Allo Allo
Bij deze een mooi raadsel over een gs500 die ik gekocht heb om op te knappen.
De motor is van van 1992 en heeft slechts 4800 km ( echt waar !!) gereden.
De motor heeft de afgelopen jaren niet gelopen maar wel altijd binnen en droog gestaan.
Motor opgehaald, voorzien van verse bougies, filters, brandstof accu en tank gespoeld, carburateurs gereinigd.
Alles keurig in orde. Motor gestart, loopt stationair.
Maar dan..... zodra ik gas geef "smoort"hij.
(het alom bekende "woooaaaap" ( ) geluid.)
Geef ik rustig (heel langzaam) meer gas vanaf stationair dan pakt hij op tot 6000 rpm.
Daarna niet verder, geef ik meer of ineens vol gas dan klinkt het bekende geluid (alsof er geen benzine meer is).
Werderom de carburateurs gedemonteerd en nogmaals gereinigd en heel goed gecontroleerd. Alles was nog netjes, niets kunnen vinden.
Alles weer gemonteerd, maar geen verandering.
De vlotter niveua's zijn goed en er zit dus voldoende benzine in de carburateurs.
(gemeten met een doorzichtig slangetje door deze naast de carb. te houden )
Door mijn gemeet bleef op gegeven moment de vlotter even hangen en liep een carb. over, tot mijn verbazing pakte de motor toen wel even goed op en kon ik gassen tot
9000 rpm.
De vlotter is nu weer los en het probleem is weer terug.
De motor is dus volledig origineel, en er was voor mij nog nooit een sleutel aan geweest.
Wie O wie heeft een goed idee ?
Vast bedankt,
Martijn
Bij deze een mooi raadsel over een gs500 die ik gekocht heb om op te knappen.
De motor is van van 1992 en heeft slechts 4800 km ( echt waar !!) gereden.
De motor heeft de afgelopen jaren niet gelopen maar wel altijd binnen en droog gestaan.
Motor opgehaald, voorzien van verse bougies, filters, brandstof accu en tank gespoeld, carburateurs gereinigd.
Alles keurig in orde. Motor gestart, loopt stationair.
Maar dan..... zodra ik gas geef "smoort"hij.
(het alom bekende "woooaaaap" ( ) geluid.)
Geef ik rustig (heel langzaam) meer gas vanaf stationair dan pakt hij op tot 6000 rpm.
Daarna niet verder, geef ik meer of ineens vol gas dan klinkt het bekende geluid (alsof er geen benzine meer is).
Werderom de carburateurs gedemonteerd en nogmaals gereinigd en heel goed gecontroleerd. Alles was nog netjes, niets kunnen vinden.
Alles weer gemonteerd, maar geen verandering.
De vlotter niveua's zijn goed en er zit dus voldoende benzine in de carburateurs.
(gemeten met een doorzichtig slangetje door deze naast de carb. te houden )
Door mijn gemeet bleef op gegeven moment de vlotter even hangen en liep een carb. over, tot mijn verbazing pakte de motor toen wel even goed op en kon ik gassen tot
9000 rpm.
De vlotter is nu weer los en het probleem is weer terug.
De motor is dus volledig origineel, en er was voor mij nog nooit een sleutel aan geweest.
Wie O wie heeft een goed idee ?
Vast bedankt,
Martijn