Suzuki GS 450 L met startproblemen... HELP!!!

tiamat

Rookie
29 dec 2008
9
0
Utrecht
Mijn vriendin heeft een gs450L, leuke motor, maar helaas rijdt ze er bijna nooit op, omdat hij altijd startproblemen heeft...
STA51729.jpg

(de achterste, de voorste is de mijne)


De accu was altijd leeg na even (kort!) stil te hebben gestaan. We dachten aan een te oude accu, dus deze hebben we vervangen. Ook deze loopt vanzelf leeg helaas... Maar ik denk aan meer problemen dan alleen een lekstroom.

Als we hem namelijk op de autoaccu aansluiten, en daarmee proberen te starten werkt het vaak ook niet, pas na een half uur proberen. Het lijkt alsof hij coninue meteen verzuipt.
Als de motor eindelijk draait op de choke, en je ook maar ietsje gas bijgeeft, dan houdt hij het er weer mee op.

Nu hoorde ik van een collega dat het startprobleem zou kunnen komen door oude motorolie. Dat zou kunnen, want deze is volgens mij al aardig oud. Hij adviseerde om er volsynthtische olie in te gooien, omdat deze dunner zou zijn.

Is dit inderdaad aan te raden, ook bij een oudere motor? Dan ga ik namelijk deze binnenkort vervangen, om te kijken of dit wat uithaalt.

zijn er verder specifieke problemen met het starten bekend bij dit type motor? En heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben niet zo'n motorkenner, maar zou het toch graag zelf op lossen, als dit mogelijk is.

Please, help us out, want ze staat nu zelfs op het punt de motor erom weg te doen, wat eigenlijk zonde is, denk ik!

Groetjes, en alvast bedankt,

Jan Jeroen
 
startproblemen door oude motorolie is onzin.
als je een motor lang stalt is het raadzaam om af en toe een druppelader op de accu aan te sluiten.
en om de vlotterbakken af te tappen, of op z'n minst de vlotterbakken af te tappen voordat je de motor gaat starten.
en check de dynamo = een zwak punt bij oudere suzuki's.

als je nu de vlotterbakken leeg laat lopen en het heeft geen effect, moet je de carburateurs schoonmaken.
en dat volsynthetisch beter voor jou motor zou zijn klopt ook niet.
minerale olie is prima voor deze motor.
deze minerale olie van tegenwoordig is beter dan de olie die erin zat toen de motor de fabriek verliet.
 
Laatst bewerkt:
onderop beide carburateurs zit een schroef.
draai deze los en de brandstof loopt eruit.
zet wel de benzinekraan dicht voordat je de boel aftapt.

de reden van het aftappen en slecht starten na lange stilstand, is dat de kleine hoeveelheid benzine in de vlotterbakken, sterk achteruit gaat door verdamping.
dit kan zelfs zover gaan dat er een taai goedje overblijft die erg lastig te verwijderen is.
in de tank gaat dit veel langzamer door de veel grotere hoeveelheid.
maar meestal is verse benzine in de vlotterbakken voldoende.

als het iets verder gaat moet je, zoals in jouw geval, de carburateurs (laten) schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan