Suzuki GS 500 e houdt in

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
155
23
Vrolijk nieuwjaar!

Begint goed met het willen rijden van de motor maar deze heeft problemen.

Slecht starten- accu is slecht vervangen dus.
Inhouden in de 4-5 versnelling(komt niet boven de 7.000 toeren uit
Stotteren in 2-3 versnelling (af en toe)
Onbelast niks aan de hand

Carbs al gereinigd en uit elkaar gehaald.
Nieuwe benzine

Iemand idee?
 
Als te veel brandstof het probleem was geweest had die ook niet mee gedaan als je er remmenreiniger bij doet toch?
Nee ik bedoel de motor krijgt wel zn benzine.

Anyways. Ik zou gewoon de hele carb sowieso uitelkaar draaien, alles in basis afstelling zetten incl vlotterhoogte checken aangezien er ook al een naald afwijkend stond. Dus er is al mee geknoeid een keer. Alles schoonmaken en doorblazen.

Nw bougies erin. En checken op valse lucht.
 
Dat is me te ver haha.

Maar als ie het op remmenreiniger wel doet heb je een brandstofprobleem.
Ik gok dat je de carburateur niet goed genoeg schoon gemaakt hebt.

In een ultrasoonbadje geweest?
Alle sproeiers gecheckt of alle gaatjes netjes open zijn?
Ja in ultrasoon bad geweest. Alle sproeiers gecheckt en met compressor door gespoten, evenals de carb. Misschien dan nog maar een keer er in..

Begin te twijfelen of de bougie dan wel echt nat was(laat beetje af)

Valse lucht gecheckt door remreiniger op inlaat rubber te spuiten. Doe't niks anders
 
Ik bedenk me net wel even: ik heb een soortgelijk probleem wel eens gehad. Het lag toen aan een massaverbinding. Bij de minpool van de accu zit er een dikke en een dun draadje aan. Check eens of dat dunne draadje nog steeds lekker vast zit of niet. Die was bij mij toen door.
 
Ontsteking systeem is allemaal wel goed, bobines enz. Omgeruild, nieuwe bougies en krijg een goeie duidelijke vonk.

Dunne massa kabeltje bij de accu is ook gewoon. Nog goed
 
Ook eens gehad idd alleen toen vonkte die 5sec ervoor nog en ik was onder de buddy bezig waarna ie ineens niet meer vonkte. Probleem was gelukkig snel gevonden in de vorm van 2 losliggende draadjes.
Nja, bij de GS500 zit het draadje echt heel klote en komt het regelmatig los, maar je ziet het niet, tot je met het draadje wiebelt.

Wat je ook nog kan doen.. Als het überhaupt mogelijk is bij dit model.. Maar de carbs L<->R omdraaien. Als het probleem dan links zit weet je iig dat het de carb is
Dat lukt niet met een GS500.
 
Ok als iig de bougie droog is na proberen te verzuipen is het idd benzine probleem.

Wat ook nog kan om te zien of de carb goed werkt is de luchtfilter eraf, proberen te starten, beetje gas geven en achter in de carb kijken. Als je daar geen benzine spettertjes ziet vliegen krijgt ie ook sowieso geen benzine.... Alleen dat laatste wel in een schone ruimte doen voordat je rommel erin vliegt :p
 
ff tufje remmenreiniger erin. Als dat wel (op 2) cilinders gaat lopen, weet je ook dat het aan de brandstoftoevoer ligt.
Dit al geprobeerd en is indd zo. Vandaag nog eens ultrasoon gereinigd. Met opzet wat onderdelen verwisseld(helaas niet onthouden wat in welke zat :( ). Nu doet de rechter cilinder het en de linker niet!

Denk dus niet dat er (genoeg) benzine aankomt. Maar carbs zijn nu brandschoon :D

Mijn gok is dat het aan het vlotter licht, zal morgen eens proberen of die lek is of niet.
 
Kijk ff naar de vlotterhoogte

Dat kan.

Maar is de vlotterhoogte aan beide kanten hetzelfde?

1. Remove the carburetors... Remember to empty the float bow (I forgot).
2. Unscrew the two screws that hold the float bowl and gawk at the float assembly, things are hold on by o-rings.
3. Holding the carb upside down, start tilting it until the tab rests on the tip but just before the spring loaded tip compresses
4. At this position, measure the distance between the fload and the gasket interface... (picture from Haynes), and adjust accordingly (previous picture). Stock it is suppose to be set at 14.6+-1mm.

1643368109749.png
 
Beide vlotter kamers komt gewoon benzine in,
Wat hierboven al wordt gezegt. En wat ik je stukje verder naar boven ook al heb gezegt... Carb uitelkaar trekken en alles in basis setup zetten incl vlotter hoogte, naalden, sproeiers, lucht/mengselschroef.. want is al met die carbs geknoeid. Dan heb je weer een basis uitgangspunt.

Heel heel heeeel vaak als mensen zelf met carbs gaan knoeien hebben ze geen idee wat ze doen of hoe überhaupt een carb zn werk doet... Dus lopen ze overal maar aan te draaien tot ie uiteindelijk helemaal niks meer doet 😂😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan