Suzuki GS 450 E cafe racer

Echt schitterend wat jij allemaal in elkaar knutselt.
ben deze winter ook van plan om mijn Engels wiel weer te laten rollen.
Staat al een project fiets in de schuur iig.

Wat ik me afvraag is Hoe jij dat spul zo netjes strak krijgt zonder putjes en dergelijke.
Maak je zo een tank nou enigszins wat grof en daarna schuren en slijpen tot ie strak is ?

En welke gereedschappen gebruik jij allemaal, is het zo dat je niet zonder planishing Hammer kan of wordt het dan Veel lastiger.

Hoop tegen de tijd wat tips en trucs van de vakman te krijgen in ieder geval
 
Echt een meesterwerk Marcel, toen ik laatst bij je thuis al die details zag als de afgedraaide boutkopjes en dergelijke, dan zie je pas echt met hoeveel zorg eraan gewerkt is!

Echt een klasse apart, hoop dat je er met een comfortabeler zadel toch plezier van kunt hebben ondanks je been!
 
hee marcel ik ben weer goed en veilig thuis gekomen we zijn hier erg blij met het kontje wat je gemaakt hebt
full
 
Super mooie kont, andersom vind ik zo`n lamp ook altijd gaaf, dus met een `tunnel`naar binnen toe, maar dat is veel minder zichtbaar dan dit.
 
Is dit de Gerrald Pol uit gaellemuun?

Edit: ja dus ;) Eindelijk het forum ontdekt? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ha kwartje valt! Ik had dat kontje op die foto al wel gezien, maar niet de link gelegd met een bekende. Ziet er leuk uit zo. Is die ex gele speed four toch? Jammer dat het BSC bage rek niet meer past nu..
 
Hoi Marcel,
Hier weer een nieuwe dorpsgenoot op dit forum. Kwam hier vanochtend op terecht en zit al de hele dag te lezen. Wat een mooie dingen maak je en wat een gave caferacer is het geworden. Ik heb je helaas nog niet voorbij zien rijden, maar hopelijk gaat je dat qua gezondheid komend seizoen wel lukken. Ik ga je nieuwe topic ook maar volgen denk ik 😃
Gr Vincent
 
Hey Vincent,

Leuk hier weer een dorps genoot te treffen.
Dat je mij niet voorbij hebt zien rijden kan kloppen, het rijden gaat niet lukken met me been.
Krijg gelijk veel pijn omdat ik te veel gebogen zit met het been en heup, hij dan gelijk weer uit de kom probeert te schieten :( :( . Dus gaat hem niet worden maar bouwen is ook leuk toch :Y :Y .
Hoop je een keer te ontmoeten want weet nu echt niet wie je bent. De naam zegt me niet zoveel maar gezicht erbij doet wonderen :Y .

Gr Roughneckk
 
Mooi stukje over deze prachtige fiets!

De alubaas lijkt me helemaal waar :}

Ps. ik ben ook (eindelijk) weer eens met mijn streetfighter begonnen dus hoop ik binnenkort nog eens langs te komen om de voorkap af te maken.
 
Hij doet het :Y :Y , druk op de start knop en de motor slaat gelijk aan binnen een fractie van een seconde. Stond ervan te kijken na alle aanpassingen.
Alleen had er vanochtend benzine erin gegooid en toen was ik even weg gegaan. Kwam ik terug in de schuur een hele plas benzine onder de motor ;( ;( . Denk dat is niet goed, bleek de gereviseerde benzine kraan te lekken waardoor carbarateur overliep en er ook nog 1 cilinder was vol gelopen.
Maar het ergste is nog dat er lak van het blok opgelost is omdat het 1 K lak is.
Balen maar het is niet anders. Werken we wel nog een keer bij.
Maar toen even een stukkie rijden. Dat was na 100 meter al over, kreeg zoveel pijn aan mijn been dat ik moest stoppen. Daar ook maar eens over nadenken, maar komt ook wel weer goed anders een mooi ding in de woonkamer staan _O- _O- .
Haha dit bedoelde je dus :P
 
Ontdek dit topic nu pas, en in 2 dagen helemaal doorgelezen. Razend knap dat je in een hoek als de caferacer/streetfighter, waar het meeste al wel een x gedaan is, nog zo vernieuwend kan zijn met een basis van 200,-. :} Dat is echt knap. :)

Maar toch een vraag: Het hele topic door zit ik te kijken of ik kan ontdekken wat voor motor er onder dat dekentje staat, naast de straalkast. Het leid me af van al dat mooie aluminium kunst. Dat wil je toch niet. O-) :+

Toch nog een brutale vraag: ik heb een aluminium tank van een Royal Enfield aangepast, voor een BSA Goldstar. Ik moest de onderkant eruit halen en die aanpassen. Ook ik heb enorm veel geduld, dus daarom werd deze klus mij toe vertrouwd. (niet betaald hoor trouwens, gewoon omdat ik het leuk vind om te prutsen)
-O- Maar nu komt het, de tank heb ik op zn kop gelegd, op een laag van dekens en doeken uiteraard. En daarbij zijn toch een paar deuken ontstaan. '( :( De eigenaar kan er niet mee zitten en rijd er ondertussen mee. Maar mij zit het niet lekker, en ik heb ook al een idee hoe ik toch dit er weer uit ga krijgen, maar hij wil er niet aan. Dit was niet mijn eerste tank die ik zo "verbouwd" heb, maar baal ontzettend van het resultaat.
Nu zag ik in je topic voorbij komen dat jij ook een tank "uitgedeukt" hebt, of..........? Nu ja ik wil toch vragen of je mij wil laten weten hoe je dit gedaan hebt. Een hint zou ik me ook mee redden. :+ 8-) 8-)
 
8-) Dat gaat niet zo snel lukken. Ik heb er zelf geen foto van genomen en zoals ik al schreef de man rijdt er mee rondt, en vind het eigenlijk prima zo. Hij weet wat ik wil, dus daarom houdt hij de motor uit mijn buurt, hij wil rijden de rest interesseert hem niet zo. ;(
Ik heb ondertussen al een andere aluminium tank op zolder gevonden, met een enorme deuk, en ga eerst eens mijn ideeen hier op uit proberen. O-) Dan kan ik hem misschien overhalen.

Toch bedankt voor je reactie. :)

Maar euh die motor onder dat kleedje?........ :+ :W
 
Zelfde hier.

Mijn Supermono staat hier ook onder een kleedje.
Laatste Onk Seizoen 2005.
Daarna nog een paar losse dagen gereden.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan