suzuki gs 500 e 91

iany

MF veteraan
9 aug 2010
1.540
0
eindhoven
hoi
ik heb een vraagje mijn motor.
ik heb afgelopen zaterdag een probleem met mijn motor.
eerst kreeg hij teveel lucht waar door hij af slaat zodra ik gas geef.
dan heb ik de carb. uit elkaar gehaalt en helemaal schoon gemaakt en uit geblazen met pers lucht. weer in elkaar gezet en nu verzuipt hij heftig in de benzine.
wat kan er verkeert zijn? of weet iemand nog wel een adresje waar ik mijn motor kan brengen? in eindhoven het liefst.
groetjez benjamin
 
Laatst bewerkt:
die had ik nog nagekeken en die schoof heel goed op en neer.

Hij moet niet alleen op en neer gaan maar (nog belangrijker) goed afsluiten.

Als hij niet goed afsluit lekt de carberateur benzine naar buiten (en in je blok!)

Dus lijkt me daar toch e.e.a. niet te kloppen. Eenvoudigst is gewoon carb revisiesetjes te kopen (kosten 15E per carb) en dan simpel ALLE rubbere delen te vervangen. (membramen zitten er niet bij! als die gescheurd zijn moet je die alsnog kopen; deze kosten ook weer 15E per stuk)

Verder schoonmaken met carbreiniger (=aceton) of ultrasoon reinigen. Zo schoon maken met een doekje en perslucht werkt niet echt.

Marc
 
lekker adresje dan.
ik zou het toch in de carburateurs zoeken.
een benzinelekkage komt niet door kapotte zuigerveren.
ook je eerste probleem, het inhouden en afslaan als je gas geeft, komt door de carburateurs.
 
hij hoorde aan de motor dan als hij afslaat dat er iet in de cilinder schaaft. hij is het nu aan het nakijken misschien dat ik iets over het hooft heb gezien tijdens het carb. schoonmaken. hij heeft ook 65000 km op de teller. maar kan het ook dat de membraam niet goed sluit? waar door hij nu verzuipt en op een gegeven moment dan kan hij geen copresie kan maken om dat er teveel benziene in zit.
 
Laatst bewerkt:
het was een slechte adresje koste me 100 euro om alleen te kijken en mijn uitlaat laten uitfikken. en hij doet het nog steeds niet. dus in de weekend zal ik kijken voor de membraam en carb. en een kennis zei het kan zijn de vacuum van de tank dat hij het niet goed doet. waar door je het zelfde probleem kan krijgen. dus weer uitelkaar haalen en afwachten.
 
"Vacuum van de tank" kun je snel genoeg checken door bij droog weer en niet te volle tank te rijden zonder tankdop .... helpt dat dan deugt dus je tankventilatie niet. Bij veel typen is dat een gaatje/kanaaltje in de dop dat verstopt kan zitten of een rubbervliesje dat vervormd is of kleeft maar moderner kan het iets tamelijk ingewikkelds zijn met buisje(s)/slangetje(s) in/aan/door de tank.

Als er benzine uit de tank wordt verbruikt dan moet daar lucht voor in de plaats komen; BEluchting dus.
 
Ik heb zelf ook een GS500E '91 en had probleem met uitvallen van de motor. Ik heb de carbs naar motor zaak gebracht om te laten reinigen wel zelf uitklaar gehaald en setje rubbers gekocht. Schoonmaken was zelfs gratis omdat ik wat dingen had gekocht. Bij is het probleem weg.

Wat kan gebeuren bij oude carb is dat het 'buisje' waar je gasnaald inzit ovaal is geworden door slijtage en door het uit elkaar halen van alles en weer in elkaar zetten de naald een ander oriëntatie heeft waardoor hij lekt.
Ook is het van belang dat je de onderdelen van je 2 carbs gescheiden houd. Alles slijt op elkaar in en door elkaar halen kan problemen geven.

Weet niet waar je woont maar ik ga zelf naar SF-Racing in Brone (Twente) aardig man en weet waar ie het over heeft. Hij doet ook de tuning van de superbike van Bob Withag.

Succes
 
het was een slechte adresje koste me 100 euro om alleen te kijken en mijn uitlaat laten uitfikken. en hij doet het nog steeds niet. dus in de weekend zal ik kijken voor de membraam en carb. en een kennis zei het kan zijn de vacuum van de tank dat hij het niet goed doet. waar door je het zelfde probleem kan krijgen. dus weer uitelkaar haalen en afwachten.
Een uitlaat laten "schoonbranden" bij een 4takt :? :? :? , wat was dat voor een brommerprutser?
Als je ca. 30km niet te ver vind, breng hem dan hierheen, vakman met liefde voor motoren.
 
Laatst bewerkt:
nee zat benzine in mijn uitlaat vanwegen het verzuipen en als je de motor dan nog start dan word de uitlaat natuurlijk warm, en dan snap je wel dat mijn uitlaat in de fik vliegt. maar 30 km is nog al ver voor mijn aan dezien dat ik maar 2á3 meter kan rijden. ik heb nu de handleiding boek gekreegen en dan ga ik de carb. effe nakijken met mijn schoon vader hij teminste heel wat neer verstand van motoren.(had ik eerder moeten doen (zucht))
 
als er benzine in de uitlaat zit, komt dat door lekkende vlotternaalden, zoals ook al in de eerste post al gezegd is.
dus maak de vlotternaalden schoon of vervang ze.
je hoeft niet altijd wat te zien aan de vlotternaalden, als ze blijven lekken.
vlotternaalden moeten echt in zeer goede toestand zijn, zoniet dan moet je ze vervangen.
en check ook je oliepeil, er zit vast wat benzine door de olie.
 
Even een snelle tip. Mocht een nieuwe naald niet helpen, ik heb onlangs geleerd dat bij langdurig stilstaan/veel kilometers maken dat de ´zitting´ van de naald danig slijt/corrodeert dat ook een nieuwe naald geen oplossing is. Als je dit niet weet zoek je je het ongeluk,behalve bij de plek waar uiteindelijk toch wel de oorzaak ligt. Puur en alleen omwille van het feit dat je die ' oorzaak' al hebt uitgesloten door de nieuwe naalden.

100 euro voor die beunhaas, dat was mooie oplichterij! Benzine verdampt op den duur wel en na een paar leuke knallen was je uitlaat weer goed geweest.

Groeten,
Teun

(die ook een gs' je heeft)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een GS500E '91 en had probleem met uitvallen van de motor. Ik heb de carbs naar motor zaak gebracht om te laten reinigen wel zelf uitklaar gehaald en setje rubbers gekocht. Schoonmaken was zelfs gratis omdat ik wat dingen had gekocht. Bij is het probleem weg.

Wat kan gebeuren bij oude carb is dat het 'buisje' waar je gasnaald inzit ovaal is geworden door slijtage en door het uit elkaar halen van alles en weer in elkaar zetten de naald een ander oriëntatie heeft waardoor hij lekt.
Ook is het van belang dat je de onderdelen van je 2 carbs gescheiden houd. Alles slijt op elkaar in en door elkaar halen kan problemen geven.

Weet niet waar je woont maar ik ga zelf naar SF-Racing in Brone (Twente) aardig man en weet waar ie het over heeft. Hij doet ook de tuning van de superbike van Bob Withag.

Succes

Sjoerd heerscht. echt balen dat hij er mee (ge)stopt (is).
Hij kreeg het zo druk met allerlei onderhoud dat het plezier hem werd ontnomen.
Het pand staat nu te huur. volgens mij wil hij verder met het geven van opleidingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan