Suzuki GS 450 bout vast in motorblok

Marco_717

Rookie
30 jun 2016
17
0
Wie o wie kan mij raad geven wat te doen.

Vanavond ben ik bezig geweest met de val bescherming rond het blok weg te halen.
Echter is de bout waar zowel het motorblok aan hangt als de bescherming afgebroken.......

Nu is mijn vraag, alle andere ophangpunten zijn losse bouten/tapeind die los er doorheen zitten. Is dat bij deze ook het geval ? Uitboren heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet als het blok nog in het frame zit :N

En ben een hele tijd bezig geweest om hem eruit proberen te krijgen, maar het zit echt muurvast.

En is toch wel fijn als het motorblok op alle punten goed vast zit.

Bijgaand een paar foto's voor de duidelijkheid.

zt2ddbjtmujby.jpg


8y1eaj3iq75vn.jpg
 
Ik heb hetzelfde gehad, ook met een Suzuki twin.
Ik heb het midden van de bout er uit geslepen met de Dremel. Dan de bout inboren tot bijna de bout diameter. Niet doorboren. Als je vrijwel op de gatmaat zit kan je met een drift de boutstomp er uit meppen.
 
Inspuiten met echt kruipolie bijvoorbeeld IMAL en in laten trekken.

Een kant in spannen in de kop van een boormachine en afwisselend links en rechtsom proberen te draaien.

Stalen bus die los om de bout valt er overheen schuiven en daarna de moer er weer opdraaien en aandraaien om op zo'n maniet de bout er uit te trekken.

Je hebt kans dat de bout aan de andere kant is uitgezet doordat je er op gemept hebt. Dan zou het kunnen helpen om de bout aan die kant af te slijpen.
 
Bedankt voor de tips !

Heb vandaag nog maals geprobeerd om hem los te krijgen beide kanten op maar zit geen beweging in.
Als tijdelijke oplossing heb ik nu M6 schroefdraad in de bout getapt en links en rechts met een boutje vast gezet.

Denk niet dat dit de beste oplossing is, maar kan in ieder geval weer rijden.
Weet alleen niet of de boutjes sterk genoeg zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan