschap, posten die handel :Y
 
post gewoon die plaatjes...

laat een ieder lekker denken wat ie wil :]

en heeft TS ook wat te kijken...


zo'n GS is wel een leuk zomer of winter projectje, die dingen kosten echt "fuck-all"

voor dat geld kun je je geen buil vallen. en tis een Suzuki ! :Y
posten maar

Dat iedereen zich maar eens goed uitleeft in de creatie en met niet te veel regels...

gs1000e-chopper.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan